onsdag 24 augusti 2016

Härliga vänner ...

... träffade vi den gångna helgen i Askersund - alltid lika trevligt :)

På vägen dit var vädret ganska ostadigt - ömsom sol och ömsom regn...
Vi stannade vid Stora Hammarsundet för en fikapaus...
Det här konstverket finns på bergsidan på väg in till rastplatsen, när man åker mot norr...
Södra brofästet...  och gångvägen...

... och här BP - bron underifrån till dig :)

Hade tur och fick platser bredvid varandra på Citycampen ... en kvart efter att vi checkat in var det fullt. Trevlig ställplats, bara ett stenkast från centrum... 
Många gamla fina hus och mysiga miljöer...
 Tack för guidningen allra bästa Rigmor :)
Klarblå himmel!


Tiden går fort när man har trevligt och vips så var det dags att skiljas igen.
Vi hade tänkt fortsätta ytterligare ett par dagar, men med misstänkt "pyspunka" på ett bakhjul bestämde vi oss för att åka hem och att fixa det.
Vi blev hemma ett par dagar, men är nu ute på nya äventyr  - därför missade jag höstens första GW ...  kommer igen nästa gång!

Vi for söderut - förbi Linköping, förbi Kisa... mot Vimmerby - till Tuna.
Vid Tuna Torg finns en ställplats ... granne med smalspårsjärnvägen mellan Hultsfred och Västervik...
Morgonpromenaden väckte min nyfikenhet. Vem har gjort inbrott i kassaskåpet ... och vilka brukar sitta här på pallarna med dynor som ryggstöd?
En liten bensinmack och en brandstation finns det också :)
Nu har vi fortsatt och var vi är nu får ni veta i morgon...

Ha det gott!

11 kommentarer:

  1. Så kul att du nämnde tunga, vår taxichaufför idag på jobbet gav oss info om just tunga ich vad som finns där, ett mysigt ställe verkade det som. Så fina bilder och härliga ställen. Ha drt bra kraaam

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket Anki för de läckra brobilderna. Broar är minst lika spännande och intressanta underifrån tycker jag - mäktigare på något sätt.

    Å vilken härlig bildkavalkad du lägger upp igen. Jag njuter faktiskt av att titta på dina bilder:-) Ja, det gör jag ju alltid som du vet:-)

    SvaraRadera
  3. Aaa spännande jag tror ni dragit vidare mot Öland!=)
    Underbara sommarbilder från vårt vackra Sverige.
    Pyspunka är inte kul, skönt att ha det fixat förstår jag.
    Ha en fortsatt bra resa! Kram

    SvaraRadera
  4. Ni gör så härliga turer och du dokumenterar dem väl :)

    SvaraRadera
  5. Ja men TACK själv!! Vet inte om det var så mycket till guidning...mest att jag delade med mej av gamla minnen! Mycket har hänt i Askersund sen jag bodde där, det kunde vi ju ganska snabbt konstatera iallafall. Tur med vädret hade vi också. Och platserna...med andra ord en riktig toppenhelg!
    Så skönt att ni redan är på rull igen, men hur var det, pyspunka eller falskt alarm? Ja huvudsaken det är okej nu, och att ni kan fara på nya äventyr.
    Ha det gott och hälsa!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Så bra att ni kunde ta er hem fast det var lite pyspunka på bilen. Härliga bilder som vanligt från era resor och det ser ut att ha varit hyggligt väder i Askersund iaf. Askersund är en fin liten stad att njuta i.

    Ha det riktigt gott !
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder från er tur. Rälsbussarna från den smalspåriga järnvägen känner jag väl igen från min barndom. Men sedan många år tillbaka är de ersatta av bussar...

    SvaraRadera
  8. Fina bilder! Många säger att det är fint i Askersund, så dit måste vi åka vid tillfälle! Just nu har vi haft mycket problem med husbilen. Den har nyss varit på verkstan och Peter håller också på att reparera många olika fel. Kommer skriva om det på bloggen snart...

    SvaraRadera
  9. Hammarsundet är trevligt. Där har vi sovit över flera gånger.
    Ha en trevlig resa

    SvaraRadera
  10. Åkte förbi Tuna ner till Timmernabben, idag åker vi hemåt....

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)