tisdag 3 mars 2015

Omväxling förnöjer...

... eller kanske inte...
Efter att våren långsamt tagit över, så gjorde vintern ett nytt försök... och ja så här ser det ut idag. 
... och nu ett par timmar senare så har det kommit ytterligare ca 5 cm... :)
Från den ena omväxlingen till den andra...nu ni...
Nu har jag blivit modern och skaffat en sån där modern smart telefon!
Fick ju överta prickiga hundens mattes gamla för ungefär ett år sedan. Den gillade inte mig och gav upp... vägrade ladda... och stängde av sig själv, så då återgick jag till min gamla. Eller rättare sagt Lasses gamla, då min hamnade i vatten vilket den inte gillade... men som sagt... nu har jag en sån där modern manick :)
Inte den allra senaste... men jämfört med min gamla så är den hypermodern :)
Nu ska jag bara försöka komma underfund med hur den funkar... och en fundering jag har är den där beteckningen Smartphone... är det för att man måste vara extra smart för att använda den... eller?

Även om nu snön fullkomligt vräker ner utanför fönstret så känns det bra att under snön... ja, där är de första krokusarna på väg :)
Den planerade tisdagslunchen med Totte, som legat lite på is under vintern... ja den får vänta någon dag... kanske till torsdag eller fredag...

Ha det gott!

21 kommentarer:

  1. Här har vi "tråkväder", med snöblandat regn, dis och en massa snö som tinar väldigt sakta. Längtar efter sol nu eftersom det var längesedan den lyste på oss.
    Kämpade med att lära mej min nya telefon för ett par månader sedan. Jag kan säja att särskilt smart är den inte !!!
    Väldigt ofta så gör den inte alls det jag vill...För det kan väl inte bero på mej och bristande kunskap ;)
    Önskar dej lycka till med den nya och ett stort tack för din gulliga hälsning som du lämnade hos mej ♥
    Ha det gott fina bloggvän, och jag kommer säkert att titta in till dej i fortsättningen också !
    Varma kramar / Anneli

    SvaraRadera
  2. Ja man kan undra - ska man själv vara smart eller är det telefonen som ska vara det? Jag har en väldigt gammal och vill inte byta fast de velat det i affären. Men jag kan ringa, fotografera, skicka SMS o MMS. Mer behöver inte jag. Även om man blir litet nyfiken på vad alla har i sina mobiler.
    Även här har snön vräkt ner, fast nu börjar det smälta undan./ Britt

    SvaraRadera
  3. Lycka till med telefonen! Här är ingen snö, men det blåser!

    SvaraRadera
  4. Sa just till min bloggvän Azlan att vi här uppe säger när det är vårvinter att ny snö ska ta bort den gamla snön snabbare :-)
    Du har samma märke som jag på din telefon. Lycka till med att lära dig denna mobil. Bäst är att det finns instruktioner under program i den telefon, se under symbolen hjälp (ett grönt frågetecken). Ha det /kram

    SvaraRadera
  5. Baklängesväder i år! Vi har äntligen fått lite ljus idag, inte sol, men det är inte lika grått som det har varit alldeles för länge nu. Så, ny mobil, jaa, smartphone, nej, jag tror det är så att man blir väldigt smart när man har en sån för man kan ta reda på det mesta på en gång! Vips så är dom flesta diskussioner avklarade!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Jasså ni har fortfarande snö kvar, ja snön den kan komma flera gånger innan det verkligen blir vår, men den snön blir då 'fåragö'.
    Här är det barmark, sol och kall vind, men ljust och fint, man börjar liksom vakna till liv igen. Ja krypa ut ur idet.
    Vet du att jag oxå har köpt en ny mobil, var liksom tvungen. Den andra var över 10 år (fungerade än) men jag kände att det var dax att börja vara smart, *fniss*
    Men det gäller att träna in sig med att vara väldigt 'lätt på hand' eller fingrarna.
    Må gott, kram/ Eva

    SvaraRadera
  7. Tänkte på er lunch idag när snön vräkte ned...Men nu är allt borta igen, eller ja det som kom idag, resterna från vintern får vi väl dras med än ett tag.
    Ja du...SMARTphone, det är tur vi har våra avkommor...En del saker kan man klura ut, men resten, nej det är verkligen inte smart uträknat. Nu är jag rätt nöjd med min, men så har vi ju också levt ihop i över ett år.
    Fina bilder...njuter av det spirande. Dock inga sådana livstecken här.
    Hur har det gått med vargen förresten? Något nytt på den fronten? Såg allt en väldigt fin bild på den, tagen av någon privatperson vad jag förstod.
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Oj vad mycket snö du fick! Här var det vitt på förmiddagen men nu har det gått av igen!
    Men det verkar ha kommit väldigt lokalt.
    Det är bara att räkna med lite bakslag så här i början på mars.
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Ja, nog är det omväxlande väder.. Hade tur som inte fick någon snö idag! Bara några kilometer härifrån ligger snön kvar fortfarande....
    Är inne på min andra "moderna" telefon. Hade en Samsung förut - nu blev det en Iphone6 och jag är helnöjd!!! Har upptäckt "Instagram" och det är riktigt kul!
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Ja, i år kommer aprilvädret tidigt. Snöflingor stora som örngott här igår och fem cm tungt lager som förmodligen kvaddade de stackars krokusarna. Men, men, tröstade mig med att det inte lär bli liggandes och att SMHI lovat +10° om några dagar. Passade på att ta några jobbvinterbilder som jag inte hunnit med tidigare.
    Roade mig ett år med att ta månadsbilder från samma utsiktspunkt över hus och tomt, gjorde ett kollage. Det året var det rena vargavintern i mars, men så illa ska det väl inte bli i år.

    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  11. Allt du fick som snö fick vi som regn, inte mig emot;-)
    Ja du, man får nog vara väldigt smart för att lära sig dessa mobiler. De är mämligen hur mångsidig och bra som helst... alltså de kan allt och telefonfunktionen är det dom är sämst på;-)

    SvaraRadera
  12. Lycka till med din nya telefon :-) Nu får vi hoppas att snön håller sig borta!

    SvaraRadera
  13. Ojdå, vilken skillnad på de bilderna! Och så snörade det igår!
    Var ungefär är du i Sverige?

    SvaraRadera
  14. Ja nu vill vi ha Vår o Bobilen hem igen :-)

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  15. Grattis till smarta telefonen! Jag har inte kommit så långt, jag får fortfarande gå ut på farstubron när jag ska försöka prata i mobilen. Oavsett hur smart den är så har vi urusel täckning här så därför hittar jag ingen anledning att ha på internet som bara strular eller några andra funktioner som i värsta fall påverkar kapaciteten...Det tristaste är när man ska ringa läkare, apotek och andra som man kanske inte vill att alla grannar ska lyssna till...Sen i ärlighetens namn är jag osmart, o livrädd för att behöva ägna en massa energi åt att få någon teknisk manick att fungera...Har bloggat om dotterns fars bortgång, visste inte riktigt hur jag skulle göra, man vill ju inte hänga ut någon men samtidigt vill jag blogga om mitt liv sådant det är.
    Kramiz

    SvaraRadera
  16. Oj, fick ni så mycket snö i tisdags! Här singlade stora bomullstussar ner från himlen, men de smälte nästan med en gång. Jag hade gärna velat få njuta av ett sista snötäckt landskap innan våren sätter igång på allvar.

    Hittade din blogg när jag läste Lena i Wales blogg. Trevligt att hitta hit :D

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera
  17. Kul att se dina bilder på det omväxlande vädret. Här har vi haft -10 grader inatt, så vårt snölager har väl frusit till ännu hårdare. Men, idag skiner solen och jag hoppas att det blir lite tö så småningom.
    Ska snart ge mig ut på promenad och passa på att fota lite när det inte är mulet väder.
    Må så gott och ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Glömde fråga - har du instagram!
    Om - så heter jag agni48!

    SvaraRadera
  19. Förändring ja, den frydes!
    Jag har varit på din svampsida och dina 365 bilder. Vilken njutning som har taget sin gott tilltagna tid! 2014 års bilder kunde jag inte kommentera så därför smyger jag in här med min beundran!
    Du har en skön blick för ditt inre sinne när du fotar! Kul med egna teman också. Vet att du vet att jag tycker så --- kram ändå :-)

    SvaraRadera
  20. Vilket väder omslag, ja så är mars lite lynnig , kul med ny manick lycka till med den. Kram Åse

    SvaraRadera
  21. Jag är en sån hopplös och omodern människa, som inte tycker om förändringar. Min gamla mobil funkar bra och ligger i en låda. Jag ringer högst 5 ggr/år på denna. Barnbarnen har inte ord för mormors okunnighet!
    Kramar Karin

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)