torsdag 15 november 2012

Som en vårdag :)

Märkligt, men precis som en vårdag kändes det idag... trots förkylningen...

Solen sken från en klarblå himmel och termometern visade på + 9 grader... så härligt! Var tvungen att gå genom skogen, över "långa gärdet" och förbi Granlund när jag hämtade tidningen... var alldeles tvungen bara för att lukta på skogen och njuta av solen :)
många bruna löv på stigen...
solens strålar lyser på trädtopparna, men når inte ner till marken...
Snart har timmerbilarna hämtat det sista av massaveden... kanske har vi snart farbar väg igen :)
stigen mot torpet Granlund... och himlen är alldeles blå!
Hör dem innan jag upptäcker dem i det gamla äppelträdet i hagen...
... hör deras silverklockor - en hel flock sidensvansar, men bara två stannar, medan de andra fortsätter bort mot skogen...
 Hemma igen - tittar in i "Överhuset", den ena av våra två gäststugor, som också får vara övervintringsplats för pellisar, fuchsior och lite annat...
ja, jag vet... de borde klippas, men jag väntar tills de slutat blomma (det brukar funka:))
I gruset på gården står en ensam pensé...
... kanske årets allra sista...
Tack, tack till er alla... varmt tack för era hälsningar och tips på huskurer... det värmer att så många bryr sig  :)
 Mår lite bättre nu - förutom en alldeles förskräcklig hosta...

Ha det gott!

13 kommentarer:

  1. Så bra att förkylningen börjar backa, så ledsamt att vara sjuk. Så vackra bilder du tar, härliga färger.
    Ha en fin kväll
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hoppas du är helt frisk snart. Sidensvansar har jag inte sett på år och dar. De är så vackra. Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt med det här vårvädret!!!!
    Fina bilder! Krya på dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Det är synd om mig också. GENOMFÖRKYLD med hemsk hosta. Vi kan tycka synd om varandra så känns det bättre.
    I detta vackra väder blir det snart bra. Jag har också sett sidensvansarna. Fåglarna sjunger ju ute fast det är november.

    Krya på oss önskar Gunvor.(ja du vet)

    SvaraRadera
  5. Åh så fina bilder :) visst var det vårigt igår....vart tog julstämningen vägen ;) ??
    Sidensvansar det är fåglar jag blir extra glad om jag får se, så vackra :)

    Skönt att du kryar på dig nu, det är mycket bacillusker som cirkulerar nu har jag förstått. Har själv hållits vaken av en kraftigt hostande make inatt......
    Fortsätt ta hand om dig och kurera.
    Önskar dig en finfin helg.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  6. Skönt att du mår lite bättre! Hostan får du kanske dras med ett tag men den brukar lindras med varmt vatten spetsat med saften av en halv citron och så en sked honung...
    Bilderna från promenaden var från kända marker. Jag gick där för någon månad sedan tillsammans med pappa, på jakt efter svamp.
    Var rädd om dig!
    Kram / maria

    SvaraRadera
  7. Ja igår var de verkligen underbart, vi hade varmare..hihi men jag bor ju bra mycke längre söder ut:)

    Härliga bilder o härligt att du känner dig lite piggare,

    Kramiz o go helg

    SvaraRadera
  8. Jag håller med dig. Det var faktiskt litet vår igår. Men tyvärr inga sidensvansar hos mig. De är verkligen vackra. Och vilken fin liten viol. Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  9. Vilket fint Collage!
    Jo då förkylningen består!

    Trolig helg o
    Kram

    SvaraRadera
  10. Oj! Här kan man nästan känna skogsdoften av dina bilder..och inget är väl som skogens dofter om vår o höst..*ler*
    Tråkigt att du är sjuker..men håller tummarna för att är på väg åt rätt håll!
    Här gjorde jag ett drastiskt avslut på pellisarna som blev kapade fast de blommade. Hoppas de återhämtar sig och förstår att de ska vila nu..haha!
    Ska försöka hålla igång bloggen nu..
    Kramis och sköt om dig!!
    Ninni

    SvaraRadera
  11. Ja men visst hade en helt fantastisk dag igår!! Och efter skogsturen min så gick det som en dans att jobba på kvällen, så det var väl värt att kliva över dammsugaren både en och två gånger...Vilka fina bilder du fick till sen, ser att vi hade lite samma tanke dessutom, skogen, luften...skillnaden skulle väl då vara de där älgarna vi har runt knutarna numera. vill gärna veta var de är innan jag går in i skogen....
    Nu blir jag väl avundsjuk så det förslår!! Överhuset...här sitter jag och suktar efter ett orangeri...en del har hela hus till sina blommor...***skrattar***!!
    Skönt att förkylningen är på bättringsvägen, bara synd med den där hostan...
    Ha nu en skön kväll vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Fortsätt att krya på dej. Vilka vackra sidensvansar du fångat på bild!

    SvaraRadera
  13. Vad härligt när du skriver tt det känns som vår. Det skulle vi gärna byta bort mot hösten. Gillr inte höst och än mindre vinter. För vår del räcker det bra med de två övriga årstiderna vår och sommar. Känns också lite skönare och slippa fukt, kyla och mörker. Men du sa ju det för ett tag sedan, snart vänder det. Igen, så vi väntar på det. Men skönt att höra stt du mår bättre i din förkylning för det är jobbigt. Hostan brukar dessvärre vara seg och svår att bli av med, men den försvinner säkert nu när våren är där. Sköt om dig. Kram 3 M

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)