måndag 19 mars 2012

Vårteckenutmaningen 3

Oj - redan måndag och åter dags för en vårrapport.

Trots en del bakslag den här veckan, så finns en del vårtecken :)
I trädgården har det inte hänt så mycket... eller...  jo, fler krokusar och snödroppar har slagit ut och ännu fler vintergäck...
Tranor, lärkor, tofsvipor, sångsvanar och de första bofinkarna har kommit och det är väl riktiga vårtecken!  

Hittade i alla fall en tussilago - och med solens hjälp så slår den nog ut ordentligt!
Påskriset (eller fastlagsriset, för er som tycker det är tidigt med påskris) på plats vid uppfarten...
Hasselns hanhängen...
... och den lilla röda blomman
Asplöv från förra året - naturen har skrivit ett S
Dagens bakslag!

Dammen nästan helt isfri och på e.m. var snön borta...
Första penseerna :)

Så trots allt - våren går sakta framåt :)



Här finns fler vårbilder!






13 kommentarer:

  1. Härliga bilder som visar om vår. Men bakslaget idag var totalt onödigt:(

    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Fina bilder du bjuder på, jag har verkligen letat efter hasselblommor men hittar inga iår???
    Ha en fin kväll.
    Lotta

    SvaraRadera
  3. oj, vad snö ni fick! Jag hade lite snö när jag åkte mot Linköping imorse, men den försvann lika fort...skönt är det!! Nu längtar jag till april så jag får flytta!!!! Vill till landet....lyssna på fåglarna, dricka kaffet på trappan och gå barfota i gräset!!

    Ha de fint!

    //Sally

    SvaraRadera
  4. Här liga vårbilder hos dig, trots bakslaget.
    Hos oss haglade det lite i morse!

    /Caroline

    SvaraRadera
  5. aj då lilla tussilago tussilull, kanske den fryser lite idag..men nog finnes vårtecken absolut..kallt är det och blåsigt idag, men snaaaaaaaaaaaaaart kommer det värme..kram till dig

    SvaraRadera
  6. Känner igen både blommor och bakslag. ;) Påskriset är ju en härlig tröst snart pyntar jag mitt också, men inte riktigt ännu.

    SvaraRadera
  7. Ett av de säkraste vårtecknen är alla motorcyklar. Själv tänkar jag damma av min så snart det här läskiga vita har försvunnit helt och tempen har krupit upp runt 10 plus.

    SvaraRadera
  8. Å som jag alltid säger/skriver...man lär sej något hela tiden på alla de här bloggarna!! Nu har jag även sett hasselns blomma för första gången i mitt liv...!! ett litet bakslag fick ni, tyvärr sånt som man får räkna med, men det vart ju ändå en massa fina vårbilder.
    Här har både julros och grytan med penséer och vårflört bott inomhus inatt, det kröp ned mot minus i går kväll så mannen förbarmade sej över grytan...
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder som alltid.

    Jag såg i dag 2 mm. långa skott, Ormöga försöker sticka upp i fjolårslöven!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Man blir ju så hjärtans glad av all vårtecken nu!
    Kram 3 tanter.

    SvaraRadera
  11. Vilka fina bilder! Det är inte många som vet hur hasselns honblommor ser ut!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  12. Oj vad vår fint du har. Blir så avundsjuk så. Här snöar det idag igen. Häftigt med s:et, gäller ha ögonen med sig. Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  13. Åhh, vad mycket fina bilder du fått till..

    Maidi

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)