tisdag 3 april 2012

Eledig och krumsen...

... ja, så känner jag mej - det är östgötska och betyder grinig och olustig... 
Fasen så tyst och tomt det är... saknar Lasse! Inte för att vi pratar hela tiden eller ens befinner oss på samma plats i huset - men vi är så vana vid varann, så det känns konstigt när han inte är här... Pratade med honom alldeles nyss och han är vid gott mod och skulle nu in "på avlusning" enligt honom själv... nu ikväll och så samma sak i morgon före operation.
Fick ett mail igår från bloggvännen Elisabeth - hon inbjöd mej till att komma och titta på hennes tavlor, som från idag finns att se i Gredelins skyltfönster (på Hospitalsgatan) och jag tog chansen att ta en tur till sta´n! 
Tack Elisabeth - det var så trevligt och du är så himla duktig :)

Här är Elisbeth utanför "sitt" fönster...
... och här inne har en del
 av målningarna målats och här bjöds vi på läskande
 cider och påskgodis - smaskigt!
Klicka på bilden, så blir den större!
Innan jag gick för att träffa Elisabeth hade jag tid att gå runt lite... det är inte så ofta ja gör det, men ibland måste jag ju se vad som är på gång :)

Minsta gatan i stan - Tre prinsars gränd
Från Refvens grund upp mot Tuppenområdet
Gott om skrattmås...
... och kajor
Snart slår magnoliorna ut!
Trappan från Strömsparken upp till Hospitalsgatan
Strömsparken som görs om med en
vattenfåra och en laxtrappa
Kanske blir det bra när det är färdigt.
Hästskodammen med Louis de Geer Konsert & Kongress i bakgrunden
Från andra hållet, med Gamlebro i bakgrunden - t.h. Knäppingborg
Så det var lite bilder från ett soligt Norrköping...
Efter besöket hos Elisabeth styrde jag kosan hemåt och här sitter jag nu  - eledig och krumsen och längtar efter Lasse...

Kram!




9 kommentarer:

  1. Eledig, ja så känner jag mig också ibland, östgötskan har många bra ord ;)
    Klart att du saknar din Lasse, hoppas allt går bra imorgon så du snart har honom hemma igen!
    Kram / maria

    SvaraRadera
  2. Tack för du kom in och tittade på mina alster. Jag behöver all uppmuntran jag kan få. Att ställa ut sina tavlor är som att ge ut en del av sig själv.
    Tänker på dig och din saknad av Lasse. I morgon kväll känns det säkert bättre. Då är operationen gjort och nedräkningen börjar tills han kommer hem igen. Kramar

    SvaraRadera
  3. Ibland är fingrarna i snabbaste laget. Härligt att se magnoliaknopparna, som börjat spricka!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Njuter av dina bilder och hoppas att Han snart är hemma hos dig igen.
    Ha en bra vecka och gla påsk!
    /SA

    SvaraRadera
  5. Härligt med lite Östgötska!
    Vånga kallas ibland för Bond-England!
    Bland mycket annat sa min far, "Let me se"!

    Fina bilder!

    Tänker på er i dag och hoppas det blir bra så ni kan starta årets resor!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Fina bilder från Norrköping. Det är så sällan man stannar där utan åker bara igenom, för att slippa den enorma svängen på motorvägen. Skall kanske stanna till lite nästa gång vi far uppåt. Visst är det underbart med magnolian. En riktig favorit. Här i Danmark blommar den för fullt. Håller tummarna att allt går bra för er. Ha det så gott. 3 M

    SvaraRadera
  7. Norrköping är fint..mina resor gick dit många gånger ett tag.....hoppas du kryar på dig och blir frisk till påsk..Fina tavlor din väninna visar..kul att få se dina Norrköpingbilder..Glad PÅsk //Karina

    SvaraRadera
  8. Vännen då...inte ska du vara krumsen...han är snart hemma igen!! Blir också krumsen ibland, på närkingska...
    Å TACK för svaret angående min lav som då inte var någon lav utan en svamp...jag nämnde dej på min blogg, hoppas det var okey!! Kunde ju inte gärna ta åt mej äran själv, att jag klurat ut vad stubben var dekorerad med...
    Norrköping är en fin stad, har ju strosat runt en del där när sonen med sambo hade sin brevlåda placerad där. Ett ställe som jag verkligen gillade var Färjaregården, men det har jag säkert redan nämnt också...
    Kul att få gå på vernissage, det är något jag gör alldeles för sällan. Något som jag däremot ska göra är att besöka stadsparken här i stora staden snart, fullt med Magnolia där!!
    Ha det så gott vännen!!
    kram kram

    SvaraRadera
  9. Tack för en rundtur i stan.
    Glad Påsk. Vanja.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)