söndag 28 augusti 2016

En del är pokemonjägare ...

... andra jagar fordon - ja, med kameran då - och gissa vems idé det är?!
Japp ... precis - Bosses förstås!
I tävlingsuppgift nr 23, som är uppdelad i två delar ska vi 
1. försöka få med så många olika fordon som möjligt i en och samma bild ... och det är minsann inte 
helt lätt - de rör på sig och försvinner lika fort som de kommer in i bild :)
Båtarna ligger stilla vid kajen, den vita firmabilen är parkerad, liksom vår husbil som står längst bort ... men de andra är på väg någonstans :)
Här lyckades jag i alla fall få med sex olika av dem som Bosse hade på listan!

 2. Ta en selfie och se låtasarg ut! Hm ...
 ... får väl dra ihop vecken i pannan lite extra då.

Det här är inte Bosses idé, utan Tant Glads ... hon är påhittig hon också :)

Det här får bli mitt bidrag till Bosse - väntar nu nyfiket på vad han hittar på åt oss till nästa gång :)

Ha det gott!

16 kommentarer:

  1. Kul idéer! Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat igen! Dessutom lyckades du med konsttycket att bara ha en enda människa med på bilden. Så inga människor som döljer fordon om man säger så;-) Den arga selfien blev ju riktigt lyckad;-)

    SvaraRadera
  3. Ni är duktiga! Ni som leker! Jag var med och lekte ett tag, men hann inte ;)
    Ha det fint och kram ♥

    SvaraRadera
  4. Men så bra jobbat, tyckte jag var duktig men alla andra är ju så jätteduktiga. Cool arg bild. Grattis och kram

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Vad gör du inte för min skull. Eller Tant Glads skull. :) Smart att välja en plats med stillastående fordon och få "baspoäng". Om det gått att kombinera med flera rörliga fordon hade summan blivit ännu högre. Du som är duktig på att leka med kameror skulle säkert någon gång i framtiden kunna knäppa en bild med kanske tretton namn från min lista.
      Anki! Jag blev inte rädd för dig. På ett vis skönt att veta. Men fem poäng var det givetvis värt för din djärvhet.
      Jag har inte helt bestämt mig för vilken av två uppgifter som jag ska välja nästa gång. Bungyjump eller snögubbebyggning? :)
      Kram Bosse

      Radera
    2. Hsha, buggyjump, icke sa nicke, snö har jag ingen. Lycka till med en rolig lek

      Radera
  6. Bra! =)
    Vi fick 19mm regn igår eftermiddag/inatt. Så blir det nu bara varmt igen så borde väl svamplyckan komma till dig =) Kram

    SvaraRadera
  7. Inte illa att få in så många fordon i ett och samma foto! Bra jobbat :-)

    SvaraRadera
  8. Du har fått med många "fordon" du oxå, tyckte det var svårt ,-)
    Bra arg bild. ,-)
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  9. Du har fått med många "fordon" du oxå, tyckte det var svårt ,-)
    Bra arg bild. ,-)
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  10. Grattis! Bra jobbat här!
    Och härliga bilder!

    SvaraRadera
  11. Hej Anki, har saknat dig men ska nu åter försöka hänga med på bloggen. Ibland händer det saker som gör att man kommer i dvala och ju längre man väntar desto slöare blir man.
    Vilken fin Header du har, har fortfarande inte lärt mig göra en själv, dottern har alltid hjälpt mig.
    Måste någon gång ta mig tid att med lugn och ro pränta in den Header 'läxan' med att stå på egna ben.

    Nej att leka på datorn och mobilen är tyvärr inte min grej, känner att jag inte har tid till det.
    Men annars gillar jag att leka med barnbarnsbarnen, hi hi . . . Lilla Ofelia fyllde 1 år i helgen.

    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera
  12. Utmanande uppdrag!! Hade inte känt igen dig, men du skrev ju selfie.

    SvaraRadera
  13. Du är makalös på att lösa de knepigaste fotoutmaningar! Alltid lika roligt att se vad du hittat på.
    Ha det så gott och kram
    /Anette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)