tisdag 13 november 2012

Husbilslivet 2012... del 1


Bloggen Freedomtravel inspirerade till en sammanfattning av året med husbil... så här kommer lite minnesbilder :)
Får dela upp det i flera delar - här kommer den första...
Lasse opererades i början av april, så det föll på min lott att se till att vi blev "körklara"...
Besiktning... 
hjulinställning...
Så äntligen... första korta dagsturen 15 april med härligt vårväder :)
Paus vid Svängbågen, mellan Norrköping och Katrineholm
... men årets första övernattning gjorde vi 1 maj i Askersund.
Bra ställplats...
... nära centrum
Bron till Borgmästareholmen... eller "Barnens  ö"
Askersunds äldsta hus - Sagers stuga...
...och nära vattnet :)
Den 15 maj blev det Strängnäs...
gångavstånd till centrum och en massa fina blommor
Stannade till vid Gripsholms slott ...

... fortsatte till Trosa
härlig promenadväg längs ån...
och här finns "världens ände" :)
Från Trosa fortsatte vi till Stendörrens naturreservat...


Senare samma dag stannade vi så för övernattning vid Femöre i Oxelösund

Snart solnedgång...
 Nästa morgon...
dimma...
 Den 19 maj var det dags för Veteranbrandbilsrally...
I närheten av Furingstad fikar vi medan vi väntar...
 Nu kommer de!
På väg mot Söderköping...
Trött Casper... det är jobbigt att gå runt - skönt med en liten paus :)
Fortsättning följer...

Ha det gott!

14 kommentarer:

  1. Helt fantastiskt så mycket fint och sevärt ni fick vara med om! Är så tacksam att du delar med dig av detta!
    Sen uppskattar jag att du verkligen tar vara på utflykterna så att du får med så mycket fakta om platserna, det gillar jag, så man inte bara far förbi. Det är trevligt att gå ur bilen och komma närmare inpå. Tusen tack för allt fint och intressant du bjuder på :)
    Önskar dig en fin dag vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Trosa har jag hört mycket gott om, att det ska vara så fint där. Ser ut som du bara besökt fina ställen och jag tror inte jag varit på någon av dom möjligen åkt förbi. Kul att åka omkring och upptäcka vårt fina land med husbil. Kul att få följa med

    SvaraRadera
  3. Hej, kul resumé du bjuder på och där ser man ju också att det faktiskt inte regnade hela sommaren.
    Att vi ska skaffa ny valp beror på att vi tyvärr inte har vår underbara Maja kvar, hon fick sorgligt nog sluta sitt liv bara 7 månader gammal då det visade sig att hon hade höftdysplasi av värtsa sorten och det fanns inget man kunde göra och hon led redan väldigt mycket av det. Inte kul! Men nu får vi snart vår lilla nya valp och hoppas vi ska ha bättre tur denna gången.
    Ha det så bra.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Hallå vännen!! Nu ger du mej lite idéer med din sammanfattning...man kanske rent av skulle göra en fotobok över sommaren som var?? Men...nu inser jag att jag är inte i det närmaste så duktig som du att berätta och med bild återge en resa, det är ju liksom sambandet där som gör det hela...Jättetrevligt att följa era turer är det ska du veta, samtidigt som man får en massa tips på intressanta resmål. Har förstått att vi uppskattar ungefär samma slags platser och att campingar kan vara en nödlösning mest. Oxelösund verkar spännande, det tror jag vi har missat helt...
    Nu har jag redan stuckit ut hakan på jobbet...I början på december är det kommunfest, alla anställda blir bjudna på mat och celeber underhållning. Jag har tackat nej...har kommunen så dåligt med pengar så de knappt kan höja våra löner...ja då har jag tappat lusten för att gå ut och äta. Det som grämer mej är att jag missar Brolle...Men har man sagt A får man säga B...***skrattar***
    Ha en riktigt skön kväll, vi måste se till att träffas snart!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Så mkt fint du sett..och varit med om...massor med minnen..och tankar..Kram Karina

    SvaraRadera
  6. Hej Anki
    Vilken bra datum ni startade er husbilsresa.
    15 april Då fyller jag år hahaha!!!!
    Lilla Trosa ser lika gemytligt ut som man tänker sig.Söt lyktstolpe med fina gamla hus och så vattnet som rinner igenom hela härligheten.
    Jag har faktiskt aldrig varit där.Underbara bilder Det skall bli kul att se fortsättningen.
    Ha det gott.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  7. Fin droppbild, man bara väntar att det ska hända...
    Kram Karin

    SvaraRadera
  8. Ni är verkligen beresta. Jag har funderat över hur många resdagar och hur många platser ni besöker på ett år. Tänker du skriva det eller det får man själv räkna efter?
    Håller med andra som skriver, att det är trevligt att du skriver litet om varje plats.

    SvaraRadera
  9. Bilderna om möjligt ännu finare!

    Vid Femöre stod vi tydligen på metern lika!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Roligt att vi inspirerade! Härliga fina bilder, och flera platser som vi också har fina husbilsminnen ifrån: Trosa, Strängnäs...

    SvaraRadera
  11. Vilka spännande resmål och fina bilder. Ha det bra !

    SvaraRadera
  12. Åh, längtar till sommaren när jag ser dina vackra bilder!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig sammanfattning du gjort! Kramar

    SvaraRadera
  14. Det var en trevlig sammanfattning och man ser att det snart blir vår och sommar igen, bara att ha tålamod. Det kalla och råa försvinner snart, det ser vi tydligt på dina fina bilder. Kul att se dem igen, vissa känner vi ju igen. Visst är det ett underbart liv vi lever, trots allt. Sköt om er. Kram 3 M

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)