lördag 17 mars 2012

Våren har tagit en paus...

... förhoppningsvis bara en kort sådan, men ändå... jag längtar efter mer sol, mer värme, mer blommor, mer fåglar... ja, mer av allt som hör våren till!

Grått och trist...
... ungefär som jag känner mig idag
Vilken tur att vi fick så trevlig besök - har ju inte träffat dem på en hel vecka..

Dagens glädjespridare
En annan glädjespridare jag har så här i väntan på vårfåglarna, det är den här fågelboken...

... där man även kan lyssna på dem :)
Förresten - bofinken har kommit och jag har hört lärkan... och tranorna... och sångsvanarna...
O´key då... våren är här!

Trevlig fortsättning på helgen!



2 kommentarer:

  1. Hej Anki!
    Då kan jag ju skriva här istället för på ditt senaste! :) Första svampen såg ju ut som ett stort parasoll och tordyveln blev jättebra.

    Jag har också en liknande "sångbok" som jag faktiskt lyssnade lite på i helgen, för första gången! Kan ändå aldrig lära mig hur de låter, men något kanske fastnar.

    Jag kör med Canon PowerShot i olika storlekar. Vad har du för några då?
    I fredags flög tranorna över mig och en humla hälsade på, men idag har det blåst stormvindar, fast solen lyste också!
    Ha det gott, Anki! Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Hej igen.
    Den här fågelboken har jag också.
    Småfolket älskar den.
    Gulliga killar. Barnbarn är det bästa som finns.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.