tisdag 25 november 2014

Fem frågor... fem svar...

Fick just en utmaning från bloggvännerna Rolle och Carina med husbilen "Matrixen" och ska göra mitt bästa och försöka svara på frågorna.

1.Vilket livsmedel har du svårast att vara utan?
Om kaffe ingår i livsmedel... ja, då är det det... Kaffe alltså...
2. Vilken är den godaste efterrätten?
Är nog ingen efterrättsmänniska, men starkt kaffe + en bit mörk choklad... det gillar jag :)
3. Vad tränar du helst?
Nu blev det en så´n där samvetsfråga... skäms att erkänna det, men jag är dålig på träning... men om promenader är träning, då säger jag det :)
4. Bästa träningsredskapet?
hm... se ovan... walkingskorna på... och kameran, som får mig att gå ut i alla väder (nästan)...
5. Vad är du tacksam för just nu?
Att jag har en familj som jag älskar och som älskar mig...
... att jag har tak över huvudet...
... och att för varje dag som går... så kommer vi en dag närmare våren :)
Bör kanske skicka den här utmaningen vidare... men jag väljer att inte göra det... utan alla som känner för det kan ju anta den ändå :)

Ha det gott!

17 kommentarer:

  1. Så fina bilder! Våren kommer snart, det går kvickt!

    SvaraRadera
  2. Längtar också efter Blåsippstiden.
    Kram på dig
    annika

    SvaraRadera
  3. Jag njuter så av dina bilder. Vilken fin liten röd blomma på - är det hassel?
    Du visar upp en profil på en människa som låter trevlig. Det trodde jag innan också.

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder *njuter* ... tack!
    Nu ska du få höra bästa vän Anki *ler* ... det räcker inte bara att träna helger eller en till två gånger i veckan för att döva sitt samvete.
    Promenader ger effekt och helst om man går så man blir lite svettig. Sedan att man går ute var dag och minst 30 minuter.
    Svenskarna tror att de är så duktiga men så är inte fallet för de lurar sig själva. Trycker också ofta till svar att de vill träna mera men så blir det inte. Minns jag rätt så tränade kvinnor mest och då från medelåldern till pensioneringen. Promenader så klart :-)
    Så sträck på dig nu och skäms inte för ditt svar till just den frågan *ler* /kram

    SvaraRadera
  5. Förstod du skulle göra så fint av den roliga utmaningen Anki!
    Dina bilder är bara sååå fantastiskt vackra :-)
    Och det var en kul grej som Dessan sa!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  6. Du och jag är då väldigt lika kan jag säga, förutom att du är en betydligt bättre fotograf. Hade svarat exakt som du på frågorna. Nyponet med isen på är helt fantastiskt!

    SvaraRadera
  7. Oh, det var länge sedan jag såg en utmaning på bloggarna jag följer! Det var kul att läsa och jag instämmer i allt om det där med träning, det blir skogen helt klart! Men jag vill ju ha riktig vinter med kyla och snö innan det vänder.....idag skiner solen och det är uppiggande, verkligen! Förutom allt kludd och damm och sånt man ser....jag tittar bort!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Hej! Vilket fint inlägg med en massa vackra foton. Gillade nog ryttarna med sina hästar i snöblasket bäst, känner igen det bara alltför väl...
    Jag har skrivit upp frågorna, tar mig an dem när andan faller på o jag inte har så mycket annat att berätta. Läste just att den nordligaste finska staden nu sett solen för sista gången på ett tag, den gick ner igår för att åter visa sig den 17 januari! Där har vi något att vara tacksamma för, att inte bo just där, just nu....
    Kramen från pörtet

    SvaraRadera
  9. Jag tycker att du har svarat bra på frågorna!
    Fin fina bilder som vanligt hos dig. Kan tänka att du var ute och fota idag då solen var framme. Rätt länge var den framme, men ack så kall vinden var. Jag ska plocka fram en tjockare jacka! Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  10. Roligt att se denna utmaning "vandra fram" på flera bloggar :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det där sista - att komma en dag närmare våren - gillar jag!!!!!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  12. Njuter över dina fantastiska bilder och ler över dina svar på frågorna....Jag hade svarat likadant, förutom att det är vår hund som drar mej ut på promenaderna :)
    Ha det gott !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  13. Som vanligt Anki visar du njutbara bilder, t.ex. hästbilden och frusengren med röd 'klick'. Kan ej se vad det är, kanske ett äpple eller ? !.....
    Men när jag ser blåsippan blir jag drömmande . . . . .
    Jag köpte en tavla på Second Hand förra veckan, en häst i snöig skog som drar släde med massaved och en skogshuggare som
    'manar på hästen' . . . .. blev blixkär i den. Den kostade 5000 kr. 1980 och jag köpte den för 150 kr. En kopia av någon kändmålare.
    Hur kan man bara lämna något så vackert, men men . . . .

    Min dator bråkar så jag har svårt att göra inlägg nu, det är mellan bild överföringen till inlägget jag skriver, frustrerande . . . . . !!!
    Må väl, kram/ Eva

    SvaraRadera
  14. Det är väl en god träning, promenader i vår vackra natur. Du som fotar både högt å lågt så blir ju det också en träning, upp å ner. Nu har det blivit frost här efter allt regnande men önskar mig lite snö.
    Önskar dig en bra vecka och en finfin 1:advent/kramen

    SvaraRadera
  15. Så vackra bilder. Vad snö på hästbiden, undrar just om de blir någon snö i år. Inte så mycket kvar av året ju :)
    Träna ja, den roligaste träningen för mig är snabba promenader med o utan hundar, i går tog jag båda, alltså på dan med jyckarna o vän och på kvällen bara en vän. Så gillar jag dans och gympa. Träningslokalen är så där .....men röra på sig lite lagom är ett måste för mig, annars mår jag inte bra.
    Jo igår fann min väninna massor av trattisar när vi var ute (som du vet varken letar eller plockar jag :)
    Kramiz

    SvaraRadera
  16. Kameran är verkligen ett bra träningsredskap på det sättet! Jättefina bilder för övrigt!

    SvaraRadera
  17. Promenader räknas absolut som träning tycker jag! Då kan ju kameran ses som ett träningsredskap, en liten tyngd helt enkelt. Älskar din underbara hästbild!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)