söndag 28 augusti 2016

Skyltsöndag # 68

BP är bloggvännen som förvaltar Skyltsöndag - och här kommer veckans bidrag från mig...

Ni som brukar kika in hit vet att vi var ute med husbilen i förra veckan ...  och i Tuna hittade jag några av skyltarna. 

Vet du vad en Plåtstins är? Jo det är en sån här!

Hm ... den här skylten visar kanske älgarna åt vilket håll de ska gå   :)

Alla orter med självaktning bör ha ett fotbollslag ... jag gillar deras retroskylt!
Spelaringång ... och var går vi andra in då?

Till sist - en fråga till alla hundägare (i alla fall alla som har småhundar)!

Fler skyltare hittar du HÄR!

Ha det gott!

10 kommentarer:

  1. Åter igen helt fantastiska skyltar ...och ovanliga. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för informativ skyltning ;) Ja, man kan undra ibland.
    Plåtstins, det har jag på min lilla station en bit ifrån Resecentrum. Fast jag visste inte att det hette så. Tack för det!
    Skyltsöndagskram ♥

    SvaraRadera
  3. Hmm varför skulle en hund behöva lerinpackning?? Låter som ett stort skämt =)
    Finurligt med plåtstinsen. Ha en fin söndag, men idag är det paraply eller regnställ som gäller....eller kan man hålla sig inne och läsa en bra bok! Kram

    SvaraRadera

  4. Lerinpackning för hunden, jo jag tackar jag. :D)

    Härlig skyltning.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Som vanligt väldigt härliga bidrag från dig :D

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hahaha! En plåtstins har jag då aldrig sett, nu vet jag att den finns i Tuna i alla fall:-)

    Gillar spelaringången - den verkar gå rakt igenom anslagstavlan. Spelarna ska härdas innan "match" helt enkelt.

    Åsså hundspa endast för småhundar. Stora jyckar verkar uppenbarligen klara sig utan lerinpackning. Du vet den skylten och spa skulle passa perfekt på Östermalm här i Stockholm. Den fiiiina stadsdelen är nämligen ökänd för alla gamla damer med sina minihundar.

    Tusen tack för en toppen skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  7. Lite retrostuk på hela ditt skyltinlägg tycker jag nog, fast inte den sista. Helt galet budskap! Allvarligt talat om en hund vill ha en lerinpackning, så kan den nog sköta det själv genom att rulla sig i skiten och jag tror inte att normala hundar uppskattar jacuzzi, när de oftast inte ens tycker om ett vanligt bad eller dusch.

    SvaraRadera
  8. Du är en otrolig på att hitta knasskyltar, tittade på landet runt på tv, där är lite roliga skyltar med. Ha det bra kram

    SvaraRadera
  9. Hihi.....så roliga skyltar du alltid hittar :) Jag får alltid ett leende på läpparna av dom.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)