söndag 19 februari 2012

Vill inte...!

Näe, jag vill inte agera pekpinne, eller säga hur andra ska göra... 
men... 
nu är jag så förbaskad trött på den nya typen av ordverifiering!

Efter två tre försök att tyda  olika så´na här kombinationer...

...så ger jag upp och slutar helt enkelt att kommentera...

Nu ska jag inte gnälla mer - nix!

Här kommer istället lite bilder från dagens sköna promenad!

Det var halt kan jag säga... väldigt halt!
Jag var inte ensam i skogen... en grävling var också på promenad... undrar om det var för att njuta av solen...
... en älg var också ute och gick... 
Och himlen var alldeles blå!
Det vi kallar "långa gärdet" - ingen snö kvar
 i skogskanten -
känns som om våren är på väg...
De båda islandstjejerna undrade nog vad jag gjorde, när jag kröp på marken
 i granplanteringen utanför hagen...
... jo jag hittade svamp!
 Ingen aning vad det är, men i alla fall, så gläder det en svampnörd :)
Och det var inte den enda svampen...
Jag hittade den här också - Lilamussling, Panellus ringens...



Växer på döda grenar och stammar av lövträd och är inte så vanlig...
Kul att hitta den och den är riktigt fin!
Idag har det varit riktigt livligt vid fågelbordet - ett meståg drog förbi med en flock stjärtmesar, några svartmesar och så två bergfinkar... och så kom en ensam domherre också - har inte sett någon sen i julas...
Svårt att få några bilder genom ett smutsigt köksfönster, men en stjärtmes fastnade i alla fall på bild.


Söndag e.m. och i morgon en ny arbetsvecka - kanske den sista för mig + tre dagar till... sen semester ... och sen... hmm... pension... kanske - måste bestämma mig till torsdag.


17 kommentarer:

  1. Håller med dig om ordverifiering, jag har också gett upp. Det finns en enklare, men även den är på gränsen. Så fint du haft det i dag, här borta har vi mest haft grått, kanske en kort stund blå himmel någon halvtimme, men det kan ju svänga fort och på litet avstånd.
    Du är väl fantastisk som hittar svamp så här års.
    Ha en bra vecka nu, och välj rätt. Jag vet vad jag skulle ha valt i ditt ställe.

    SvaraRadera
  2. Hej Anki! Ser att du också trotsat halkan idag. Glashalt här också... Du har väl broddar under skorna?? Vilka fina bilder du visar! Jag hittade också en svamp idag men den fick inte plats i bloggen. Var rädd om dig!
    / maria

    SvaraRadera
  3. Det behövs väl ingen ordverifiering. Jag har ingen (vad jag vet?) och har inte haft något spam alls. Fina bilder bjuder du på i alla fall! Härligt att det känns att våren är på väg!

    SvaraRadera
  4. Håller med du!!
    Ordverifiering är ett sattyg!
    Må så gott!
    Lennart

    SvaraRadera
  5. Håller med du!!
    Ordverifiering är ett sattyg!
    Må så gott!
    Lennart

    SvaraRadera
  6. Oj vilka mysiga bilder och svampen fantastisk fin bild..I övrigt håller jag med till fullo och har ingen ord verifiering på min sida, för jag själv tycker det är så jobbigt.

    SvaraRadera
  7. I love those mushrooms! Jättesöta

    SvaraRadera
  8. Härlig promenad med kameran:))
    Fin fina bilder:))
    Gillar svampen i snön:)
    Håller med om verifeieringen,inte kul.

    Ha en bra start på veckan.
    Kraam

    SvaraRadera
  9. Fina promenadbilder!! Å svamp nu...ska det vara så, eller är han lite vilsen...??
    Jag tror att jag tagit bort ordverifieringen, och har jag inte det så kan du väl ge mej en liten vink om det...??!! Vill gärna att du fortsätter och hälsar på hos mej!!
    Ha en bra start på veckan!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Från Storstadsnatur till en riktig skogspromenad. Jag uppskattar din kommentar på min blogg. Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera
  11. Flotte bilder, og så moro å se grevling spor! Jeg er helt enig med deg i den ordverifiseringen, den er helt grusom!! Helt forferdelig å tyde!

    Ønsker deg en flott uke!

    SvaraRadera
  12. Hej Anki! :)
    Tack snälla, för dina rara ord, blev ju nästan lite rörd!
    Jag vet att du har en del att tänka på du också! Alla dessa val!
    Har träffat en del andra som stått vid samma vägval som du och många väljer "mindre pengar". Nu är jag ju inte där ännu, så jag får kämpa på. Men just nu vet jag inte vad det ska bli och det känns som om jag tappat fotfästet...

    Härliga bilder visade du i alla fall och vet du vad, jag har också sett stjärtmesar - för första gången någonsin! Blev mest några halvsuddiga bilder, de var snabba de små i skymningen!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Fina naturbilder och ordverifieringen blir vi galen på, trots läsglasögon:) kram 3 tanter.

    SvaraRadera
  14. så himla fina bilder =)
    Blir oxå galen på dem där ordverifieringarna!!!

    SvaraRadera
  15. Härlig bild på stjärtmesen! Den är svårfångad!
    Fina bilder också på svamparna du har hittat. Och du har en ny header också, eller? Mycket fin!
    Jaha det är snart dags för dig att bestämma hur du ska fortsätta med livet? Ingen kan väl råda, men jag kan väl säga att det ÄR skönt och vara pensionär. Ångrar inte en dag, att jag gick vid 63.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  16. Ja dom är irriterande till max de där ordverifieringarna. Men alla har de inte, om jag har de har jag inte en susning om, kommenterar aldrig hos mig själv:)

    Vilka UNDERBARA bilder. OH hästarna...jag bara smälter. Dessa vackra, underbara djur....love♥
    Kramiz Ankii

    SvaraRadera
  17. *fniss jag har också tjatat om att folk ska ta bort detta elände!

    stjärtmesar är för söta...förra året for 10 snabbt förbi hos oss...jag hann klicka fast dem ;-))

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)