lördag 14 april 2012

Ja, men nu ...

är jag faktiskt glad  :) för idag fick vi solsken och trevligt besök!
Och så har jag varit riktigt duktig och städat dammen - tömt ur vatten, satt igång pump och filter och så fyllt på nytt vatten.

bara lite vatten kvar på det djupaste stället...
... och så dags för påfyllning
Nu är frågan... ska jag våga köpa nya fiskar... eller finns snokfamiljen kvar? Har inte lust att idka reptilrestaurang i år igen... de är dyra i drift de slingrande djuren, för fisken är dyr i inköp.  
 Vi har även ett snok-BB i komposten och det innebär ännu fler fiskätare... hm... kanske bäst att inte inhandla några fiskar - om de inte har stora pirayor till salu förstås...

... och så det trevliga besök då - först den yngre sonen med prickiga hunden... 
och sen den äldre sonen med familj = barnbarn 
och då blir ju farmor extra glad  :)

Full fart med pinne i munnen...
och vid garaget står husbilen och bara väntar...
ville du nå´t... eller?
Ludvig - lillskrutten, 7½ månad,
som vill gå och gå... och så gå lite till...
... snart går jag själv  :)
Storebror Casper gillar att titta på tecknade tåg...
... och en kvarbliven potatis slank ner som mellanmål,,,
Imorgon ska vi ta en kortare tur med husbilen för att se att allt funkar... för på tisdag åker jag till besiktningen och hoppas det går bra - och Lasse ska till Linköping för operation, som bara måste gå bra! 

Ha en bra fortsättning på helgen!

4 kommentarer:

  1. Jag har aldrig tänkt på vad snokar har på sin meny... fisk... hmm.
    Härliga bilder på både 2- och 4 benta raringar!

    HA DET GOTT!

    SvaraRadera
  2. Håller på att det går bra på tisdag! Båda!
    Tänk va barnbarn kan göra underverk! Ootroligt!
    Må gott o Kram

    SvaraRadera
  3. Trevliga bilder :) Så vackert designad blogg du har också :)

    SvaraRadera
  4. Barnbarn är livets efterrätt!
    Tänker på er. Kramar

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)