måndag 19 november 2012

Fem generationer...

... det blev vi den 18 november 1975... 
Bredvid mig och Calle sitter min far, min farmor och min farmorsmor
Igår var vi i Ugglebo och gratulerade...
ja, jisses vad åren går - igår fyllde han 37 år  :)
familjen Arvidson / Svensson i Ugglebo...
till familjen hör dessutom två main coonkatter och fem sköldpaddor :)
I övrigt då... "inget nytt under solen", som man säger... solen som för övrigt oftast lyser med sin frånvaro...
... men, inte idag :)
inte på förmiddagen i alla fall - då såg det ut så här i hagen.

soldyrkare :)
Idag har Lasse varit på ultraljudsscanning av de opererade blodkärlen och det såg bra ut... skönt!
Förhoppningsvis kan vi utnyttja nästa husbilssommar mycket bättre när vi inte behöver åka läkare och distriktssköterska en och två gånger per vecka och det är ju något att se fram emot :)

Ha det gott!

12 kommentarer:

  1. Fem generationer inte illa!
    När äldsta barnbarnet föddes levde Irenes mormor!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fem generationer samtidigt är inte illa! Det har vi aldrig varit i närheten av...

    SvaraRadera
  3. Släkten och generationer är inte min starka sida. Det håller Birgitta reda på åt mig. Jag tror att jag varit med om två mindre missöden i trafiken under alla år jag kört både yrkesmässigt och privat. Vid ett tillfälle gled jag ihop med en annan bil i svår halka. "Är det inte Matts"? sa motparten och sa sitt namn. "Då är vi nog kusiner" sa jag. Så mycket kan jag om släkten.

    Däremot hoppas jag att ni får en skön husbilssommar att se fram emot med nyvunnen hälsa och krafter. Ha det gott och var rädda om er.

    SvaraRadera
  4. Tiden går så otroligt fort, och som sagt det är på barnen som man ser det, de är plötsligt vuxna!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Hu, så fort åren går. Det är ju tur att vi har barnen, så vi märker att vi åldras. annars skulle vi ju inte det. Så skönt att Lasse har läkt bra. Dröm om nästa säsong. Kanske ska ni då förlänga den liksom vi gör nu. Kramar

    SvaraRadera
  6. Fina bilder från gågna tider....undrar om inte sonen din är ganska lik dig??? ;)
    Fem generationer är stort det, kul att ni har det på kort.
    Ja åren går fort......

    Men idag var det nästan vårkänsla i luften, ser mysigt ut där i hästhagen.

    Då håller vi tummarna för att Lasse får fortsätta må gott så nästa sommar blir fin med mycket husbilsdagar :)
    Ha det gott
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  7. Fem generationer...inte dåligt!! Vi hann inte riktigt bli det på min sida, men det var väldigt nära att min lilla mormor fått se den första av mina barnbarn. Men vilken mormor jag hade då...från att vara en vanlig bonnmora så efter några år som pensionär började hon läsa engelska för att sen kunna börja resa ut i Europa...och det gjorde hon!! Med besked...hon gjorde klart för sina barn att inte en krona skulle det bli kvar till arv, allt skulle hon resa upp. Å det gjorde hon alldeles rätt i, jag tror att hon dog väldigt nöjd med sitt liv.
    Ha det så gott vännen!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Du är rik, som har en stor familj.
    Det tycks som om sonen har behållit samma frisyr hela livet *Fniss*

    SvaraRadera
  9. Fem generationer, det var inte dåligt! Här är vi bara två, men en tredje på gång....
    Härligt med sol!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Häftigt med fem generationer, de är enormt. Fyra kan man ju ganska lätt uppnå men fem är värre:) vi är fyra nu.

    Barn växer väldigt fort o ibland undrar jag om dom liksom inte växer förbi sina föräldrar. Menar alla mina är ju både två o tre huvud längre än jag:)

    Kramiz

    SvaraRadera
  11. Ja här var det bilder på både gamla och unga. Ha det bra !

    SvaraRadera
  12. Fem generationer, det hann även vi med lite häftigt är det allt . Ha en fin tisdag

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)