söndag 15 april 2012

Fototriss

Fyrkantig ... ja så är veckans tema...
och den här veckan är det tävling också med vinster från Coolstuff

Funderade lite, tog sen kameran och gick ett varv runt trädgården - det här var det fyrkantiga jag hittade...

Tomtgränsmarkering...
den här hade jag en jättestor blomkruka på,
 någon gång för länge, länge sedan - minns att det

 alltid var problem när jag skulle vända på den, men
 med den här gick det lätt...
Kompostlådan...

Ja - så får det bli... nu ska jag gå ut i det fina vårvädret :)

Ha en skön söndag!

23 kommentarer:

  1. Ja fyrkanter hittar man nog överallt om man letar. Fint trissat!

    SvaraRadera
  2. Vårig triss! Nu fick du även mig att få lusten att gå ut och påta lite i trädgården, det var bra gjort, *ler*. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder!

    I dag har vi blå himmel och strålande Sol!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Fin tolkning, här är inte kul idag, hunden har troligtvis njursvikt pga vindruvsförgiftning så jag hoppas det går vägen.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Ja de blev ju fyrkantigt å fint. Här ser också ut att bli en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja mycket smått och gott och fyrkantigt hittar man nog i trädgården, tyvärr är min täckt av snö.
    Ha en skön söndag;-)

    SvaraRadera
  7. Du lyckades verkligen hitta vackra objekt i din trädgård:) Superfina foton!
    Ha en skön söndag i det vackra vädret!

    SvaraRadera
  8. Du använder samma material till din kompost som jag gjorde när jag hade odlingslott, det där gröna nätet.

    SvaraRadera
  9. Fina rostiga och naturnära motiv. Blev en fin triss :0)

    SvaraRadera
  10. Häftigt att ha så mycket fyrkantigt som du har i din trädgård.. ibland hittar man det närmare än man tror :)

    SvaraRadera
  11. Hade lite mer tid nu för att "bekanta" mig lite extra med din blogg och såg att ni varit vid Bjurbäckens slussar. Där är vi ofta på sommaren (ja vintern också ibland)och fikar, fast utan husbil för vi bor bara nån mil därifrån. Kanske ses vi nån gång där :D Måste också bara säga att dina bilder av djur och blommor är helt suveräna, ja dessa fyrkanter också..

    SvaraRadera
  12. härliga fyrkanter speciellt den mittersta föll jag för. Och jag kan inte se mig less på din härliga bakgrund. Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  13. Vi önskar dig en fin kommande vecka!
    Kram från 3 Tanter.

    SvaraRadera
  14. Fin fyrkantig triss! Bra att kunna finna det vackra i närheten. ha en fin vecka1

    SvaraRadera
  15. Motiven finns i närheten bara vi öppnar ögonen. Fin triss. Gillar speciellt mittenbilden.

    SvaraRadera
  16. Är det inte snokar som äter fiskar i dammar så är det hägern.....
    Önskar dig en fin måndag!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  17. Ser man på, tänk vad man kan finna när man vet vad man letar efter:) redigt fyndigt o fina bilder.

    Kramiz

    SvaraRadera
  18. Fina fyrkantiga bilder du fick till. Verkar son det finns fyrkanter överallt!

    SvaraRadera
  19. Fina bilder. Egentligen hade det ju räckt med mittenbilden. Där har du tre fyrkanter i samma bild, för fyrkanter behöver ju inte vara rätvinkliga. Kramar

    SvaraRadera
  20. Tänk så mycket man kan se, om man bara tittar efter. Härligt!

    SvaraRadera
  21. Ja men det gäller att använda sin fantasi, det fyrkantiga är inte alltid kantigt. Det gäller att ha öga för motivet och resultatet upplevs olika, det är betraktaren som tolkar utifrån sin fantasi.
    3 M

    SvaraRadera
  22. Läckra fyrkanter du hittat. :-)
    Jag tyckte det var lättare att hitta runda sker än fyrkantiga...

    SvaraRadera
  23. Härliga trädgårdsbilder som gör att det rycker i trädgårdsfingrarna....men här vräker snön ner just i detta nu och hela världen är åter vit......suck

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)