måndag 30 mars 2015

I Mulleskogen...

Egentligen är han för liten - man ska vara 5 år för att få vara med, men eftersom det inte finns någon grupp för "Knytt" och storebror blev bjuden på kalas i Busfabriken, så blev det farmor och Ludvig som gjorde sällskap till Mulleskolan :)
Det blev ett par trevliga timmar där i skogen... en eld tändes, lekar lektes...
Jag blev nästan lite nostalgisk och påmindes om en tid för många, många år sedan... då när våra pojkar var små jag var med som mulleledare. Tänk så fort åren har gått...

Ha det gott!

23 kommentarer:

  1. JA tänk vad tiden går!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst var det roligt och nyttigt. Efteråt gick min son och jag och samlade tomglas, vart vi än var. Helst skulle han tagit tuggummina också, för dom kan fåglarna få i näbben och sedan inte kunna äta.
    En förmån att få uppleva det igen. / Britt

    SvaraRadera
  3. Lite nostalgisk blir man allt när man får uppleva samma sak med sina barnbarn som med sina barn.

    SvaraRadera
  4. Vi har ju en liten kille Axel som bliver 2 år i augusti, så jag är ju gammismormor. Nu har han fått en period när han bara gillar karlar.
    Min dotter berättade att när han kom igår till dem, så sa hon det var roligt kom til mormor, neej sa till morfar. men som hon sa, sen dög jag med. Vilken trevlig grej att ni var ute och hade matsäck med er, det gjorde vi jämt, grillade korv och höll på.
    Tack för att Du väcker gamla minnen hos den här gamla gumman.

    SvaraRadera
  5. Visst är det ofattbart hur fort tiden går. Det gäller att ta tillvara på stunderna och njuta i massor. :-)

    SvaraRadera
  6. Här ska det böjas i tid ser jag:-)
    Bilden på Ludvig med mackan är ju såååååå himla söt!

    SvaraRadera
  7. Så mysigt! Något som alla barn borde få uppleva!
    Ha det så bra.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. MULLESKOGEN, vilket härligt ord som väcker minnen, precis som du skriver, nostalgi till tusen.
    Det är väl något som passar dig perfekt Anki, att få bege sig ut i mulleskogen med barn och hela alltet.
    Mina barn har oxå 'gått i Mulleskogen', det var tider det . . . Jag gillar att gå ut i mulleskogen oxå, fast man kallar det inte så nu.
    Vi var igår söndag i Gnosjö Tölltorps industrimuseum, vattenhjulens tid och tråddragning m.m. Nu var det ingen visning, men vi gick där
    i skogen och den vackra miljön och njöt för fullt. Även regnet höll uppe de 2 timmar vi var där, BB Lina o Annie gillade läget där och vill absolut återkomma dit. Så det blir det till augusti när de anordnar 'Vattenhjulets dag' där. Något även gör er kära bobils flanörer, hihi . . . .

    Ja tänk vad tiden flyger iväg och nu myser man tillsammans med barnbarnen Anki. Tänk vilka minnen de bär med sig själva sen.
    Ha en trevlig påskvecka, kram/ Eva

    SvaraRadera
  9. Så roligt att höra att "Mulleskogen" fortfarande finns, trots alla moderna förskolor. Ja visst väcker det minnen även här hos en gammal "Mulle". Fast det är ca 50 år sedan. Mysigt med barnbarnen.

    SvaraRadera
  10. Ojoj, så mysigt det ser ut. Härligt att få göra sånt med barnbarnen..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  11. Såååå mysigt!
    För liten, nä det tror jag inte - det är bra att börja tidigt!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Där har de det bra :-)

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder från Mulleskogen! Hoppas att Farmor kan följa med fler gånger!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig dag med Ludvig i skogen!! Själv har jag varit i Skärblacka och pysslat om mamma. Elisabeth

    SvaraRadera
  15. Mulleskolan är nostalgi på hög nivå. Kram Bosse

    SvaraRadera
  16. Härligt att det fortfarande finns Mulleskolor!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  17. Ja visst är det lätt att drabbas av nostalgi när man får återuppleva vissa platser och händelser från det barnen var små!

    SvaraRadera
  18. Våra barn gick också i Mulleskolan och Mulleskogen med mullestenen brukar jag besöka med mina barnbarn.
    Barn tycker om att vara i skogen.
    Glad Påsk och må så gott!
    Kram Inga

    SvaraRadera
  19. Så mysigt med mulle , min dotter gick också på mulle men då det blev min sons tur blev det inställt då det var för lite deltagare . Önskar dig en glad påsk // Anita :)

    SvaraRadera
  20. Ser så mysigt ut och vilka upplevelser de får med sig för livet!
    Glad påsk
    Anette

    SvaraRadera
  21. Tack för kommentaren på min blogg, vad kul att du varit "mulletant" det var jag också när våra barn var små i början på 80 talet. Jag trodde inte det fanns mulle längre men det gör det tydligen då. Visst går tiden fort, det känns som igår ju.... Kram på dig.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)