torsdag 26 mars 2015

På ett bananskal...

... ja, så halkade jag in på en företagslunch igår... blev medbjuden av kompisen Nettan - och visst var det snällt av henne, men jag kände mig knappast som fisken i vattnet, utan snarare som något katten släpat in, men maten var god :)
Mycket folk var det... och trevlig underhållning med sång och musik var det också :)
Nettan vann färsk frukt för 25 personer, till en konferens eller annat evenemang någon gång under året. Hon får nog bjuda på frukt på någon av svamputflykterna i höst :) 

Idag är det allt annat än vårvarmt och skönt, för även om termometern visar 5 plusgrader, så är vinden hård och kall... men i den här miljön känner jag mig betydligt mer hemma... även om jag kände mig lite uttittad när jag kikade in till tackorna...
Skrämde visst det här paret som tvärvände när jag kom och fick bråttom iväg åt andra hållet...
För övrigt så händer det inte mycket här just nu... går mest i väntans tider på att hämta hem husbilen... förhoppningsvis den här veckan i alla fall... eller nästa.

Ha det gott!

14 kommentarer:

  1. Idag regnar det rejält här. Bara 4-5 plus, hoppas verkligen på annat väder på lördag!!!

    SvaraRadera
  2. Sista bilden är helt underbar...den säger en hel del...*gapskratt*!! Och ja, jag skulle nog också ha känt mej lite obekväm i den där första miljön, passar mej också betydligt bättre med kreatur.
    Här har termometern inte ens orkat upp till +5...och det säger också en hel del. Höll på att frysa ihjäl i morse när vi tog vår långrunda. Det låg t.o.m. en tunn isskorpa på dammen efter natten, och de stackars änderna och paret knipand, ja de såg lite vilsen och frusna ut också. Svanparet hade flyttat, de flyttade väl ut till Kvismaren till de andra släktingarna.
    Nu börjar det arta sig, husbilen kommer hem! Kanske rent av en tur i påsk? Jag jobbar t.o.m. långfredagen, men sen får vi se...den är iallafall packad och klar nu.
    Ha det nu gott vännen, lägg på en extra pinne i spisen, för det lär inte bli varmare det närmaste dygnet...
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hej Anki! Vilken rolig bild på fåren, trodde nästan att det var något ihopklippt först. Tuppen ville nog bara vara i fred med sin höna! Här är också riktigt gråkallt idag, men snart är det april, då kommer värmen ;-) Vart ska premiärturen med husbilen gå, har ni bestämt det ännu?
    Ha det så bra! / Åsa

    SvaraRadera
  4. En fri lunch är då aldrig fel skulle jag säga! Troligen skulle jag känna mig betydligt mera hemma på företagslunchen än bland tackorna om man säger så. Bilden på de två väldigt välnärda tupparna var himla kul - ett gott skratt där:-)
    Å vem är du på bilden med det två tjejerna?

    SvaraRadera
  5. Trevligt med en lunch så där! Underbart foto med hönsfåglarna! De ser förnärmade ut - Nästan lite näsan-i-vädret känsla på deras kroppshållning. :-)

    SvaraRadera
  6. Inte dumt att bli medbjuden på sådana festligheter. Jag förstår att du längtar efter husbilen. Då kan vi snart se fram emot en massa fina bilder från era turer. Ska bli så roligt. Nästan som om man åker snålskjuts med er. Kram

    SvaraRadera
  7. Tycker som du! Känner mig mer hemma bland en skock får än att mingla med en massa halvkända och okända....
    Söt bild på tupp o höna!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Jag tänkte på dig idag då jag parkerade bredvid en husbil!
    Sen såg jag en till på vägen hem. Bra vårtecknen tänkte jag!
    För någon vårvärme är det ju som sagt inte.
    Underbart par det där så himla fina hönor & tupp du har.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Att bli bjuden på lunch är väl inte så dumt, eller? Idag hoppade vi över promenaden - det var isande kallt när vi kom hem från lunchträffen i Börrum där jag och min kör har varit och sjungit och spelat. Det är svenska kyrkan som ordnar sådana och det var ca 40 personer som hade kommit dit förutom kören på 19 personer. Roligt att det var så många. Körsången gick bra och alla deltog i allsångerna med liv och lust.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  10. Det var väl en trevlig utflykt , får är trevliga . Hönsparet Du störde hur gulligt som helst.
    Det låter som du hade det bra

    SvaraRadera
  11. Tur att maten var god i vart fall :-)
    Sötaste paret på foto idag! De passar så fint ihop.
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  12. Förstår att du ser fram emot era turer med bobilen. Men det verkade trevligt det du var med på nu med. / Britt

    SvaraRadera
  13. Ha ha ha . . . . 'något som katten släpat in', (dagen flabb). Att man kan känna sig så, *fniss*
    Men huvudsaken var ju att maten var god, *flabb* igen . . .
    Vad kul ändå att helt plötsligt hamna på en lunch, 'si så där', då hann du kanske inte ändra dig.
    Du hade alla blickar på dig Anki, inte bara folket där utan även djuren, hi hi . . .
    Jaha i 'väntans tider', trodde du skulle bli farmor igen . . . . men det är den andra 'väntan', på bättre väder, hihi . . ..
    Men ni har ju värme och hela 'alltet' i bobilen så det är bara att sticka. Förstår att det 'drar', det är årets tjusning att ut och bese sig och träffa sina goa vänner här och där. Jag är oxå egentligen en sådan där 'nomad, resande folket' m.m. Äskar att resa runt, se nya platser
    träffa trevliga, roliga människor, det är intressant.Men vi är inte heller några 'stugsittare', så fort det passar sticker vi.
    Något bra väder är det inte här heller, det växlar dagligen, även 'våra tranor är irriterade över kylan, men så är det år efter år.
    Mars månad har ju faktiskt varit ovanligt bra och tidig, egentligen för bra, ja sen kommer baksalg och vi fryser ihjäl, *fniss*

    Trevlig helg, kram/ Eva

    SvaraRadera
  14. Hoppas ni kan göra premiär med bobilen snart!

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)