onsdag 7 mars 2012

Semesterdagarna...


... ja de går väldigt fort - och det är redan onsdag i min andra semestervecka!
I söndags firade vi 34-årig bröllopsdag och Lasses födelsedag (en dag i förskott) med barn och barnbarn.
Jag bjöd på hemgjord smörgåstårta...



...och så kaffe och rulltårtstårta ( glömde att fota den)
och så paket och blommor förstås!



I måndags fortsatte vi firandet med att åka till Linköping och efter mycket letande hittade vi en p-plats på taket av p-huset Baggen


Gick sedan till Plaza för att äta lunchbuffé  - kan verkligen rekommenderas!


Och inte nog med det... igår var det ju månadens första tisdag och då brukar Lasse och hans barndomsvän Totte träffas och åka någonstans för att äta lunch... och den här gången fick jag följa med.
Efter lite "kringelkrokar" kom vi till Oxelösund... och till restaurang Delfi

... ja jag vet, det står Athena... men den ska heta Delfi... tror jag :)
Ser inte så jättemysig ut så här, men är väl värd ett besök för den jättegoda buffén - en blandning av svensk husmanskost
taco-buffé
pizza-slices
och ett jättefräscht salladsbord



Tog sedan en liten tur ner till hamnen vi det "gamla" Oxelösund...





Det blev en bra utflyktsdag... och vi bestämde att göra ett återbesök till Oxelösund 
när vi tagit fram husbilen :)

Ha det bra!
önskar






11 kommentarer:

  1. Aha, du är som jag, gör smörgåstårta när de nalkas kalas. De e så smidigt o bra tycker jag o gott som tusan:)

    Ja de må jag säga, de verkar varit en trevlig utflykt ni gjorde med god mat och allt. Kul grej att ses första tisdagen i varje månad:)

    Fina bilder också.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Smörgåstårtan ser JÄTTELÄCKER ut!

    Visst är det underbart att vara"friherrinna" och åka på utflykt på vardagar!

    Tack för gratulation till Brödpåsen, den gick ju iallafall till en Vångagrabb!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Vilka fina vårtecken du visade!
    Och vilken smörgåstårta, jag hungrar vid blotta synen.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Åhh vilka härliga bilder. Jag ser våren... herregud vi är milsvidder ifrån. Älskar vatten så jag blir alldeles lyrisk då isen försvinner, men det lär dröja ett bra tag hos oss. Ni verkar ha haft en bra vecka och mycket gott.. det är så skönt få gå ut och sätta sig och äta. Även smörgåstårtan såg härlig ut.

    Gratulerar lite i efterskott till Bröllopsdagen, inte dåligt 34 år.

    SvaraRadera
  5. Vilken fin dag! Och smörgåstårtan såg god och fräsch ut. Det blir lite för sällan som man gör utflykter så här, för oss i alla fall. Vi är väldigt hemmakära men det är ju så kul att komma ut.
    Ha det gott! Och grattis till bröllopsdagen, verkligen något att fira!

    SvaraRadera
  6. Gott att äta, trevligt sällskap och fina omgivningar, ja vad mer kan man önska.
    Här har de snöat en stund får väl se hur det ser ut när man vaknar. ja man skall inte ta ut något i förskott, får nog vänta på våren ett tag till.
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Hej fina Anki! Jag kikar in när tid finnes. Härligt med semester! Tänker på dig ofta! Kramar från Kalkstens-Hawaii! /Sofia

    SvaraRadera
  8. Ja, jädra i det... 34 år! Det är respekt det.

    Om jag får välja, så tar jag nog din smörgåstårta.

    Man oroar sig ofta för semsterns slut, långt innan den verkligen tar slut.

    SvaraRadera
  9. Gratulerar i efterskott!
    Du, den där smörgåstårtan ser otroligt läcker ut. Länge sedan jag gjorde någon sådan. Glömmer liksom bort att det finns...

    Fint att du fick följa med på utflyktslunch. Jag har aldrig varit i Oxelösund, kanske värt ett besök.
    Ha det gott!
    / maria

    SvaraRadera
  10. Grattis till de 34 åren! :)
    (Hmm, här blir det 31 i år!)
    Du ser att det inte är några problem att få tiden att gå nu, eller hur? Smörgåstårta är såå gott och din såg så god ut!
    Ha det gott! Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Härliga vårtecken och vilken smörgåstårta! Stort grattis!
    Ja Oxelösund är fint, har släkt där och bott där själv, Femöre är mycket vackert där också, klippkust :) kram Marie-Louise

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)