tisdag 27 november 2012

Husbilslivet 2012... del 4


2 juli... efter bara en enda dag hemma  så blev det Hästholmen...
igen  :)
tillbaka på den lilla, lilla campingen...
Hörde på morgonen att P4 skulle komma...

... och det blev en trevlig förmiddag med direktsänd radio...
lokal mat tillagades...
 ... och färska jordgubbar!

Och som jag nämnt tidigare, så har vi haft en himla tur med vädret - där vi varit - där har solen lyst :)
och den blå himlen speglade sig i vattnet...
Förra året då vann jag en röd varuhink...
och nu vann Lasse en blå :)
Hade ytterligare en dag på oss... så vi åkte till Vadstena, som har en jättefin ställplats bara några minuters gångväg till centrum.
... alltid lika trevligt...
Kanalbåten Wilhelm Tham
Kanalbåten Wilhelm Tham på väg ut på Vättern
Spegelblankt :)
Mysiga gator för morgonpromenad

Härlig upptäcktpå en innergård... :)

Så dags för hemfärd igen...

Fortsättning följer :)

Ha det gott!



13 kommentarer:

  1. Som sagt - vilket väder ni verkar ha haft då du tagit bilderna iallafall.
    Ni måste ha sett en stor del av Sverige. Åker ni i norrland också?

    SvaraRadera
  2. Bilden på Wilhelm Tham väcker minnen!

    Fina bilder!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga sommarbilder! Verkligen en kontrast till dagens snöblask!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med lite varma sommarbilder nu..när det är så grått o ruggigt därute. Trodde inte jag skulle säga det FÖRE jul...men jag LÄNGTAR TILL SOMMAREN!!
    kram te dig..
    Ninni

    SvaraRadera
  5. Det känns som sommarbilder har ett mångdubbelt värde att se på, nu när vintermörkret står upp till knäna. Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Hej Anki! Fina bilder i höstmörkret! Du var inne på vår www.plockasvamp.blogg.se för länge sedan. Nu bloggar vi för fullt om svamp och lite till. Vi läser till svampkonsulenter på Umeå Univ. Såå himla kul. Hittade dig bland våra kommentarer i vår blogg i kväll. Ville bara kika in och skicka en hälsning från Malmö/Skåne!!

    SvaraRadera
  7. Sverige kan verkligen vara fint på sommaren! Inte alls som nu i november... ;)

    SvaraRadera
  8. Har åkt kanalbåt en gång, i 4 knop. Jag blev rastlös, mannen njöt MYCKET!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  9. Morron! ja det är inte billigt med bensinen att åka runt i landet. När vi åker till Morokulien och tillbaka så går det åt 1000 Kr bara i bensin. Vi tankar fullt när vi åker och fullt när vi åker hem. Ha det bra !

    SvaraRadera
  10. När man ser dina bilder...ja då kan man ju faktiskt tro att vi haft en riktig kanonsommar!! Å det är väl så man ska minnas, ta fram det trevliga och vackra och glömma alla gråa och regniga dagar...Vadstena, det blev för oss också en favorit, bra ställplats, om än kanske lite för liten med tanke på alla som kom frampå kvällskanten...men sen har jag för mej att parkering framför slottet också var okey, ganska lång tid där, men utan el.
    Men du...vilket väder vi har idag då!! Ska snart iväg till jobbet på APTmöte, och det känns nästan lite onödigt att ge sej ut i det här vädret bara för det, men sen blir det en liten pratstund hos vår vän Karina, så jag ser fram emot det. Har sagt till gubben här att han inte får gå och lägga sej förrän jag kommer hem...om jag skulle kana i diket vill jag inte stå där ensam ute på vägen i mörkret...
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Så härligt med svenska sommarbilder. Vi har haft soligt idag, men blåsten som började igaår har tilltagit och vinden är kallare. Nu kl 22:45 har vi 13 grader. Något bättre än ni kan jag förstå! Ha dé gott!

    SvaraRadera
  12. Hejsan Anki,jättefina bilder som alltid.Ville gå in på ditt senaste inlägg om bilder ...köpa mer utrymme...men kommer inte in =(.
    Ha en bra torsdag.Jag ska iväg till barnbarnets julpyssel i skolan innan arbetsträning i ett skolkök ngnstans i Blekinge =).
    //Kram Anki

    SvaraRadera
  13. Man blir verkligen glad över att se dessa härliga sommarbilder från våt land där det är som vackrast. Känns som det inte är så himla långt borta då. Nu är det för tråkigt och grått och mörkt. Kram 3 M

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)