söndag 28 oktober 2012

Sol + frost = :)

Kall och solig morgon / förmiddag... som gjord för en trädgårdsrunda...
Men först en bild på lille Ludvig som vill visa något   :)
Titta farmor, det är något konstigt på marken...
Nu har nog favoritrosorna blommat färdigt...
De har blommat oavbrutet sedan i mitten av juli :)
 New Dawn tillhör också favoriterna och har blommat länge, länge...

Lite, lite snö... eller kanske mest frost i mossan

På marken ligger vissna löv

och vid berget står frostiga ormbunkar...

I hörnet vid trappan blommar fortfarande höstastrarna  i solen... 

Nu ska jag gå till tvättstugan och ta reda på det jag la i maskinen för ett par timmar sedan
och Lasse hålls i köket och fixar en köttfärspaj... tänk så bra jag har det!
:)
Ha det gott!

20 kommentarer:

  1. Din kamera och kvinnan bakom den, gör det vackrare än i verkligheten. Njut och ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag lite avis så här...husbilen, ända tills jag läser att värmen "tog slut"...men en sista tur...vi hade tänkt det, men inte då, tiden rann liksom bara iväg!! Men som du skriver, snart får man ta ut den igen...vår kommer nog in till nästa helg får vi hoppas. Men fina bilder blev det från er sista färd, och ni hittar alltid så mysiga fina smultronställen, och jag antecknar för fullt...***skrattar***.
    Men den söta lille mannen då...han ser nästan förfärad ut över vad som finns på marken!! Kallt och otrevligt...Fast får man dagar som dessa nu i helgen, då ska jag inte klaga...lagom av allt, av snö...Vackra bilder från trädgården också, rosorna ser nästan sockrade ut, eller...det kanske heter kanderade på ett finare språk...Här har jag varit så ordentligt så jag har täckt New Dawn med löv, liksom den nya hortensian, den såg så ynklig ut där den stod, så jag trodde nästan den frös lite...
    Angående nästa helg, va tycker du, ska vi satsa på lördagen?? Vädret är ju som att försöka vinna på lotto...Du har längst färdväg, så känn efter hur du tycker det passar dej, rackarns va kul det ska bli!! Två fotonördar går loss...
    Ha det så gott vännen!!

    SvaraRadera
  3. Vilken go´liten Ludvig och så vackra frostblommor.

    SvaraRadera
  4. Oj...såå vackra frostbilder ... njuter!
    Världens sötaste liten Ludvig :) Förstår att du haft det härligt med denne lille man.
    Ha det så gott
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  5. Tycker också det är fina frostbilder här! Det känns som ni har mer sådant än vad vi har, eller så är jag inte uppe tillräckligt tidigt kanske!
    Första bilden var härlig, nej det är inte lätt att förstå vad det konstiga vita är! :)

    Ser att du ändrat om här i bloggen, härlig bakgrundsbild! Du vet väl att du enkelt kan ändra storlek på kolumnerna? Känns lite som högermenyn vill tränga ut det som är viktigare, alltså dina blogginlägg.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Vilken sötnos! Han är med på många av farmors kort, antar jag. Frosten är verkligen en tillgång när man ska fotografera. Ha det så bra

    SvaraRadera
  7. Vilken fin liten kille...spännande med frost när man är liten. Härliga bilder på dina rosor...ex rosor kanske man kan säga. Frost är både vackert och sorgligt på samma gång. Den slukar sommaren men samtidigt ger den ett värdigt avslut och säger att nu, gott folk, det är dags att gå vidare.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. New Dawn är en fantastisk ros, frisk och långlivad - och så vacker.
    Ja, om man nu ska säga något positivt om vintern, så ska det väl vara tt det är så vackert. Personligen tycker jag att man får mycket finare bilder då, vilket du beviser med ovanstående fina fotogarfier.

    SvaraRadera
  9. Sicken söt liten Ludvig:) första snö? eller var de bara frost.
    Vi fick faktiskt också några små dun av snö en dag, men de var så lite så, men jösses vad kallt de är på nätterna nu -6 så där, tar ett tag innan man vänjer sig vid kylan:)

    Underbara bilder, frusna blommor, nja de ska ju inte frysa men de är vackra på bilderna. Fast du, tror du verkligen inte att dina favorosor kommer med fler blommor i år:):)

    Kramiz

    SvaraRadera
  10. Frosten bildar väldigt fina motiv!
    Vackra bilder!
    Ha en bra vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Man kanske inte kan lägga in powerpoint. Du är duktigare än jag på sådant. Men 7/8 lade jag in en bild som jag efter mycket pustande fick till. Den med kräftfiskepremiär eller något sådant. Det skulle vara roligt att kunna variera bakgrundsfärg, textfärg och att lägga bilder brevid varandra och det var därför jag började laborera med det. Men jag tror inte jag orkar med det mer.
    Idag har vi ingen frost men blåst och kyla istället.

    SvaraRadera
  12. Jag är avundsjuk på er som kan ha rosor och som inte redan har snö. Här kan man inte ta några kort nu för allt är bara fult och vitt och tanken på att det ska vara så ända till maj får mig nästan att deppa ihop.Jag har alltid med mig kameran precis som du men som sagt. Isen frös till inatt och jag trodde i ett ögonblick att det skulle bli skridskois men det varade inte länge innan snön kom och blötsnö på isen som fryser fast gör allt skrövligt och omöjligt att åka på. Attans

    SvaraRadera
  13. Å vilken go liten Ludvig! Härliga bilder på alla blommor i frostskrud! Hoppas pajen smakade gott!? Ha en fin vecka! Kram Iréne

    SvaraRadera
  14. Frostiga rosor är SÅ vackra!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  15. Hallå Anki.
    Vi hade några av ungarna hemma på middag igår.
    Gubben fixade maten här också.
    Jag skar hasselbackspotatisen. Inget med hahaha!!!
    Jo jag dukade och fixade lite annars skötte gubben resten.Det är underbart.
    Sååå mysig han är den lille gubben.Det är allt kul i den åldern för det händer så mycket.
    Det var väldigt så mycket frost det är på dina rosor.Vi hade 7- i går morse men det var inte så stora frostflingor på växterna.
    Ha det toppen.Kramizzzzz

    SvaraRadera
  16. Underbara bilder. Så fina. Här har värden planterat rosenbuskar som blommar året om. Knoppar i massor på vintern. Vet inte vad de heter. Köpte själv två vinterrosor förra året, men det är inomhusblommor och inte alls likadana.

    Gullig liten kille. Klart han blev lite konfunderad av det vita..
    Må så gott

    Kram

    SvaraRadera
  17. åh vilka vackra frostfoton..och lilla söta ungen där vad god!!!
    Ja nu är det riktigt skitväder..blåst regn och rusk...huvva,.
    Måtte det inte bli snöstorm..så du inte kan ta dig till Wadköping..ska bli kul att ses..kram Karina

    SvaraRadera
  18. Man blir glad när man fortfarande hittar någon blomma. Ja lille Viktor har kanske ingen större erfarenhet av snö ännu så de var säkert roligt.
    Ha de gott/kramen

    SvaraRadera
  19. Undrar vad Ludvig hittat på marken? För det kan väl inte vara snö som han funnit? Ha det bra !

    SvaraRadera
  20. Vilka härliga bilder, framför allt den på lille Ludvig...de små pekfingrarna som ska pekas och pillas på är för goa :)

    Här ligger min nya kamera och bara väntar på att den ska användas...tänkte försöka fota lite idag men med detta tråkväder så blir det nog bara innebilder.
    ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)