måndag 2 april 2012

Pensionär...

Har lite svårt att fatta det - hade väl tänkt jobba tills jag blev 65... minst...
men, så är det... nu är jag pensionär! Om inte förr, så inser jag det nog när första pensionen kommer... åtskilliga tusenlappar mindre per månad.
Men jag är frisk, jag är fri och jag behöver inte krusa för varken AF eller FK - och det är jag så glad för :) 
Har varit i den sitsen förr och vet vad det innebär - långtidssjukskriven och sedan arbetslös - då är man mer eller mindre livegen... och det är inget jag önskar någon.
Igår blev det ett besök hos barnbarnen i Ugglebo... fika och bus i lagom dos...


Lite fotboll...
 ... och sen lite bus bröder emellan...
... och så vill mamma vara med också...
På köksbordet stod en vas med fina tulpaner i olika färger och jag kunde förstås inte låta bli...





Lyckades också få en bild på Alice, den ena av deras två main coonkatter...

 Hon brukar vara svårflörtad när jag kommer med kameran, men idag satt hon stilla och fint i trappan.
Idag blir det tvättstugan och så inväntar vi morgondagen, när Lasse ska in för operation på onsdag.
Skönt att han fick tid så fort, för nu har han det väldigt besvärligt och måste äta många värktabletter för att klara smärtan.
Hoppas det räcker med "sprängning" den här gången...
... för då är han snart på benen igen  :) 

Ha en bra måndag!




6 kommentarer:

  1. Hej Anki!
    En klen tröst, men nu har du tid för mycket barnbarnslek, fotografering och annat kul. Skickar ett varmt "lycka till" till Lasse!
    Hoppas på litet ingrepp och snar bättring!
    / maria

    SvaraRadera
  2. Välkommen till friheten och hoppas det går bra i morgon!


    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj så pass - pension!! Ja de e la bra om man kan ta de innan 65, Grattis.

    Oh så håller jag tummarna för Lasse, stackaren.

    Aha du njuter också av barnbarn, så härligt. Vet du i morgon kommer min lillprinsessa o hennes mamma hit -gutt.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Så skönt att slippa FK och AF. Jag vet ännu inte hur det blir för mig. Ny ägare tar över mitt jobb så då följer ju personalen med, men han kan ju ha stor familj som ska jobba och då åker vi. Blir förhandlingar efter påsk.....suck... å jag med min värk fick åter igen avslag från FK. så nu ger jag upp orkar helt enkelt inte fortsätta bråka. Min man får väl föda oss fortsättningsvis i värsta fall.

    Härliga bilder som alltid. Har missat vad din man har för fel,men hoppas det går bra för honom och han får det undanstökat.

    Ha en bra afton och kväll

    SvaraRadera
  5. Sitter mitt i det livegna och kan bara vänta att åren ska gå, känner mig färdigjobbad och har inte så mycket mer att ge känns det som men har bestämt mig att ser det ut som det gör i dag med de oranga så ska jag bara vara livegen 7 år till. Visst byta jobb kan man göra om det nu fanns några att byta till...Ser fram till min långsemster som jag hoppas chefen ska bevilja:)

    Skön påskvecka!

    SvaraRadera
  6. Menas detta att du har fyllt år i dagarna?
    I så fall säger jag stort Grattis till dig!
    Har för mig att jag läst i din profil tidigare att du är Vädur? Det är maken också och han fyllde år i söndags, jo då, den 1 april är hans dag! :)

    Säkert kul med barnbarn, här har inte blivit några ännu. Finfina tulpanbilder!
    Ha det gott! Kram Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)