måndag 12 mars 2012

Vårteckenutmaningen 2

Så har då ännu en vecka gått och nu känns det som om våren är här på allvar :)
... och här kommer dagsfärska vårtecken från mig

Vår vår-väg
Snödropparna ser betydligt gladare ut än för en vecka sedan
Just idag slog de första krokusarna ut

och den första gula krokusen
Isen börjar släppa i kanterna av dammen
Vintergäcken blommar som allra finast just nu
Brännässlorna har vuxit lite på en vecka
... och de bränns rejält - man förstår varför när man ser hur de ser ut i närbild...
... men snart blir de till härlig soppa :)

Solig och fin dag och 14 grader varmt - härligt!

Ha det bra!


Här finns fler vårtecken!



24 kommentarer:

  1. Vånga ligger före Stockholm, det har alltid varit så!!!
    Lev väl o Kram!

    SvaraRadera
  2. Å jag blir riktigt avundsjuk...!! Trots förkylning och feber så smög jag mej ut för att leta efter lite vår också, och några ynka blåsippor hittade jag till slut!! Fina vårbilder du bjuder på!! Å tack för "kryapådej" hälsningen, finns väl inget så trist som att ligga sjuk när första vårdagarna kommer...
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. En lika dan vårväg har jag hos mig...skorna är ganska leriga när man kommer hem från morgonpromenaden med hunden.
    Soliga och fina bilder visar du.

    SvaraRadera
  4. En riktig vårväg om våren, tänk att dom ser samma ut på dom flesta ställen. Vi har en här också, lite kladdig så där. Fina blombilder. Jag har i år uppptäckt den ljuslila krokusen, är det en speciell, tro? Den är så väldigt fin.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Tack för kommentaren i min blogg! Kul att du hittade till mig!
    Nu har jag kollat litet i din blogg också - fint!
    Vårliga hälsningar, Monica

    SvaraRadera
  6. Hej Anki!
    Härliga vårbilder du fått ihop också! Du har många fler snödroppar än vad jag har! (Jag har 3, nej 4!) Mina krokusar tror jag att jag planterade 1981, så de är trogna de!
    Jovisst är det underbart med första vårdagen!

    Kikade igenom alla dina bilder nedanför också, det var inte lite det! :)
    Kolmården har vi faktiskt också besökt en gång för länge sen. Förstår att man kan fota hur mycket som helst på sådana ställen! Kul att se alla djuren!
    Kram på dig, Anki!
    /Pia

    SvaraRadera
  7. Geggamojja, krokus och snödroppar har jag också kunnat spana in. :D
    Nässlorna har jag inte letat efter. Men de borde ju finnas där bredvid riskomposten. Härliga och inspirerande vårtecken hos dig.

    SvaraRadera
  8. Härliga små vårblommor du har, de gör sig fint både i backen och på dina foton.
    Visst är det så att det är liiite vår men jag har rätt höga krav när det är vår för mig;) så om någon vecka då kanske "min" vår kommit:)har ett speciellt ställe som är mitt riktiga vårtecken men det kommer på bild när det är dags:):)

    SvaraRadera
  9. Who fantastiska bilder på alla dessa blommande underverk:) Idag har de varit mer sommar än vår, vi har haft 19 i solen, redan vid halv 8 på morgonen satt jag ute på altan o drack kaffe i solen o såg getingar och bin svärma omkring..så gutt!!

    Kramiz o god natt, nu ska jag krypa ner mellan lakanen

    SvaraRadera
  10. Här får du ett vårtecken till: Jag har börjat att kratta och klippa bort gammal och visset i rabatterna.

    SvaraRadera
  11. Ljuvliga vårtecken du bjuder på...
    kramiz//kullervilla

    SvaraRadera
  12. Härliga blommande vårtecken!
    Önskar dig en fortsatt fin vårvecka.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga bilder. Och den där leriga vägen ser jag nästan varje dag - på barnens kläder =)
    Kram Erika

    SvaraRadera
  14. Hejsan!
    Nu har jag lagt ut mina vårtecken! Jag hann inte med det igår tyvärr. Vad lustigt att ni också var på Tropicariet nästan samtidigt...det är en mysig utflykt!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh! Glömde ju skriva att dina bilder är underbara som vanligt. :o)

      Radera
  15. Så fint du har det bland blommorna!
    Jag var hos dina grannar och hämtade en kartong med ägg igår, de ligger i kläckaren nu. Det är väl också ett vårtecken??
    / maria

    SvaraRadera
  16. Jag har lyckats få in en bild av mig på din förstasida!
    Du får gärna göra detsamma hos mig!

    Kram

    SvaraRadera
  17. Hej..härlig vår..fina vårliga vårfoton hos dig...blir lite sugen att gå ut och leta vårtecken jag med..kanhända jag tar mig en tur till Östergötland i helgen..säkert mer vår där, än här..kram från karina

    SvaraRadera
  18. Nu har du fått till många vårtecken. Jag får snart göra ett besök i Vånga. Jag gillar också nässelsoppa! Ha dé!

    SvaraRadera
  19. Oj vad det växer hos er, fin fina bilder som ger vårkänslor.
    Här har jag ännu bara sett snödroppar.
    Fin dag önskar jag dig /kram

    SvaraRadera
  20. Ojsan så långt våren kommit uppe hos er!Ja jovisst äre sista Aylaboken,dottern köpte den och jag lånar den.Har oxå läst alla de föregående.
    Att få igång vattnet känns otroligt bra.

    Kram Anki

    SvaraRadera
  21. Hej! Vintergäck har jag sett men inga tusilago eller krokus. Vi får se nu i påsk vilka blommor som finns på Öland.

    SvaraRadera
  22. Vilka fina vårbilder, nässelsoppa är nyttigt och gott.
    kram 3 tanter

    SvaraRadera
  23. Åh vad mycket Vår du har hos dig.. trevligt nu när allt blir lite lättare att andas .. frisk, skön vårluft.. det är fint det. var med min mamma idag (hon sitter i rullstol) ute på promenad.. så himla skönt :) Ha de gott.. hoppas det går bra för dig med .... T :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)