söndag 11 november 2012

Hubertusjakt...

... ja det var det här igår  :)
Och jag kan säga att det är inte lätt att vara utsänd fotograf... med min egna kamera i ena handen, Camillas stora kamera i en rem runt halsen - och den hade jag då inte en endaste aning om hur den funkade.
För en gång skull önskar jag att jag hade fått byta ut kamerorna mot en häst och följa med... hm... nästa år kanske - om jag tränar mycket... och bantar ...

Här är i alla fall årets jaktledare 
finaste grannen Camilla på Granmyra gård
Det närmar sig start
med ett myller av hästar och ryttare...
 Så är de då på väg...
22 hästar och ryttare snart på jakt efter räven...
... eller i alla fall efter rävsvansen som ligger gömd i stora hagen :)
Slutjakten blev kort men intensiv och svansen hittades snabbt...

Jag stod uppe i hagen och väntade och det ihärdiga duggregnet övergick efter hand i ösregn...
Hann inte med riktigt - fartbilderna och bilderna på segraren finns tyvärr bara i Camillas kamera - men, jaja - man kan inte få allt...

Fler Helgbilder från andra bloggare finns HÄR :)

Ha det gott!

16 kommentarer:

  1. En sån härlig dag!!!
    Ja det är inte lätt alla gånger, men fina bilder lyckades du få i alla fall.
    Önskar dig en fin söndag
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Hubertusjakter var jag med om när jag var yngre, så bara ordet väcker lite minnen :)

    SvaraRadera
  3. Synd att de blev regn inte så roligt en dag som man måste vara ute. Fina bilder på så granna hästar.
    Ha en bra dag/kramen

    SvaraRadera
  4. Det är fart och fläkt över dina bilder. Utmärkta som vanligt. Kram

    SvaraRadera
  5. Fint dokumenterat! Nu fick jag svar på varför hela vägen var full av hästtransporter ;-))
    Nästa år får du låna en häst och hänga med!
    Kram / maria

    SvaraRadera
  6. Fina bilder!
    Jag har förstått att det finns mycke hästar i Vånga!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad mycket det verkar hända där du bor.
    Jättefint fotograferat. Som det brukar vara.

    SvaraRadera
  8. Vad många fina hästar. Ha det bra !

    SvaraRadera
  9. Men vilket trevligt arrangemang!! Jättefina bilder, men jag förstår att du önskade dej lite mer av "solsidan"...typiskt att det ska börja regna när folk har lagt ned sån energi på detta, och typiskt för den som ska föreviga det också...Nu undrar jag lite försynt...fick du springa efter med kameran i hagen, eller...?? Bevare mej väl i såfall, i det blöta hala gräset...
    Skrattade gott åt skönheten och odjuret som du skrev...lite så var det nog. Berättade på en annan blogg att i ett av hantverkshusen stod det en rar liten gosse från Norrland och sålde delikatesser, och när prinsessan skred fram och skulle provsmaka så stockade det sej i halsen för den stackarn, han som hade en svada som den värste auktionsutropare annars!! Men det är en jordnära tjej, och jag hoppas att det så förblir.
    Näe...du har alldeles rätt, man måste ju inte skriva varje dag, inte varannan heller...Men det tog liksom bara slut, och jag tror att både höst och nytt jobb gjorde sitt till. Nu tar jag det lite "piano" och slänger in ett inlägg lite då och då ett tag framöver. För visst är det trevligt med bloggen...
    Ha nu en skön avslutning på söndagskvällen, blir tidigt möte med kudden ikväll, har blivit sena kvällar med en pratglad sjuttonåring i huset...
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Mysig rävjakt..... Synd bara med detta regn!!!! Men imorgon ska visst solen komma!!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Riktigt trevliga bilder igen då.
    Hoppas du får en riktigt härlig måndag med sol efter allt detta regnande.
    Ha det gott och sköt om dej.
    ♥☺♥STORA KRAMEN TILL DEJ MIN VÄN♥☺♥

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig helg! Hubertusjakt har jag aldrig upplevt. Men så har jag ju aldrig varit något för att jaga eller rida. Men din vinkel skulle jag nog kunna ha till det hela. Ha dé fortsatt bra! Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  13. Så synd att det regnade, men det verkar ha varit en trevlig tillställning i alla fall!
    Sådan där jakt har jag aldrig varit med om, intressant att se dina fina bilder.

    SvaraRadera
  14. Oh vad mysigt. När de gäller sånt är de bättre att vara på häst en bakom kameran - så träna nu till nästa år!!!

    Kanonfina bilder o så fina hästar...mummmsss

    Kramiz

    SvaraRadera
  15. Men så roligt det där såg ut. Klart att du ska sitta på hästryggen nästa år. Jag tycker att bilderna ser riktigt bra ut.
    Ha en bra fortsättning på veckan...det ska väl bli sol!

    Kram

    SvaraRadera
  16. Vilken fin dokumentation av jakten på rävsvansen!!

    Nytt för mig detta sätt att jaga - har haft stående fågelhund tidigare.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)