lördag 4 februari 2012

Kallt!

... men solen skiner i alla fall :)
Var och hämtade den beställda blomman på f.m. - ingen bild på den, då den är väl inslagen för kylans skull. I stället en bild på min vita amaryllis, som just nu blommar som bäst på sin tredje stängel sen i julas...



Stannade till vid den isbelagda sjön Måren...

Först en bild åt ena hållet...
... och så en åt andra hållet - mot solen...
Hemma igen blev det en kort promenad... alldeles för kallt för att det ska vara riktigt skönt...

Passerade hygget... en del av min gamla svampskog
Fördelen med kylan... man kan följa spåren efter fyrhjulingen och man blir inte blöt när man passerar kärret
Utanför vedbon ligger ved i väntan på att kapas och huggas - det får bli vårens jobb
Väntar gör rhododendronknopparna också... väntar på våren
Ännu fler som väntar... övervintrande växter uppe i "Överhuset" (gäststugan), som idag fick extrabelysning och lite vatten för att väcka dem...
Nu ska jag göra mig klar för kalas och önskar alla en bra lördagskväll!

3 kommentarer:

  1. Så vackra narurbilder du bjuder på. Önskar dig en skön kväll.

    kram 3 tanter

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder!! Skönt lite snö Ni har, här är alldeles för mycket av den varan.

    Kramiz Anki "en annan" :)

    SvaraRadera
  3. Så fint din amaryllis blommar! Liknar den jag hade förra året som hette Matterhorn. Jag visade en bild på min tredje knopp/stängel på den senaste amaryllisen och nu kan jag tala om att: den torkade in! :( Kanske var det för att jag lät de tidigare gå i frö ändå!?

    Så bra med ett sånt där "överhus"!
    Kram Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)