tisdag 2 oktober 2012

Trevligt trevligt...

I går svampklubben
och
idag "månadsutflykt" med vännen Totte :)
Till svampträffen gick jag ut för att fylla korgen... vilket inte var några som helst problem :)
... lite blandat :)
Nyfikna åskådare, undrar vad de tänker...

tittut :)
Vad gör du människa?
Tre generationer med gemensamt svampintresse :)
Tobias  med mamma Cecilia och morfar Claes-Göran...
    ;;;;;;;;;;;

Så idag då...
Regntunga skyar som ändå höll ganska tätt... 
... bara lite lätt duggregn när vi åkte Norra Promenaden...
... för vidare färd på slingriga vägar
snöstakarna uppsatta :)

... och här passerar vi
den gamla hammarsmedjan i Hävla
Vacker natur...
... vacker väg...
jaktkamrater :)
 Inte lätt att sitta i baksätet och försöka fota, när vägen är guppig...
... det blir lite suddigt...
eller mycket suddigt, men
ändå med en skön känsla :)
Passerade Sonstorp...
och kom så småningom till Finspång :)

i gamla Folkets hus... numera Finspångs Kulturhus finns
Restaurang Hugo
Nytt, modernt, färgglatt och gott käk :)
Utanför går Bergslagsvägen - tidigare genomfart - numera väldigt lugnt :)
Mätta och belåtna och efter en liten rundtur i samhället så lämnar vi Finspång och åker mot Norrköping, där vi släpper av Totte igen...

Nästan hemma ...
Tunga skogsmaskiner med kedjor på regnmjuk, blöt väg... det är ingen bra kombination...
det blir väääldigt lerigt :(
Ännu en bra dag att lägga till handlingarna :)
Ha det gott!

19 kommentarer:

  1. Kul att följa med på din resa till Finspång. Åh vad jag blir sugen på en tur i skogen....men det finns tyvärr inte tid till det nu. :(
    Blandsvamp är det godaste som finns.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Tänk att en grå dag ändå kan bli så ljus och trevlig...!! Underbara bilder, särskilt på de nyfikna...ibland tror jag faktiskt djur kan tänka, sen får alla experter säga vad de vill...
    Tänker inte tillbringa en dag till i soffan, har redan tröttnat på både tv-utbudet och sängläget...så nu blir det lite inomhusplock innan jag ska ta mej ut. Måste orka ta mej till en utav mina tillfälliga arbetsplatser, lovade i ett svagt (och säkert feberpåverkat...)ögonblick igår att jobba natt där, natten till fredag. Vilket jag aldrig har gjort förr...så nu gäller det att hämta lite information innan jag skrider till verket!! Ibland är jag nog lite väl lättövertalad...
    Ha en bra dag, ser ut som vi får sol över nejden!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Väldigt många och fina bilder du fick på linsen!
    Njuter!!
    Visst är det ljuvligt med alla djur på landet, jag skulle önska att det fanns ännu fler djur och hagar runt omkring....då lever landskapet upp på ett så fint sätt..plus att de betar och håller markerna öppna :)
    Härligt med flera generationer som har samma svampintresse...måste vara väldigt givande och vilken gemenskap på ett naturligt sätt!
    Dimman ligger tät här idag men det härliga är att solen arbetar sig igenom så vackert:)
    Ha en fin dag vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Jag delar ditt bildintresse och jag funderar på om du är proffsfotograf på heltid?
    Du är fantastisk att se bilder. Svamparna som sådana klarar jag mig utan, men bilderna på dem är underbara tillsammans med alla dina underbara naturbilder.

    SvaraRadera
  5. Det ser inte dumt ut, både svamp och utflykt i fina områden. Ha det så gott i lervällingen ;) Jag passerade igår och höll nästan på att fastna när jag skulle förbi en parkerad bil i vägrenen...
    / maria

    SvaraRadera
  6. Oj så många olika sorters svamp ni har hittat. Här finns det nästan inte någon svamp alls förutom trattkantareller och rödgul trumpetsvamp men jag är glad för jag fick massor av dom och har stekt såna i 2 dagar . Smaskens

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt inlägg att läsa med vackra bilder :) ha en fin dag trots regn och rusk hälsar 3 tanter

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig utflykt du tog oss med på! Så vackra bilder och med darr så blir det nästan ännu vackrare! Kram Iréne

    SvaraRadera
  9. Annat än lerigt kan de nästan inte bli i detta regnlandet.
    Ha en fin helg/kramizar

    SvaraRadera
  10. En härlig tur i naturen och ut i skogen. Du lyckas fånga allt på dina bilder. Vi har ju åkt på er lilla väg och kan lätt förstå att om jaet åker tunga maskiner där då blir det riktigt lerigt. Men ni har ju hela naturen in på knutarna, vad är då lite lera? Det var kul att vara med på resan. Kram 3 M

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig tur ni haft och mycket svamp, som jag inte skulle plocka, då jag inte vet tillräckligt. Ha dé!

    SvaraRadera
  12. Trevligt att kunna hänga med på en utflykt genom dina bilder!
    Ha det gott!
    /SA

    SvaraRadera
  13. Fina blandade bilder med höstkänning. Ha det bra !

    SvaraRadera
  14. Så härliga bilder igen och igen och igen...

    SvaraRadera
  15. Ja hästarna var varjefall inte avvundsjuka på svampen, för de ärter de inte:) Men väldigt fina hästar var de. Häftig tur ni gjorde som gav fina bilder,,,när jag läste smedja kom jag på att jag skulle be prästens man om en tjänst:)

    Kramiz

    SvaraRadera
  16. hej anki<3

    hihi:-) hästbilderna är ju mina favoriter alltså;-) riktigt härliga bilder:)

    varm kram

    SvaraRadera
  17. Otroligt vad svamp du hittar. Jag skulle inte heller våga plocka dem.
    Vad mysigt med de nyfikna fåren o hästarna.
    Fotograferar du verkligen i bilen? Då är det ännu mer imponerande att bilderna blir som de blir.

    SvaraRadera
  18. Men hallå!!!! Hur tänkte du där....Hampetorp....när jag är i Rättvik över helgen??? Kram

    SvaraRadera
  19. *hi hi* Fota i skumpiga bilar, ja det vet jag precis hur det är! Har gjort det idag bland annat.
    Härlig dag annars ser jag, trots gråmulet. Fina bilder, som det brukar.
    Ha en fin söndag! Kram Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)