måndag 8 augusti 2016

Bosses sommarläxa

Tänk så fort tiden går! Det som kändes som en evighet är redan realitet och det är dags för redovisning av Bosses sommarläxa


A. Sandslott, eller något annat byggnadsverk ... och det var den svåraste nöten att knäcka för mig som inte har havet inpå knuten och dessutom är en riktig badkruka.

Hm ... det här skulle bli ett sandslott, men blev bara sandhög bredvid en annan sandhög :)
 Sanden var för torr och rasade hela tiden. Ja inte är det vackert, men jag försökte i alla fall - helt utan både hink och spade :)

      B. En selfie på fötterna i vatten ... och här fick jag offra mig och göra sällskap med näckrosorna i dammen. Jag sa ju att jag är en badkruka!

C. Fotografera en vacker sten eller snäcka ... lätt som en plätt - ja, om man är vid havet alltså.

Det blev en snäcka (glest med dem i insjöarna)... men i dammen hittade jag en :)

... och en mussla :)

       D.  Bosse ville ha vykort ... och Bosse har fått vykort!

Ja, så här blev då mitt lilla bidrag till Bosse, som ständigt varit i mina tankar - ja, inte Bosse då, utan hans sommaruppgift till oss ... men som den tidsoptimist jag är, så blev det inte fixat förrän tiden nästan runnit ut!

Nu ser jag med nyfikenhet fram emot vad han kommer att hitta på för uppgifter under "höstterminen"!
Gör gärna ett besök hos Bosse och kolla in de andra bidragen som kommit in under sommaren - länken finns i början av detta inlägg.

Ha det gott!

12 kommentarer:

  1. Det blev ju ett fint inlägg och du fick doppa fötterna i dammen, som du kanske inte gjort utan uppgiften!

    SvaraRadera
  2. Fina näckrosor där i dammen.
    Jag tycker att du klarat uppgiften bra!
    Ha en bra vecka. Kram

    SvaraRadera
  3. Det läxan får du högsta betyg på!

    SvaraRadera
  4. Snyggt jobbat och som vanligt fantastiska bilder!

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat där! Undrar om du hade några åskådare när du försökte dig på att bygga ett sandslott - tror inte det;-)
    Är också en badkruka så jag förstår dig;-) Det där med snäckan och musslan löste du perfekt. Tror nästan att du tog med dig snäckan hemifrån där den är en prydnad. Åsså kan jag tänka mig dessutom att du köpte ett paket musslor på ICA och tillagade Moules marinières eller nå't sådant;-)

    SvaraRadera
  6. Fina bilder till Bosses "sommarläxa" och tänk vilken "tur" att hitta både snäcka och mussla i dammen ;) :)
    Önskar dig en fin ny vecka !
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sextiosex dagars sommarlov lät som en ocean när jag skrev och la in sommarläxan.
      Du vann verkligen fulaste bygget med den bilden, men å andra sidan var fotselfien med näckrosorna kanske den finaste. Domaren ska kolla upp vad han skrev för regler om snäckorna. Jag tror du klarar dig. :)
      Kram från badkrukskollegan Bosse
      Ps. Jag förlåter dig för att du inte haft MIG i tankarna varje dag. :)

      Radera
  7. Så fiiiina bilder och så fint du klarade uppgiften, ha en fin dag kraam

    SvaraRadera
  8. Du löste uppgiften mer än väl tycker jag! Är själv en badkruka av rang, så jag är djupt imponerad av fotbilden :-)

    SvaraRadera
  9. Bra jobbat! Jag är också badkruka.... 😊

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)