söndag 14 oktober 2012

Kan du vara barnvakt?

Vilken fråga... det är klart jag kan! 
Åkte till Ugglebo strax efter lunch igår...
 och 
medan lillebror sov så blev det lite utelek :)
Mycket spring i benen...

Sen blev det lördagsgodis i soffan...

Vi lekte och kröp runt på alla fyra...
... läste, la pussel, tittade på tv... och åt godis :)
De är så härliga... och jag blir alldeles varm i hjärtat av
 att få umgås med dem... och är så glad att ha dem på ganska nära håll...
Älskade, älskade...
♥♥♥
På morgonen, när jag skulle hämta tidningen... då gjorde jag som jag ofta gör... jag tar inte den närmaste vägen, utan tar vägen genom skogen...
Det finns en del svamp kvar (förutom trattisar, som nu finns överallt)
Sådana här pyttesmå svampar i masssor... små, små i släktet hättor... men vilken art ... nja, ingen aning.

En liten kul svamp är den här som växer på stubbar...
Stubbhorn
Asplöven är fina nu... så färggranna...
"bären" är s.k. galler... tror det är gallmyggan som varit i farten...
Så kom jag då ut på vägen... 
som inte är världens bästa efter skogsmaskinernas framfart...
... i hagen är det ännu värre...

 Hemma igen...

... och visst syns det att hösten är här...

Ha det gott!

16 kommentarer:

  1. Asplöven är vackra som en tavla!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt att få vara barnvakt!
    Så fin morgonpromenad!

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder, lät som en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Finns väl ingen chans att man skulle säga nej till och vara barnvakt åt sådana godingar. Jag önskar jag haft din energi när jag hämtade in tidningen. Det blir bara postlådan och in igen. Men du får se mycket vackert på din promenad. Kram

    SvaraRadera
  5. Gick du inte vilse på väg till postlådan om du kunde se så mycket? Hade du en tidning med dig hem?
    Svamparna ser nästan genomskinliga ut, när du tagit fotot litet snett underifrån. Snyggt!

    SvaraRadera
  6. Det är underbart att få vara barnvakt, tänk va roligt man är med om och lär sig nya saker hela tiden, jag har t.o.m varit på Dinosarie restaurang!! Mysiga bilder på väg till brevlådan, fick du med posten hem!? Kram Iréne

    SvaraRadera
  7. Oh ja de e en stor del av livet nu, att passa o umgås med barnbarnen. Söta de är:)

    Vilka roliga svampar, jag är ju urdålig på svamp.
    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Det är tur jag har dej...nu fick jag en promenad trots att jag tillbringar dagen i morgonrocken!! Å visst är det synd på skogen när alla maskiner dragit fram, och det blir liksom aldrig mer sej likt, spåren vattenfylls och...näe jag gillar det inte!!
    Nu blir jag riktigt avundsjuk på dej, en dag med barnbarnen...hade tänkt detsamma här idag, med nybakt äppelkaka och allt. Men inte vill de komma till en mormor som är röd under näsan och låter som Rod Stewart...tur de bor nära!!
    Ha en fortsatt fin söndag, trots väder, och vi ses snart!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Oj... så mysigt du haft det...goa ungar som gör livet verkligen värt att leva!!!!
    Trevlig skogspromenad och svampar i överflöd...ja visst vimlar det av trattisar nu, hur mycket som helst.
    Ha en fortsatt fin söndag
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  10. Ja det blev hålligång i skogen skulle man kunna säga.
    Ps. Skogsmaskinerna är inte lika roliga.

    SvaraRadera
  11. Usch det är bgenomblött och skitigt här med. Det verkar inte som regnandet vill ge med sig. Ha det bra !

    SvaraRadera
  12. Trevlig dag du haft med dina kära barnbarn. Jisses va görigt de va på vägen, ja ingen bättring i sikte med detta regnande, skittråkigt.
    Trots väder önskar jag du får en bra dag/kramen

    SvaraRadera
  13. Du ligger då inte på latsidan du! Uppfiskande ungar, bilder, kollage och berättande :)

    SvaraRadera
  14. Mycket blöta du haft. Här har inte varit så farligt, faktisk ganska fint väder, med några småskurar då och då.
    Mina barnbarn är så stora nu så vi umgås inte på så sätt längre. Det blir mer vuxenkontakt. Men lika trevligt är det ju ändå.

    Tack för din kommentar. Ja usch ja, snart kommer snön igen och då är det lite roligare att se somriga bilder.

    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  15. ja, visst är det så underbart att umgås och leka med di små<3 älskade barn<3 dom bara...ÄR....<3 jag önskar att vi alla vuxna(om man nu nånsin blir "vuxen") också verkligen fångar stunden...och njuter här och nu<3 det är viktigt<3

    hoppas du mår väl...<3
    kramar från mig

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.