söndag 23 augusti 2015

Kontakt med nätet igen!

Från trevliga Bjurbäcken åkte vi söderut mot Mariestad... strax innan svängde vi ut över Torsöbron...
... och via lite kringelkrokiga vägar, som blev mindre och mindre så kom vi då till den lilla campingen, Skräddartorp.

Härligt väder... och en fantastisk solnedgång...
Morgonpromenad... förstås. Först en promenad till badplatsen...
... klart, fint vatten och sandbotten...
Lite blommor också...
Lämnade Torsö på f.m. och först en rundtur in till Mariestad, där vi fikade vid hamnen...
... fortsatte så till Hjo... här blev det också en liten rundtur...
... för att sedan fortsätta till Stampens kvarn, strax utanför... Tack för tipset Matts!
Här åt vi en utsökt söndagsbrunch... om man nu kan kalla det brunch när klockan är 14... men så står det :) Hur som helst... gott var det - jättegott!
Nu står vi på deras ställplats tills i morgon, då vi rör på oss igen...

Ha det gott!

15 kommentarer:

  1. Så fina bilder, Mariestad verkar också mysig, Hjo har jag varit i det var en vacker stad,

    SvaraRadera
  2. Okända ställen för min del, så det är roligt att se alla bilder från er tripp.
    Vackra bilder dessutom :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du är ofta på ställen jag aldrig varit, så det är extra roligt att se :)

    SvaraRadera
  4. En kompis hade stuga på Torsö men vi har aldrig varit där!
    Extra kul att se dina bilder!

    Kram

    SvaraRadera
  5. När vi var på semester i vår gamla stad Hjo för två år sedan åt vi på Stampens kvarn. Härligt ställe. Vilka underbara bilder du bjuder på. Jag som älskar havet får min dos. Kul att återse ställen jag bott eller varit på. Lika intressant att se nya ställen som jag sätter upp på min önskelista. Kram Bosse. Ps. Tack för att du finns här på Blogglandia. Det är så himla skönt när jag sitter och skriver på en längre text att ta en paus och mötas av ögongodis.

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara bilder! Västergötland är fantastiskt!!! Spännande att se vart ni fortsätter.
    Ha det fint!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Ytterligare en så där läcker bildkavalkag från dig! Bilderna på broarna är riktigt spännande (älskar broar). Solnedgången så mysigt och romantiskt åsså den turkosa yankaren!
    Som vanligt - här finns allt:-)

    SvaraRadera
  8. Mycket fina bilder från min förra boplats. / Britt

    SvaraRadera
  9. Alltid lika spännande att följa med på den resa

    SvaraRadera
  10. Vad roligt ni också hittade till Stampen. Hjo har alltid varit en "måste stad" att återvända till. Nu blir det dubbelt roligt i fortsättningen, när man slipper parkera och trängas vid biblioteket. Kram & Må gott

    SvaraRadera
  11. Ser ut som en mycket trevlig badplats. Härliga solnedgångsbilder!

    SvaraRadera
  12. Som vanligt mycket vackra bilder. Solen verkar alltid lysa när du är på plats. Det ger mersmak att se på de bilderna. Kram

    SvaraRadera
  13. Där har jag heller inte varit, ni har det riktigt bra med eran husbil, huset är med vart ni än ställer färden.
    Vackra platser ni beser och vilka solnedgångar, de gillar jag bäst.
    Nu har regnet kommit hit, kanske även ni får lite så svampen kan växa sig stor.
    Må så gott kram/ Eva

    Ps. vi har blivit gammel mormor och morfar igen, denna gång till en Ofelia. Det blir till att fara ännu oftare till Norrahammar för bebisar växer så fort.

    SvaraRadera
  14. Så sitter jag då och ler lite igenkännande igen...campingen, visst var det en liten idyll, i all sin enkelhet? Det behövs ju inte så mycket mer. Hjo har vi däremot bara passerat, och Stampens kvarn, ja den har vi missat helt!! Så...nu gör jag en liten kråka på mitt lilla papper...vi har mycket kvar att upptäcka!!
    Ha en skön fortsatt resa!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  15. Härlig resa du delat med dig av !
    Gillar verkligen dina bilder av gruppen av blommor och de av de vackra vattenbilderna du delat. Läckert !
    Önskar dig en TREVLIG FREDAG OCH HELG !
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)