söndag 21 augusti 2016

Skyltsöndag # 67

Nästan nyss hemkommen efter några dagar ute med husbilen. Tur att jag hann - det är ju söndag :)

BP är bloggvännen som förvaltar Skyltsöndag - 
och
 här kommer veckans skyltar.

Det spretar lite idag... någon gammal skylt och en del nya...

Nja ... några fel vet jag inte om jag har blandat in ... 
Den här skylten fanns i bakrutan på en bil av äldre modell.

Hm ...  tror det är ett tag sedan sista gästen gick ut härifrån...
 Skylten har jag sett i flera år - men aldrig hittat Galleriet?

Ja, så här kan man ju också göra för att fånga förbipasserandes uppmärksamhet - och det funkade ju! 
 Jag såg den, men fixade käket själv istället.

Bollplank är bra att ha!

Borta bra, men hemmaplan bäst! :)

Fler skyltare hittar du i BP:s länklista HÄR!

Ha det gott!

17 kommentarer:

  1. Jag har säkert skrivit det tidigare så med risk för att upprepa mig så blir jag inspirerad. Tror att jag ska titta lite extra efter skyltar jag också och kanhända göra ett inlägg längre fram. Väldigt roligt tema.

    SvaraRadera
  2. Rejäla bestick vid den menyn. Hemmaplan var ju också himla bra! Ha nu en fin start på nya veckan! Kram

    SvaraRadera
  3. Hemmaplan var ju bäst. Där trivs man.
    Pianogalleriet var ju trevlig, men det verkade inte finnas ;)
    Söndagskvällskram ♥

    SvaraRadera
  4. Köp dig en ny stock! Jag har ju min helt ute mot söderväggen - det går så länge det går! Kram

    SvaraRadera
  5. Anki det här var helt underbara skyltar:) man kan ju undra varför det finns en skylt till ett Galleri som inte finns ?!? Hemma är alltid bäst !
    Kram ❤️

    SvaraRadera
  6. Väldigt bra med en skylt till hemmaplan, om man känner sig lite osäker ;)

    SvaraRadera
  7. Vilken helt suverän skyltning - igen och igen! "You are a star" som min engelska make skulle uttrycka det:-)

    Min absoluta favo är menyskylten med kniv och gaffel. Som himla kreativ och annorlunda, trots att skyltningen är ju så himla logisk - egentligen. Har aldrig sett en sådan skylt. Fler restauranger borde kopiera den tycker jag.

    Gillar också dom andra skyltarna mycket, speciellt bollplanken (uppenbarligen) åsså Hemmaplanen, även om "borta bra men hemma bäst" är aningen överreklamerad;-)

    1 000 tack för underbar skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  8. Det är roligt med skyltar.
    Kram!♥

    SvaraRadera

  9. Du har verkligen fått en extra knorr på dina skyltar. :D)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  10. Många intressanta skyltar. Måste ju säga att den där bestickskylten var rätt kreativ :-) Lite ledsamt att det sitter uppe skyltar om saker som inte längre finns.

    SvaraRadera
  11. Hihi, du är en fena på att hitta dom. Ha en fin dag, här lyser solen. Kramar

    SvaraRadera
  12. Tydligt och otydligt skyltat var det här! Du har skyltögon :-)
    kramen

    SvaraRadera
  13. Roligt fina bilder!

    Ha det gott...Kram

    SvaraRadera
  14. Så smart skylld den där med menyn! Sticker onekligen ut en smula :D

    SvaraRadera
  15. Hallå Anki!
    Det är tisdag-jag vill gissa på något lagom klurigt! =)
    Ha en bra eftermiddag. Kram

    SvaraRadera
  16. Jag vill som lillasyster också klura på en lagom klurigt ;)
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)