fredag 2 november 2012

Det gäller att vara på rätt sida!

I eftermiddag kl. 17.00 till söndag kl. 10.00 är vägen mellan Skärblacka och Finspång avstängd vid järnvägsövergången i Ljusfors...

Jaha, tänker ni - vaddå då?
Jo, inte någon alternativ väg har angetts och är man inte bekant med småvägarna... hur gör man då?
Vägen är ganska trafikerad,  bl.a. med transporter till och från bruket... undrar hur de ska göra... 
och om det börjar brinna på andra sidan, borta i Rödbrinken eller Göstad... eller Restad... 
hur lång tid tar det för Räddningstjänsten att komma... 
Ja det gäller verkligen att vara på rätt sida om järnvägen... om...

Idag har det varit frissan (måste ju se hyfsad ut, så jag inte skrämmer bloggvännerna i Örebro), sedan tandläkaren...
På väg till tandläkaren passerade jag blomsteraffären och där stod den, den vita julrosen... Den ropade till mig, bad mig att se den och ta den med hem... så vad gör man? 

Ja, just det... man smälter och köper den :)
Ha en bra Allhelgonahelg!

14 kommentarer:

  1. Ja o man inte på rätt sida gäller de att man vet hur man kör:) de gör säkert räddningstjänsten. Dom brukar vara noga när de stänger av vägare så där:)

    Bloggvännerna i Örebro - gud så kul o vad avis jag är som inte får var med..grrr..MEN jag hoppas ni får toppenkul!

    Själv ska jag sitta här o andas tungt, hosta, försöka prata med min älskling åtminstonde väsa fram lite ljud o bara ha de bra:):)

    Kramiz

    SvaraRadera
  2. De där vita julrosorna är ju så fina! Jag hade ett fint exemplar en gång i tiden, men vi flyttade och rosen fick stå kvar.
    Kul att vara fin i håret, när du ska träffa Örebroarna, jag räknar mig nästan dit, bor ju bara ett par mil ifrån.
    Önskar dig en toppenhelg
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Önskar dig också en bra Allhelgonahelg.

    SvaraRadera
  4. Den är verkligen vacker, julrushen, förstår att den var omöjlig att motstå. Nu önskar vi er båda en riktigt skön helg och hoppas att ni slipper några monster som firar Halloween. (Vi tycker det är fånigt) det avtar ganska fort nu med att ungar kommer och ringer på. Vi hoppas kunna göra bilen klar för avfärd och snart komma iväg på en tur. Ha det riktigt gott. Kramar från oss 3 M

    SvaraRadera
  5. Klart man tar med sig en så vacker Julros hem.MVH

    SvaraRadera
  6. Då kan det bli livlig trafik på Granmyravägen!

    Trevlig helg o

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker julros! Självklart att den måste följa med hem! ;)
    Hoppas du får det trevligt med Örebroarna!
    Ha en skön helg nu!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Så vacker julrosen är. Förstår att du inte kunde motstå den. Ha det så kul med bloggvännerna. Kram

    SvaraRadera
  9. åh vilken vacker ros...lika vacker som dig, för ditt hår kommer ju vara så snyggt....KUL ska vi ha..när vi ses i morn..välkommen till Örebro..Jag som inte har varit hos frissan..Kram Karina

    SvaraRadera
  10. hej anki:-)
    vad fin "bloggframsida" du har, är det erat mysiga lilla hus på bilden?? jag älskar ju det vackra staketet runt om...det kallas väl gjärdsgårdsstaket? oj där tror jag att jag stavade ordentligt fel;-)
    -ängela tackar så mycket för 3-års gratulationen<3
    vi har precis monterat ihop en tramptraktor här som kommer vara det första hon ser när hon kommer ner i hallen imornbitti, hihi vi får se hur hon reagerar:-)
    kramar till dig anki

    SvaraRadera
  11. Ja man tycker de ska ge information om alternativa vägar.
    Du är som jag, jag skulle smält och den hade fått följa med hem. Det händer ofta mig och inte bara blommor.
    Tack för din kommentar. Det är roligt att jag kan göra dig glad för då blir också jag glad.

    Ha en fin helg
    Kram

    Kram

    SvaraRadera
  12. Nu hoppas jag verkligen att du slapp att ta en omväg hem från Örebro också...och att resan gick bra!! Vilken eftermiddag vi har haft!! Så lyckat, så mycket vi hade att prata om, och så mycket som vi såg, även vi infödingar...man ser med andra ögon när man har nykomlingar i stan. Nu hoppas jag att det blir en fortsättning på det här, vi känner ju varandra redan...
    Sen måste jag tacka för den ursöta ängeln som flyttade hit!! Du visste...min svaghet för dessa ljuvliga varelser, så nu står den tillsammans med några andra bevingade i fönstret och håller ett vakande öga över oss. Kan behövas...
    Ha nu en riktigt skön kväll, hoppas att vi inte tjatade hål i huvudet på dej och att det blev många fina bilder!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Förstår att du smälte för den julrosen - så fin. Knepigt med avsängningar utan att det finns hänvisningar. På vägen ner råkade vi ut för ett antal avstängningar, men de var väl skyltade, däremot klarade vi inte franskan helt. Ha en bra helg! Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  14. Min allra första julros köptes ifjor, och sattes i rabatten. Den gladde oss hela vintern med fina blommor. Nu väntar jag på att knopparna ska slå ut!!
    Kram Karin

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)