onsdag 17 december 2014

5 år... oj vad tiden går...

Casper fyllde fem år förra veckan... känns nästan ofattbart... åren går fort!
Här får han hjälp av kusin Greta att blåsa ut ljusen :)
 ... och både lillebror och kusin Lukas ville hjälpa till med paketöppning...
... och mormor Lotti fick agera "hopsättare" av någon mystisk farkost...
 Ludvig var tomtenisse hela dagen... från lussefirandet på dagis på morgonen, över Caspers födelsedagsfirande...
Lite trumpen, lite förnärmad och arg... fick inte vara med och spela "Råttfällan" -Du är för liten!, sa storebror och kusinen. 
Ibland är livet orättvist...

Bara en vecka kvar till julafton... stressa inte för mycket nu!

Ha det gott!


15 kommentarer:

  1. Underbart att få umgås med barnen!
    Det är nog det vi saknar mest nu!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till Casper!
    Å jättefina bilder på killarna!
    Ingen stress här inte - aldrig i livet;-)

    SvaraRadera
  3. Tiden går fort. Det märks när man tittar på barnbarnen. Casper ser väldigt nöjd ut. Nu är han stora killen. Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis! Ja, man ser på barnbarnen hur fort tiden går. B1 blev fem i somras, B2 3 i somras, B3 2 i höst och den minsta lilla, hon är redan ½ år!!! Hon skulle ju va mysliten länge ;)

    SvaraRadera
  5. Numera har jag inte någon att gå och titta på när de går lucia eller tomtar. Det är synd. Söta barnbarn. Man ser verkligen besvikelsen över att vara för liten.

    SvaraRadera
  6. Grattis till Casper. Ja tiden går fort o de e väl på barnbarnen man ser de mest när de växer.
    Inget stress här - men mycket de e blir en del när man ska hålla julfirande.
    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Oj så bra med hjälp han fick den store/lille femåringen :-)

    SvaraRadera
  8. Ja, tänk vad fort åren rullar på...... man märker det inte på sig själv utan just på de här små som tjopang fyller fem!
    Min systerdotter fyllde fem i höstas - hur är det möjligt var min första tanke. Snart är det slut med att låna henne så där mitt i veckan, snart börjar hon ju sexårs och skolan.
    Nä här stressas det inte. Det blir ju jul ändå! =) Jag är nog klar med det jag ska. Gjorde struvor nu i kväll.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vad det är härligt med 5 års kalas!
    Var rädd om dig i halkan!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  10. Stackars söta lilla Ludvig...för liten...!! Bilderna är så talande. Och fem år...då är man stor, särskilt i lillebrors ögon. Störst på dagis, nästa år skolan, då är man minst igen. Det svänger fort.
    Två dagars ledighet här gör att livsandarna börjar vakna igen. Har mest promenerat och varit lat, konstaterat att andra sköter det där med julstress så himlans bra så jag behöver inte tillföra något där...
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Casper fem år...herregud var tar åren vägen! Lovar att inte stressa till jul, julen kommer ändå och den blir som det blir. Skulle det bara bli en skinkmacka och en julmust är det okej. Det finns ju över 300 fler dagar per år att leva på och det handlar väl om att ta vara på dem så gott man kan. Det går åt skogen ibland, men med humorn i behåll och glimten i ögat så är det gott att leva.

    SvaraRadera
  12. Heeej! Små söta tomtenissar visar du oss, förmodligen måste tomtekläderna bytas ut nästan varje år då tomtenissarna skjuter i höjden.
    Måste säga att jag gärna börjar plocka undan en del säsongsgrejer på loppis, nu ryker lucialinnena, sen efter julen ryker allt annat. Fast, tomt blir det, men förrådet är fyllt av pjäxor till bra pris så ungarna kan få tag på utrustning till en vettig penning. Och du, vi har allt lite vitt fortfarande kvar!
    Kramen

    SvaraRadera
  13. Att vara lille bror har sina nackdelar... Själv är jag stora syster, och enligt min yngre bror så hände allt jag berättar innan han var född ;)
    Ja det är inte klokt vad åren flyger i väg. -Det är bara att hålla i sej !
    Trevlig helg och sköt om dej !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  14. Hejsan Anki !
    ar legat av mig, vet inte vad jag ska skriva om.
    det blir så mycket med fb.

    Någon riktig bloggare blev jag aldrig

    Gulligt med alla barnen, de visar verkligen sina miner..

    Må så gott !

    GOD JUL

    Kram Mi

    SvaraRadera
  15. Livet är inte rättvist. Tänk vad bilder säger många ord. Fredagskram Bosse L

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)