tisdag 14 februari 2012

Blev väckt...

...redan vid havfemtiden av Sixten, som ville ha käk och bli utsläppt och sen var det ju inte stor idé att gå och lägga sej igen.
Så då skriver jag väl lite här istället :)
Helgen blev väldigt fridfull, vattnet fortfarande fruset i tvättstugan - så jag slapp tvätta den här helgen... Lördagen tog jag en lagom lång promenad - då såg det ut så här... riktigt grått och trist

I väntan på våren


Inne i granplanteringen är det barmark
Lite nyfikna

Söndagen bjöd på bättre väder!

Solen på väg...
Dimma nere ihagen
Och solen värmer!
Klätterhortensian har stora knoppar och himlen är alldeles blå
Frodo - den prickiga hunden...
... inte lätt att få på bild - ständigt på språng!
Och så var vallhundsträning på vallen... den svarta hunden
 är Ess, bara knappt 7 månader och sååå duktig!

Men nu är det dags för frukost... och sen  en dusch och så iväg till ännu en dag på jobbet - bäst att passa på - snart är det slut...

Kram till er i dag på
Alla Hjärtans Dag!

5 kommentarer:

  1. Härligt ställe ni bor på :)

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder, det var ett tidigt uppvaknande :) vem är Sixten...ha en fin dag, hjärtekram från oss 3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sixten - det är katten som valt oss till sin familj :)

      Radera
  3. Så vackert du bor! Vilka härliga omgivningar, där skulle jag känna mig hemma.
    Leena

    SvaraRadera
  4. Verkligen fina bilder.Ikväll snöar det här i södern.Vi har väl fått si så där 5cm till.För mig är det mer än nog.Vill ha vår,vet att jag låter lite otålig.
    Ha det gott själv på alla hjärtans dag.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)