fredag 14 november 2014

Blommig fredag - Trädgårdslycka

Veckans tema hos "Bland rosor och bladlöss" är Trädgårdslycka.
Är ju numer inte så aktiv med min trädgård... det som finns, det finns liksom... och några större projekt är väl egentligen inte aktuella.
Men visst känner även jag trädgårdslycka... som t.ex när vintern ger vika med takdropp...
... och isen som tinar i stuprören...
... och de första vårblommorna tittar fram... 
Trädgårdslycka är också när taltrasten sjunger från en trädtopp i skogen bakom huset...

Njuter och känner lycka över grönskande blad...
... och över den lilla bortglömda rosen som - trots att jag alltid glömmer bort den - blommar så snällt varje år  :)...
 ... och barnbarnens stoj och glam en varm och solig sommardag..
Mer om trädgårdslycka hittar du om klickar på loggan här under!

Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. Det är väl en bra sak med trädgå, man kan engagera sig mycket eller mindre, olika perioder i livet bjuder på olika glädjeämnen.
    Önskar dig en fin helg
    Anette

    SvaraRadera
  2. Jag säger bara WOW, vilket inlägg med så mycket härlig lycka och din bild på krokusen är ljuvlig!
    All trädgårdslycka till dig! /Lotta

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder!! Gillar bilden med vattendroppen jättemycket. :o)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Där fick du med många bra saker som serverades till ljuvliga vårteckenbilder. Helgkram Bosse Lidén

    SvaraRadera
  5. Fastnar helt på bild nummer 1. Istapparnas formation påminner om en orgel! Älskar bilden:-)

    SvaraRadera
  6. Fantastisk tolkning. Så mye lykke det kan være i istapper:) Nydelige ord og bilder.
    Ha en lykkelig helg.

    SvaraRadera
  7. Inte behöver man vara sådär jätteträdgårdstokig för att uppleva trädgårdslycka! Våren är ju alltid trevlig. Idag har det varit en sån där dag då det känns som man aldrig vaknar ordentligt. Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  8. Våren är underbar,då har man allt det fina framför sig :-)
    Jättefina bilder som vanligt,du äger !!

    Trevlig helg/Kram

    SvaraRadera
  9. Grattis Anki till din vinst i fototävlingen ! - Dom som delade ut priset var ena kloka människor, som såg det vi som läser din blogg ser vid varje nytt inlägg...Att du är en mästerfotograf ♥
    - Njuter av att se dina bilder varje gång !
    Varma kramar / Anneli
    - Önskar dej en fin helg !

    SvaraRadera
  10. Trädgårdslycka för mig är när snön kommer så jag slipper se ogräset mellan stenarna på innergården och mossan i gräsmattan. Så det är tur att jag inte är med på temat. Fast jag kan hålla med om barnbarnens trädgårdslycka förstås!
    Dina bilder är som vanligt helt underbara och den med krokusarna skulle jag gärna vilja måla.
    Kram från Ingrid som önskar dig en skön och trevlig helg.

    SvaraRadera
  11. Så härliga bilder! Visst var det trädgårdslycka, även för mig!! Elisabeth

    SvaraRadera
  12. Deilig, avslappet hagelykke---

    SvaraRadera
  13. Vad härligt det låter det som du beskriver som trädgårdslycka ja nåt annat kan det inte vara
    Ha en bra dag
    kram Meta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)