måndag 16 mars 2015

Så kan det bli...

... eller inte bli.. bli av alltså... Ibland kommer livet emellan och bestämmer att... nä du... det blir inget av med det där du tänkt!
Det jag hade tänkt var det här... istölt! 
Var där förra året och hade verkligen sett fram emot en ny tävling... men som sagt... det blev inte så,  p.g.a. olika omständigheter...

Så istället tänkte jag att jag skulle skanna lite bilder... det gick inte heller som planerat, för skannern vägrade att samarbeta.

 Då jag har en skanner till så plockade jag fram den... den har jag aldrig använt till den här datorn, så det blev till att söka efter och installera en ny drivrutin... och det gick bra, men det ville sig inte ändå! Skannerns funktionsknapp blinkade ilsket rött och det gick bara inte att få igång den! Nu är den förvisad till återvinningens container för elektronik... nu får det nog bli en ny skanner!

Ny idé... baka! Hittade ett recept på lättbakade saftiga mandelkubb... gjorde halv sats för att testa... 13-15 min. i ugnen... jag valde 12... och de blev för mörka och de är allt annat än saftiga... det kan jag intyga!

Något som då ändå tycks funka är den här evinnerliga skräpposten. Utan att man ens har ett konto på Swedbank... så formligen överöses man tidvis med den här sortens "varningar" - med de här två så är det de sjunde och åttonde på mindre än en vecka! Skönt ändå att den hamnar i skräppostmappen och att man egentligen inte alls behöver bry sig, men att de aldrig tröttnar! Finns det fortfarande människor som går på det här?!?
Solsken och vackert väder... lockande att gå ut, men... kall vind gjorde att man snart lockades att gå in igen...
Bara Sixten tyckte det var skönt där i det vissna gräset vid dammen...

Jag är lite deppig... prickiga hunden är sjuk... allra finaste Frodo... kan bara hålla tummarna och hoppas att det går bra... mina tankar är hos honom, som nu är inlagd på djursjukhuset... och hos matte och husse förstås... det känns svårt och tyvärr verkar inte prognosen så bra...

Ha det gott!

24 kommentarer:

  1. Tekniken är bra när det funkar men oj vad jag svurit den senaste tiden!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ett lite lesset inlägg. Hoppas ändå det går bra med vovven. Förstår hur det känns. Det verkar som allt bestämt sig för att riktigt irritera dig idag. I morgon är det säkert bättre. Tröstekramar.

    SvaraRadera
  3. Å, lilla sjuka vovven, det finns väl inget som smärtar som sjuka djur. Förr kunde jag se det och titta på sjuka djur på tv, men det kan jag inte alls längre, jag har blivit så blödig. Hoppas veterinärerna kan laga Frodo.
    Sen har man väl vissa dagar när det inte fungerar som man tänkt sig, det är därför jag slutat tänka.....! Skojar! Men mandelkubben ser väldigt god ut! Skorpmandelkubb! Och att rida på is, huuuuh, välter inte hästarna? Klart dom kanske har dubbar i skorna. Vackert måste det vara, synd det inte blev så.
    Ha det gott, kram
    Agneta

    SvaraRadera
  4. Tekniska prylar ska bara fungera!

    SvaraRadera
  5. Vad bra att du hittade något som funkar. Typiskt att det var en "tristsak.". Jag tycker som Ezter. Nu ska jag ge mig på kopiatorn som tjatar på något om att ta ut trumman för att det fastnat ett papper. Kram Bosse

    SvaraRadera
  6. Eran Sixten myser i solen, det gör även våran Sixten, ser honom knappt på hela dagen men han är i närheten, för det säger fåglarna.

    Vilken vacker häst tjejen rider på, så är det ibland att tiden inte räcker till allt man vill göra.
    Mandelkubb hade Rolf gillat, måste nog göra något gott till honom snart.
    Jag har Swedbank, men inte får jag någon 'skräppost', kan det bero på att jag inte har några pengar kvar där, *fniss*
    Våren visar sig hos dig oxå, så skönt.

    Ha en fin vecka, kram/ Eva

    SvaraRadera
  7. Med andra ord en pissdag, där allt gick åt skogen. Känner igen det. Nu kan det med andra ord bara blir bättre - höll jag på att säga. Men med tanke på en sjuk Frodo lär det inte bli fallet imorgon.
    Suck, stackarn!

    Tror du att det hjälper med en styrkeram? Om ja, så får du en av mig här och nu.

    Å tack för bilderna, speciellt den där rostiga saken - läckert:-)

    SvaraRadera
  8. Inte visste jag att du töltade omkring på Islänningar :) de e ju bara så mysigt. Men de var just en sådan kille som ställde till min sista avåkning som slutade på sjukhuset :( De blir lite tradigt när saker o ting inte går som man tänkt. Men börjar de bråka så brukar de hända flera saker samtidigt. Så som i ditt fall. Nåväl får hoppas att nästa dag blir bättre o att all teknik fungerar.
    Kramiz

    SvaraRadera
  9. Meeen! Vilken avig dag! Stackare! Ibland är det verkligen så där! Bekymmerna bara byter av varandra!
    Min dotter brukar säga: "Ja, ja, det är en sån dag!" Och vissa dagar går jag verkligen och upprepar detta mantra!
    Men som tur är så är de flesta dagarna inte så där!
    Och stackars vovven är sjuk! Jag förstår att det gör ont i hjärtat för er alla! Man lider så med de små liven då de inte får må bra!

    Jag skickar stärkande varma kramar och hoppas att det snart ska kännas bättre! ❤ ♡ ❤
    / Maria

    SvaraRadera
  10. Livet i ett nötskal, det går upp och det går ner!
    Tur att det är mest topparna man kommer ihåg!
    Stackars vovven!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  11. OH SÅ TRÅKIGT FÖRSTÅR ATT NI ÄRLEDSNA. dET ÄR ALLTID NÅGOT SOM TYVÄRR DYKER UPP, NÄR MAN MINST ANAR DET.
    MAN KAN JU BARA HOPPAS PÅ DET BÄSTA, KRAM HAJAN

    SvaraRadera
  12. Ja, ibland finns det inget som går bra... Hoppas den här dagen är bättre och att vovven också mår bättre!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Jag håller tummarna för prickiga hunden.
    Jag vet av erfarenhet hur det är att sitta
    där på djursjukhuset...... att åka hem med
    eller utan djur, mer är fruktansvärt.
    Varma kramar

    SvaraRadera
  14. Håller tummarna hårt för Frodo! Ibland har man verkligen oflyt och känner sig otursförföljd. Hoppas att det redan har vänt för dig. Sixten lyser vackert röd där vid dammen.

    SvaraRadera
  15. Tråkigt med prickiga hunden. Och vissa dagar är ju helt hopplösa - precis allt går på tok. Men allting ordnar sig bara man har rätt inställning, försöker se det ljusa istället för det mörka. Blev väldigt sugen på mandelkubbar när jag såg din bild. Fast det får nog bli köpta eftersom jag är värdelös på att baka. Ha det bra!

    SvaraRadera
  16. Men vad är det för fel med Frodo?
    Kasta inte scannern än för det kan vara något tjall med din dator?!?!
    Vissa dagar går allt bara galet men nästa dag så :-)
    Istölt ... så spännande det ser ut.
    Goda vänner finns i alla fall kvar så ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
  17. Kära vän det verkar inte vara en av dina bättre dagar men så är det ju. När det börjar jäklas så jäklas allt och man skulle egentligen vilja krypa ner och dra något gammalt täcke över sig och vänta på bättre tider. Hoppas bara att dom kommer och att imorgon blir en bättre dag.

    SvaraRadera
  18. Jaha...håller med.....allt blir inte som man tänkt. Fina bilder som vanligt. Vi hade också en del planer men hamnade på hotell istället. Tros element så har de kalla hotellrum! Undrar hur min gamla scanner hemma har klarat att inte användas på 6 månader. Patroner torkar ju snabbt. Jaja det återstår att se när vi kommer hem. Hoppas dagen blev bättre än den startade.

    SvaraRadera
  19. Blev nyss bloggar för alla barn och hittade även dig på den listan. Världen är allt bra liten/ kram

    SvaraRadera
  20. Det där med tekniken hade jag inte klarat själv. Om jag inte hade min gubbe skulle jag inte klara mycket när det gäller det. Det är alltid så sorgligt när djuren blir gamla och sjuka. Vi har bestämt att det inte blir fler djur hos oss för det är ju så jobbigt att mista dem.
    Jag gillar mandelkubbar men aldrig har jag väl ätit en som varit saftig.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  21. Börjar det strula så fortsätter det oftast...
    Håller tummarna för lilla "prickiga hunden"!!

    KRAM
    Annica

    SvaraRadera
  22. Blandad kompott! Tekniken är ibland väldigt emot. Håller tummarna för att allt går bra! Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  23. Bra bidrag till lördagstemat, tänkte jag när jag läste din text. Men så blev jag tveksam, när jag såg att det skrev i måndags. Men det skulle ha passat fint också på temat "Planering", denna svårfångade idé om att det ska gå att förutse ens den närmaste halva dagen.

    Hoppas vovven blir bra!

    SvaraRadera
  24. Verkligen - du ligger i tid före Anki i tema. Jag var här i tisdags tror jag det var och skrev en kommentar - men den skickade jag väl inte tydligen, kommer inte helt i håg vad , men något med att du ska få en dag imorgon också ... Nu har du gjort ett inlägg på "två tema" - det är bra! Hipp hipp kram. Spännande om du prokastinerar ...? :-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)