onsdag 8 februari 2012

Är det inte det ena...


... så är det det andra...

Sviterna efter tandläkar´n hann knappt gå över innan nästa "plåga" tog sin början...
Ont i halsen och det är inget kul, det heller....
Munskyddet får symbolisera att jag inte ska prata... och då är det ju bra med datorn  - den behöver man inte prata med  :)


En olycka kommer ju sällan ensam - så sant så sant... 

Vattnet i  "Överhuset" har frusit - igen. Rörmokar´n lovade komma före vintern, men än har han inte visat sig... kanske har han glömt... borde kanske ha en snigel på ögat... som de som har glömt att betala TV-licensen. Att vattnet har frusit, det kan jag leva med, men att jag är så jädrans korkad att jag stänger dörren till tvättstugan helt, så det blir iskallt i rummet och kanske har tagit livet av mina övervintrande pelargoner och fuchsior... det är värre!

Två av favoritpelargonerna

Olivträdet jag fick förra födelsedagen - det ser ut att ha klarat sig och det är jag glad för :)

Är hemma från jobbet den här veckan och känner mig allmänt onyttig - kollade i ala fall jobbmailen - hm... är man riktigt klok, eller?
Eftersom jag varit hemma den här veckan, så var jag nyfiken om det  hänt nå´t nytt för oss, som snart inte är önskvärda längre...
Hade mail att jag ska vara på AMK:s kontor för samtal i morgon... hm... samtal... och jag som inte kan prata. Mailade tillbaka och ska få en ny tid till nästa vecka. Undrar om de har nå´t bra att komma med, eller om det bara blir att gå ut i arbetslöshet. 

12 kommentarer:

  1. Halsen är inget att leka med. Sån tur att du har datorn och en fin utsikt att njuta av under tiden.
    Min erfarenhet av AMK samtal, ligger många år bak i tiden, så jag hoppas de har förändrats.
    Krya på dig kramar

    SvaraRadera
  2. Det där har jag också varit med om, dragit ut tand och direkt därefter fått riktigt ont i halsen! Kommer ihåg att jag misstänkte att jag fått ner någon basilusk från tandutdragningen. Inget trevligt!

    Hmm, de frusna rören tror jag att jag kommer ihåg från din hemsidetid också! Ett sånt elände!

    Jag måste byta plats snart och har varit på besök idag på en ev. ny och känner mig inte helt tillfreds med det! Det handlar om scanning av gamla dokument!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Fy för tandläkare säger jag bara - jag har tandläkarskräck och inte blev det bättre sedan en rotborttagning "gick snett" och jag har nu värk och obehagligheter, tappad smak och går på utredning på Södersjukhuset. Har varit på skiktröntgen och ska på neurologisk undersökning i mars...fy fy fy...denna värk heeeeeeela tiden gör mig tokig.

    Tråkigt detta att ingen kan känna sig trygg på sin arbetsplats längre...schwisch säger det bara och så är man borta! Håller tummarna att det ordnar sig för dig till det allra bästa!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att ni tillfrisknar snart - både du och huset...

    SvaraRadera
  5. AJAJAJ... stackare... jag hatar tandisar och halsont är inte någon lek det heller. Sen ser jag du riskerar gå ut i arbetslöshet då är vi två, suck jag går bara och väntar domen kommer vilken dag som helst.

    SvaraRadera
  6. Huff da, som du sier, er det ikke det enne så er detdet andre.
    Håper det går bedre fremover.
    Ha en taus dag :-)

    SvaraRadera
  7. Ujujuj...vet inte vilket som är värst, förkylningen eller att alla pellisar kanske gått åt skogen...??Men jag hoppas verkligen att du kryar på dej, det är inte kul att vara sjuk. Sen den där rörkrökaren, han ska nog ha både en och två sniglar på ögat...visste han vad du förvarade i huset?? Själv har jag tagit saxen nu på alla pellisar, det må bära eller brista. De stora vilda ser ut att ha överlevt vinterns ojämna temperatur men de andra...det blir nog komposten för dom!!
    Nu hoppas jag att samtalet leder till något positivt, ovissheten är fruktansvärd, jag vet...
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Nä inte ska vi tro på arbetslöshet...
    håller tummarna för att du får något positivt ur detta samtal...
    och hoppas att du tillfrisknar i ditt halsonda.
    Vet du när jag var hos tandhygenisten i höstas så blev jag också jätteförkyld efteråt...
    hon var nog smittbärare den där hygenisten och planterade bacilluskerna i min mun...
    usch...

    Krya på dig...
    och glöm inte klappa musen...
    och du jag ser för det mesta ut som ett skogstroll**skratt**

    SvaraRadera
  9. Förresten vi är också bobilsägare...
    underbara sommarhus....

    SvaraRadera
  10. Här är en till som avklarat tandläkarbesök idag. Först på senare år jag börjat få hål, så ska väl inte klaga. Men denna gång var det lite större så de visste inte om de kunde göra en ordinarie fyllnad med en gång. Hade tur och de kom till "hårt material" så nu var det klart. väntar nu mest på att bedövning ska släppa i läpp och haka.. hmmm.
    Hoppas du kryar på dig snabbt vad gäller det halsonda!

    SvaraRadera
  11. Krya på dig vännen! Hoppas verkligen att "de" har något bra på lut för din del när ni ses för samtal i nästa vecka.
    Var rädd om dig.
    / maria

    SvaraRadera
  12. Usch, stackars dig! Tandläkare o ont i halsen, vilken ökendag! :( Hmmm..ja, mina erfarenheter av AMK o sk samtalvet du ju redan ;) Men jag håller tummarna för att ditt går bättre och att det finns något på lut åt dig.
    Attans om pelargonerna ska gå åt pipan, jag som tänkte fråga om jag kunde få några skott till jag blir lantbo ;)
    Krya på dig kram!!
    //Sally

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)