fredag 20 april 2012

"Norrköping, det är en jävla stad"...

... så sjunger Ulf Lundell och fortsätter... 
... då har du aldrig gått på stadens södra promenad...
så här ser det ut i höjd med Halvars glasskiosk,
 som också finns med i Lundells text...
När jag kom ner till centrum, på Repslagaregatan, fick jag se de här vackert blommande träden
... så vackra, men inte så lätt att
få en bra bild från bilen, med lätt irriterad bilist bakom...
På eftermiddagen åkte jag till US för att hälsa på Lasse och som omväxling så åkte jag "bakvägen" - norra sidan av Roxen, via Stjärnorp och Berg...
Här är lindarna i allén mot Grensholm

snart slår de ut :)

En överraskning väntade när jag kom hem... i form av en makalös jättepizza!
Ja, en riktig bamsepizza, stod på bordet när jag kom från Linköping igår kväll :)
Tack tack... älskar er!
♥♥♥
vill ha!
Casper vill gärna smaka, medan Ludvig undrar
varför farmor tar fram kameran...
Det vi inte orkade blev till frukost här nu på morgonen  
... och Sixten gillade den också  :)

Ha en bra dag!


12 kommentarer:

  1. Oh vilken Pizza....man blir ju sugen. Fina bilder där har vi också åkt, allén påminner oss om Tyskland, där finns ju massor av allér men också många kors vid dessa. Ha en bra dag ....även om vädret inte blir det bästa.

    SvaraRadera
  2. Hej Anki!
    Tack för inlägget i min gästbok!
    Jag blir bara glad över att du länkar till mig här från din blogg :-)
    Visst är Norrköping en fin stad med många vackra fotomotiv. Hade nästan glömt bort den blå fina blomsterbäcken i Södra Promenadens alle. Ser att ni också är campare och tydligen sugna på att komma ut. Jag campar numera året om, även om det blir glest på vintern och kortare turer.
    Du får ha det så bra!
    / Bosse

    SvaraRadera
  3. Nej då...det är ingen jävla stad...!! När sonen bodde där så upptäckte jag mycket vackert, strövade omkring både här och där.
    Jösses vilken pizza, tänk va skönt det är att komma hem och slippa tänka på mat det först man gör. Nu får vi hoppas mannen snart är hemma igen, och sen...ja sen kan väl våren komma också!!
    Ha en bra start på helgen vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Ulf Lundell borde nog skaffa glasögon. Vilken underbar allé. Den där pizzan gick inte av för hackor. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  5. Norrköping är en fin stad, inte minst Industrilandskapet!
    Alle´n känner jag igen!

    Bakvägen, då passerade du Roxenbaden!
    Där har man haft mycke roligt!

    Ha en bra helg!

    Karm

    SvaraRadera
  6. Åh vilken fin blogg,mmmm! Ulf Lundell kan slänga sig i väggen ;-) Jätteroligt att du hälsade på,en ny bloggvän är alltid trevligt och jag trycker förstås på "följaknappen" :-) Ser fram emot mer prat *Ler*

    SvaraRadera
  7. Allen i Grensholm har man ridit i många ggr.Bodde ju där för en herrans massa år sedan =).Hoppas allt är väl med mannen!Ha nu en skön helg.
    //Anki

    SvaraRadera
  8. ska nog erkänna att Norrköping nog är en stad som jag inte har varit i speciellt mkt, om ens alls. Kan vara värt ett besök enligt bilderna :-)
    jättepizza är inte alls fel, här i Åstorp finns en pizzeria som gör familjepizzorna så stora att de får vikas i på fyra håll för att få plats i den stora kartongen, det blir alltid över till frukost av den med :-)

    SvaraRadera
  9. PS

    Lundell sökte jobb på "Bruket" i "Blacka" när han under en kort period bodde vid Väsby Sommarhem.
    Han fick inge jobb, kanske var bra!
    DS

    SvaraRadera
  10. Som jag sagt tidigare, vi får nog stanna istället för att åka förbi Norrköping nästa gång. Hoppas det gått riktigt bra för Lasse. Det var en bamsig pizza, nästan mycket, eller?
    Ha en trevlig helg! 3 M

    SvaraRadera
  11. Gokväller på dig...
    Jag kan INTE se mig mätt på de tre översta bilderna.
    Så vackra de är.
    Bilden från promenaden har jag sett förut, scillan tänker jag...
    Men de rosa blommorna...Är det japanskt körsbärsträd månne?
    Så allèn...vid Gränsholm. Där har man åkt så många, många gånger. Tack Anki för att du gav mig lite minnen igen, vad gjorde jag utan dina bilder :))

    Jättepizza ja.... hade räkt åt ett helt kompanin det där :)

    Ha en skön kväll nu... Jag återkommer. På heders :))
    kram Synnöve.

    SvaraRadera
  12. PS.... Ulf Lundell GILLAR Norrköping...
    Texten lyder...
    Du kanske säger Norrköping det är en jävla stad.
    Då har du aldrig gått på stadens norra promenad :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.