onsdag 18 april 2012

Frostigt...

... ja, det var det idag på morgonen... och 2,5 grader kallt när klockan var 5... efter att jag tänt i spisen och druckit en kopp kaffe gick jag ut... brrr... kallt!

Solen på väg upp - frostig vall och isfläckig väg...
... och frusen blomma...
Ser ut att bli en fin dag idag - till skillnad från igår, då det var riktigt aprilväder, när det är på sitt allra sämsta vis... snö, regn, hagel... och så lite mer snö...
och så en isande kall stjärnklar natt.
Besiktningen av husbilen gick i alla fall bra... inga anmärkningar... bara att åka och det känns ju bra :)
Bilprovningen i Finspång är bra - bara två portar...
och jag ska in i den stora...
bromsarna var OK...
liksom allt annat... här en koll underifrån...

Sjävklart gjorde vi även en Gasolkontroll och den var också OK...
Lasse är på US sen igår... operation idag...
Så nu är det bara att hoppas det går bra, att det läker fort och framför allt att han blir smärtfri!
Snart, snart är vi redo att ge oss iväg  :)

Ha en bra onsdag!


17 kommentarer:

  1. Härligt att höra att bilden mådde bra! Nu vill man ju bara ha lite fint väder också. Vi har två plusgrader, det är inte mycket till vår det...

    SvaraRadera
  2. Alltså jag menade "bilen", inte "bilden"... Härligt att bilen mår bra... förstås ;)

    SvaraRadera
  3. Alltid lika skönt varje gång man har varit på besiktning och bil/husbil går igenom.Idag njuter jag av ledig dag,skickar positiva tankar till dig och mannen.Just nu håller boken på att ta form i huvudet.Skrivkursen inte påbörjad.Tar den när min nuvarande kurs är slut i juni.Kan inte ha för många projekt igång.Nu fokus på att bygga upp kroppen och att hantera min arbetsträning som nu är 3 dagar i veckan.
    Gårdagen här nere i söder bjöd också på ett varierat aprilväder snö-sol-regn-hagel.
    Kram Anki

    SvaraRadera
  4. Du hade bättre tur än jag på bilbesiktningen. Aprilvädret är verkligen konstigt. Igår fick vi några snöflingor. Så onödigt! Jag vill ha vår nu. Ha det bra.

    SvaraRadera
  5. Ja hos Börje besiktigade jag många gånger! Kul att det gick bra!

    Jag håller tummen i dag!
    Så kan ni åka sedan!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Frostiga bilder minsann. Hos oss ska det visst dra in ett snöoväder har jag hört...

    Så bra att bilen gick igenom :)

    SvaraRadera
  7. Jag håller tummarna för gubben din.
    Tur att allt var ok med husbilen så ni snart kan börja åka ut lite.
    Vilken fin frostig blomma.
    Ha en bra dag/kramen

    SvaraRadera
  8. Sköna bilder som du har lagt ut den senaste tiden. Nu är det bara att hoppas på våren och att den kommer på allvar.
    Ha det gott!
    /SA

    SvaraRadera
  9. Så nu rullar ni också med OK i pannan??!! Här fick vi klartecken i torsdags, kollade också gasolen. Så nu är vi också så gott som startklara, kanske premiärtur sista helgen i april.
    Hoppas att operationen går precis som den ska och att han snart är på benen igen, tänker på er, det vet du!!
    Å tack för att du bryr dej om hur det står till här också!! Vi vet inget mer än så länge angående prinsen, nya prover skall tas på Karolinska på fredag, och sen får vi se hur länge det tar innan svaren kommer. Just nu är jag inne i en förnekelseperiod, det kan bara inte vara sant. Var inne och hälsade på familjen ikväll, en pigg och trotsig treåring, kan han verkligen vara så sjuk?? Vill inte tro det, vill inte...
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Grattis till smärtfri genomkörning i besiktningshallen:)
    Hoppas nu också det gick bra för Lasse igår och att han blir smärtfri o pigg på bobilsresor:)
    Vädret ja, de e som de e!!

    Kramiz Kramiz

    SvaraRadera
  11. Hoho.... jag är här nu :))

    Vilken härlig bakgrund du har.. Med vitsippor som är så fina.

    Skönt med bilen. Man blir ju så ledsen när den inte går igenom och man får en massa reparationer på den... våran ska på eu-kontroll i september... heter så här..
    Tur grannen har bilverkstad :))

    Sitter med en kopp kaffe och en sockerkringla. Födelsedagsfika veta du. Synd du inte var här bara... Men ni får väl plotta in Digernes på gpsn i husbilen i sommar och ta en tur :))

    Ha det bäst Anki.
    Kramar från mig.
    Synnöve.

    SvaraRadera
  12. Sikta på Arvika, Charlottenberg, Kongsvinger. Så riksväg 20 från KOngsvinger mot Elverum. Ca 2 mil norr om Kongsvinger hittar du Brandval och Nuguren :))

    SvaraRadera
  13. Skönt att bilen gick igenom besiktningen, nu håller vi tummarna att det går lika bra för Lasse. Det vore väl skönt att komma iväg och må bra genom att få vara ute med husbilen. Det brukar vi säga när vi har känt oss hängiga. Bilen är rena medicinen för oss. Sköt om er 3 M

    SvaraRadera
  14. alltid lika skänt när man kommer igenom besiktningen med ett godkänt! Då vet man att det är okej ett bra tag till. Gasolen är ju lika viktig att kolla den, skönt att veta att även den är ok.
    Hoppas att din mans op gick bra, här väntar vi på att bli kallade till Spine Center i Gbg för op av min mans rygg så att hans värk försvinner den med.
    //Agneta

    SvaraRadera
  15. Hej Anki!
    Så bra att husbilen gick igenom! Hoppas det gått lika bra med maken!?
    Den frostiga penséen var fin! Jag har inte köpt några än, men såg att det kom några vildingar från förra året i trädgården.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  16. Hej, skönt att bilen är ok och snart även maken, hoppas vi. Vacker bild på penseen. Ja vädret är inte roligt burr.
    Tack för att du "tittade in" hos oss. Trevlig helg
    Hälsn Yvonné

    SvaraRadera
  17. Glömde att nämna eran vackra Sixten, såå fin och härliga bilder på honom. Skulle själv vilja ha en rödhårig katt, men Jakob är inte riktigt med på det!!
    Yvonné

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)