måndag 5 november 2012

Stopp!

Stanna kvar... ni har kommit rätt!
Och nix - tanten har inte blivit tokig... tyckte bara det kändes lite rörigt med bakgrunden, 
så jag har gjort om lite igen - omväxling förnöjer sägs det  :)

Vädret är sig likt... d.v.s. grått, grått, grått...
Var in till samhället och provianterade lite och på hemväg svängde jag ner till småbåtsbryggorna vid Orga. De flesta hade tagit upp sina båtar och bryggorna var ganska tomma. 
 Hade hoppats på en alldeles stilla vattenyta, lite lagom disigt eller t.o.m. lite dimma, men så var det förstås inte... bara grått, lite gråkallt och så började det duggregna också...
Gråväder
Nästan tomt vid bryggorna...
På andra sidan Strömmen skymtar Ribbingsholms herrgård

Senast jag var in till kvarnen köpte jag en mjölblandning som skulle blandas med hett vatten och olja...
... med lite flingsalt och lite kummin uppå, så blev det riktigt, riktigt gott  :)
Från det ena till det andra... vad bra det är med gummisnoddar!
Trasig mobil fixad... trasig kamera fixad :)

Tiden går fort när man har roligt sägs det... så jag måste ha väldigt roligt :)
 I alla fall rusar tiden - fort, fortare, fortast!
Och i morgon är det dags för månadsutflykt med Totte igen och den härgången är det hans tur att lotsa oss till något bra matställe... någonstans...

Ha det gott!


12 kommentarer:

  1. Vilken ljuvligt vacker header du har. precis vad man behöver se nu i allt detta gråa. Mjölblandningen lät spännande. Jag gillar allt som är enkelt att göra. Gummisnoddar och tejp får man aldrig vara utan, helt klart. Kram

    SvaraRadera
  2. Gråväder är vackert på bild!!!!! Har däremot inte varit något vidare att jobba i. Usch, frusen o blöt om fötterna!
    Ha en skön kväll nu! Själv har jag tagit på ullsockorna....

    SvaraRadera
  3. Min dator bläddrar nedåt mycket snabbare nu sedan du gjort om bloggen!

    Ha en trevlig dag i morgon!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det grått, men om drygt en månad går vi mot ljuset igen. Din startsida är inte grå utan härligt solsken. Som jag brukar säga, "Solen skiner varje dag, med jag ser den inte alltid". Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Samma här uppe oxå,grått grått o grått !!!
    Hoppas de har rätt för i morgon så skall vi få se lite sol igen !!

    Håller tummarna......Ha det bra..

    SvaraRadera
  6. Hos oss har det regnat idag, men nu har vi i princip packat ut allt i Mysan och hoppas vi kan komma iväg imorgon. Då spelar det ingen roll om det är grått och trist för inom oss är det sol och glädje. Det är ju det som räknas. Som vanligt fina bilder. Ja, vad gjorde man innan tejp och gummisnoddar? Men så är det med många saker. Hur klarade man sig utan. Ha det så gott, kramar från oss alla 3 M

    SvaraRadera
  7. Jo...jag hajade faktiskt till när jag först kom in här, men sen kände jag igen mej ganska fort. Fint blev det!! Var själv inne och försökte ändra lite hemma hos mej, men jag körde huvudet i sten ganska fort...så nu har jag lagt ned det projektet för ett tag.
    Jättefina bilder trots att du ville ha lite mer både dis och dimma...tänk att gråskalan kan innehålla så många nyanser!! Idag har det väl överträffat sej själv när det gäller grått...
    Å brödet...såg oförskämt nyttigt ut, det kanske var sådant som han kraken på utedasset hade ätet för mycket av...linfrö tycker jag mej kunna skymta...påminner om fröknäcke som ibland köper hos en liten bagare bredvid svärmor.
    Gummisnodd...säger som någon före mej, hur sjutton klarade man sej utan det förr i tiden??
    Ha det så gott nu, jag far iväg tidigt i morgon bitti, och förhoppningsvis hemma igen på onsdagskväll.
    Ha det så gott och han en trevlig utflykt nu med Totte och att ni hamnar på något riktigt kulinariskt ställe.
    Kram kram vännen!!

    SvaraRadera
  8. Grått, gråkallt och duggregn... Det känner jag igen. Hör visst den här hösten till. Men fina bilder fick du.
    /SA

    SvaraRadera
  9. Oj så många fina bilder från Örebro, ni hade säkert en mycket fin dag. Ja får då säga att ni bor så jätte fint, bra att fotot hamnade på headern så får man njuta varje gång man kikar in till dig.
    Ha en finfin dag/kramizar

    SvaraRadera
  10. Halloj där mitt i natten!!
    Tack för din goa kommentar...Bara skoj att jag hitta dej oxå ju ☺
    Hoppas du får en riktigt härlig utflykt. Återigen härliga bilder som andas ett stilla och rofyllt lugn... Naturen går till vila..
    Ha det gott och sköt om dej
    Kram från mej ☺☺☺

    SvaraRadera
  11. Vackert och värmande här hos dig, kan behövas nu i mörker och ruggväder...brrrr.....
    Nu känns det genast bättre....börjar längta till varmare tider.
    Tänker man efter är det ju bara 6 månader till den 6:e maj idag....och om dryga månaden vänder det väl och går mot ljusare tider igen...hi...hi...

    Gummisnoddar.....jag har ALLTID en påse gummisnoddar hemma...oslagbart!!
    Ha de gott vännen och tack för alla fina och intressanta bilder du bjuder på jämt :)
    Ann-Louisekram.

    SvaraRadera
  12. Du har fixat till det jättefint. Önskar att jag kunde.
    Läste om Örebroträffen. Roligt att det blev lyckat. Jag tycker att ni är väldigt modiga som vågar.
    Mycket jag kände igen från Örebro. Är där då och då.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)