fredag 26 december 2014

Och tomten kom i år också...

... och Casper hälsade honom välkommen  med öppna armar, medan Ludvig var mer avvaktande...
Ludvig i sin Pirathatt :)
Casper blev glad åt det här radiostyrda offroadfordonet...
... och jag blev glad för de här som jag vann i julklappsspelet... bra att ha när det blir riktigt kallt :)
... som när det blir isblommor på fönstret...
och iskristallerna växer till...
En kall, solig juldag inbjöd till promenad,,, tyvärr glömde jag extrabatteriet i en annan jackficka så det blev dåligt med bilder.
Jag hann ta en bild på finaste Sixten...
... som gick iväg och när jag skulle ta nästa bild, så... ja då var batteriet slut...

God fortsättning!

7 kommentarer:

  1. Då har ni haft en bra jul alltså :) Skönt!

    SvaraRadera
  2. Gud så söt han är Sixten!! Det där slår aldrig fel: Kamera fram, katt väck! Kram/Annelie

    SvaraRadera
  3. God fortsättning. Då blev det julsnö ändå. Och kallt, man är ju inte alls van.
    Det blev allt litet julklappar här också. Och promenad.
    Nästan som ett ishjärta på fönstret.

    SvaraRadera
  4. God fortsättning!
    Vilka underbara iskristaller du fotat!
    Ni ser ut att ha haft en härlig jul med nära och kära!
    Vi fick riktig vinter till sist! Nysnö och nära -15 grader.
    Är så lat idag...myskläder och tv-repriser hela dagen!

    Ha det gott!
    Annica

    SvaraRadera
  5. Det var många leenden på första bildcollaget!! Och undra på det...tomten kom! Och det är klart, är man pirat så kanske man ska se lite bestämd och rent av eftertänksam ut, vilken bild det blev!! Vackra kristaller som avslutning, och en juvel på sista bilden...bra summering av julen! Vem kan komma ihåg allt, batterier...herre gud, hur många gånger har inte det hänt? T.o.m. åkt med kamera utan batteri, det satt kvar hemma på laddning...
    Här har julen varit väldigt bra också, trots att tomten inte kom. Det berodde säkert på snöbrist, men paketen låg där under granen ändå, så julen var räddad. Sen har jag jobbat juldagen och idag, och det kändes på något vis bra det också, att glädja och göra jul för de gamla är också en glädje i sig.
    Ha det nu gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Jaa Du, jag fotograferade mina balkongrutor i morse. Jag hade så fint mönstrade rutor. Det var så vackert
    visst är det härligt med barnen och tomten. God fortsättning nu önskar jag Dig- kram från Hajan

    SvaraRadera
  7. God fortsättning! Tomten kom inte till mig, men jag hade väl inte varit snäll nog...Jo förresten, men tomten var misstänkt lik min systerdotter. Det blev ett par klappar trots allt. Så fina iskristallerna är. Snön är kommen och den har pudrad träden här runtomkring så det är riktigt vackert! Ha det så gott!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)