lördag 24 november 2012

Husmus...

Det är ju gott om möss här och var och nu vill de ju gärna flytta in i stugvärmen.
När jag satt och bläddrade bland mina mappar så kom jag ihåg att jag hade en liten film någonstans. Frågan var bara var?
Nåja... så småningom hittade jag den, men den funkade inte att lägga upp här på bloggen... Så det blev till att leta lite till :)
 Men den som söker han finner, sägs det ju...
och 
så hittade jag den - på YouTube - var annars? 
Ska helst ses i fullskärm och absolut med ljudet på!
Filmen är inte så otäck som man kan tro :)



Önskar er en trevlig dag!
Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. God morgon,ser att du är morgonpigg =).Ha en bra helg!
    //Anki i Blekinge

    SvaraRadera
  2. Uha vill inte se den filmen, tror jag har en liten mus under diskbänken kan ibland höra hur de gnager eller va den nu gör.
    Så många fina bilder du har från sommaren som varit. Ja det finns mycket fint runt omkring i vårt avlånga land att se.
    Önskar dig en skön helg/kramen

    SvaraRadera
  3. Måste bara säga att Ojoj, vad du gladde och värmde mig med din fina kommentar hos mig.
    Tack snälla du :)
    Önskar dig allt gott vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Ha Ha :) den va kul!

    Trevlig lördag o

    Kram

    SvaraRadera
  5. Den ända mus jag jagar är den som tjejerna har. Hehehehehehee !!! Ha det bra !

    SvaraRadera
  6. Otrevligt med såna där små möss i huset,vi har fångat några på vinden genom åren,de kommer in och
    vill bygga bo där !! Men vi vill inte ha de där !!!
    Så många otroligt vackra sommarbilder ni lagt in
    från edra husbilsresor,fantastiskt vackert !!!

    Ha en fin helg .......

    SvaraRadera
  7. Oj det var en stark mus. Söta är dom, men jag vill inte heller ha dem inne.
    Jag skulle behöva gå en bloggkurs, men jag är samtidigt väldigt försiktig och vågar inte pröva allt.
    När jag ska lägga in bilder kommer det en ruta där det står att jag kommit upp i 1 MB och kan inte lägga in fler bilder utan att köpa ett tillägg. Och det kan jag väl göra men sedan en dag går det plötsligt att lägga in bilder. Och då undrar man. Fast den här gången verkar det inte gå. Har kanske fått för många varningar.
    Chrome hade jag aldrig hört talas om. Photoscape har jag testat, men då jag ska lägga in det jag "skapat" går det inte ändå.
    Du har ju mycket bilder så Chrome är kanske något.
    Är nog för gammal för det här.

    SvaraRadera
  8. Nej och fy. De där små krabaterna vill vi inte ha in. Även om de är söta de små. Vi får in dem i garaget ibland och gillrar fällor, men jag klarar inte att ta loss dem, det får Mats göra. Tur att vi inte har sådana där stålmöss som tar sig loss själva och går och letar efter mer ost. Ha det så gott. Kram 3 M

    SvaraRadera
  9. När min katt Oskar levde fanns det inte en mus eller råtta i närheten. Nu lär det väl bli andra bullar men jag har köpt en råttskrämma som man sätter in i kontakten och då ger den ett ljud från sig som vi människor inte hör men som tydligen ska skrämma bort möss. Vet inte om jag tror det men man kan väl pröva.

    SvaraRadera
  10. Hej du lilla Anki..hua för möss...den där döa i råttfällan får mig att tänka på min barndoms somrar hos farmor...alla råttfällor som small av, och vi ungar sprang och tittade i köksskåpen, och nog låg det en blodig mus där med halshuggen tillvaro..grymt..min farfar...han tillverkade en egen drunkningsfälla.
    Av nån slags tunna, med en ramp över, och gillrad ost, och på något vis gick den dumma musen över rampen och trillade i den vattenfyllda tunnan och drunknade..hua...innan den drunknade..undrar hur länge den led??
    Minnen.

    Kram till dig och god helg//Karina

    SvaraRadera
  11. Jag styrketränar i skogen drygt en timma i veckan. Musen har nog varit på gym i stället. Kanske vore det en bra kombination. Musen kommer fram när det är tyst och jag njuter av tystnaden i skogen. Även om musen klarade livhanken genom styrketräning, fortsätter jag med skogsträningen. Men en kul film var det. Ha det gott.

    SvaraRadera
  12. Möss går väl an så länge dom är små. Då är dom ju ganska söta, fast man vill inte gärna ha dem inne! Kram

    SvaraRadera
  13. Jag gillar den filmen! Första gången jag såg den blev jag helt förskräckt till det började hända grejor. Det är sådär jag tänker mig mina möss ibland ;-)
    Har fö varit fortsatt lugnt. Kanske har vi fått bort en stor del av dem...
    Ha en mysig söndag!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  14. En häftig snutt!! Visst, träning ger färdighet. Ha dé!

    SvaraRadera
  15. Jaha...**skrattar***...det är så det går till...inte undra på att vi aldrig får några i fällan, de är starka de rackarna!! Fast de gånger vi får det, då tycker jag synd om den kraken, hungrig...å gå ett sånt grymt öde till mötes!! Kanske ska fixa ett gym åt dom, så det blir en lite mera jämna match...
    Idag viner det verkligen kring knutarna. Gör inget, jag ska försöka lyfta på häcken och baka så småningom...
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.