lördag 7 april 2012

Tillbaka...

från Blåkulla, ja, jag var tillbaka redan igår, men hann inte med bloggen då... 
Långfredagen bjöd på ett jädra väder med regn, snö, regn och så mer snö.
Kunde ändå inte låta bli att gå ut en stund i regnet - det finns ju inget dåligt väder - bara dåliga kläder - eller hur det nu heter... och dåliga kläder hade jag nog i alla fall, för jag var genomblöt när jag kom hem.

Många droppar blev det...


... och så de första violerna...
Fick syn på två tranor på andra sidan vallen...
... och så fick de syn på mig...
Eller också var det något annat som skrämde dem... urusla bilder, men det får ni stå ut med...

Snödropparna har blommat färdigt...
... medan aklejan väntar tills i sommar...

 Det var igår det...
Tidigare på morgonen idag såg det ut så här...



... men nu när klockan snart är åtta så ser det ut så här!





God och glad fortsättning på helgen!

3 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder som vanligt!
    I Skåne har vi snöstorm just nu!
    En plusgrad så vägen verkar körbar, vi ska inte långt i dag!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som om vi drabbats av samma väder men vi får trösta oss med att det är bra för växtligheten.
    Glad påsk.
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Skönt att se att du kommit tillbaka, hel och välbehållen. Den där resan gick inte av för hackor...vädret ställde till en del.
    Å tack för informationen om tibast, jag hade hoppats på att du skulle svara...En fin liten giftig rackare var det tydligen, och jag som tänkt plocka med en kvist hem...!! Gick in på sidan du rekommenderade, och sen sparade jag den, tror nog den kommer till nytta ganska snart igen...
    Så vackra bilder från din snöiga hemtrakt!!Men nu tycker jag det räcker med detta väder...jag vill ha tillbaka våren, och kanske snart göra premiärturen med husbilen.
    Ha en god fortsättning på påskaftonen vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.