onsdag 14 november 2012

Stackars mej...

... eller, kanske inte... jag har ju tid...
men
 jag brukar inte bli förkyld.
Så jädrans trist, för just idag skulle vi ha besökt ett par som vi träffade i somras och det är något som vi verkligen sett fram emot.
 De har varit i USA och rest runt på egen hand med bil under en månads tid... och nu skulle vi få höra berättelsen och se bilderna...
Nu blir det till att kurera sig...


Vi får vänta med besöket - vill ju inte smitta ner våra vänner...
 Det positiva är att vi har något trevligt att se fram emot :)

Idag ska jag bara ta det lugnt...
Ha det gott!

16 kommentarer:

  1. Så tråkigt för dig..det är mycket som går nu och hos oss snoras det och hostas med. Lustigt vi väntar också besök till helgen och de har med varit i USA!!
    Nu hoppas vi att vi frisknar till snabbt så de kan komma till oss.
    Krya på dig vännen
    Ann-Louisekram♥

    SvaraRadera
  2. Krya på dig. Jag ser ju att du har botemedel.
    Har nu fått installerat photoscape, men vet inte hur man går vidare.

    SvaraRadera
  3. Krya på dig!!!!!
    Färsk ingefära fungerar oxå bra....
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hade just tänkt skriva att ni har något trevligt att se fram emot. Men det är ju inte roligt när det inte blir som man tänkt.

    Krya på dig nu, inte kul att dras med förkylningar. Så kan du ju inte ha det (skojar bara). Men vill ju att du ska bli bra.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag vet precis hur du känner dig!

    Det är jättesynd om oss!

    Krya på dig o
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det kommer säkert fler dagar. Krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Hej Anki!
    Här har du en som nyligen gått igenom just precis det där, eller ja det vet jag ju inte om det är samma. Hosta, feber mm hade först maken och sen jag. Inget kul alls, så krya på dig!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Krya på dig kramar från torpet

    SvaraRadera
  9. Krya på dig!
    Inget kul med förkylning =(.
    Har för egen del klarat mig från denna åkomma i över ett år,fastän mina nära&kära har haft både en och två omgångar.Tror det beror på min nonijuice och reiki´n.
    //Anki

    SvaraRadera
  10. God morgon på dej vännen!!! Eller för dej kanske det är förmiddag redan...men jag tog mej några extra minuter på kudden för jag ska jobba ikväll. Men vad är det jag läser?? Förkyld?? Klart det är synd om dej, det är ju aldrig roligt. Särskilt om gårdagen var inplanerad med trevligheter...Men som optimisten sa, då har man något att se fram emot i fortsättning...bra tänkt!! Jag är usel på det här med huskurer, kommer aldrig ihåg i tid vad det var man skulle ta, så det blir det gamla vanliga, en liten skvätt av det här och det där...
    Ja det är nästan förskräckligt att det är så långt emellan oss, och tänk, på vintern känns det ännu längre mot på sommaren...!! Visst är man knepig...och ändå är jag inte speciellt orolig för att köra när det är halt. Men mörker...mina ögon är inte vad de har varit...
    Ha nu en riktigt bra dag, krya på dej och försök att njuta av solen, som just också vaknat!!
    Kram kram


    SvaraRadera
  11. Det är jättejobbigt med förkylningar. De kan också var riktigt sega den här årstiden. Men det är bara att acceptera och försöka att varva ner och se till att kroppen får chansen att hämta sig igen. Det brukar vara det där dåliga tålamodet, åtminstone hos mig, som gör att det tar längre tid än vanligt. Så ta det lugnt och låt allt ha sin gång. Så hoppas vi att du inte får något mer av förkylningen, många får ju riktig influensa också, men det slipper nog du som är ute i friska luften så mycket. Krya på dig och var rädd om dig och hälsa till Lasse också. Vi har det oförskämt skönt och njuter. Kramar från norra Tyskland 3 M

    SvaraRadera
  12. Fortsätt krya på dig.
    Jag har testat att lägga in bilder på Photscape och det går. Men sedan skulle jag ha text o förstora o inte minst föra över till bloggen. Jag får fortsätta leka.

    SvaraRadera
  13. Du har glömt Ingefäran där på bilden.. Riv Ingefära och blanda i vatten med lite citronsaft.. Ta en slurk lite då och då.. Hjälper t.o.m. mot dåligt humör sägs det..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  14. Oh stackas dig,har du åkt på en förkylning nu. Kurera dig i soffan med varm o kall dricka, en mjuk filt och en bra film kanske:) retfullt att bli sjuk just när ni skulle träffa vänner, men som du sa, nu har ni något att se fram mot.

    Kramiz o krya på dig vännen

    SvaraRadera
  15. Usch så trist att bli förkyld. Inget kul alls, hoppas du kryar på dig snabbt..din huskur kan göra gott, det tror jag. Vila dig och ta hand om dig, så du kan träffa vännerna snart..Kram Karina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)