måndag 31 augusti 2015

Nu är det avgjort!

Det var många som mejlade sina svar till mig... jättekul att ni ville vara med! De flesta hade alla rätt, men snabbast av alla var Rolle och Carina... blogg och - husbilsvänner med bloggen Matrixen. Så i morgon lägger jag på brevet som ska till Borlänge där de bor :)
 Stort GRATTIS till er båda!

Svaren är...

Landskapet är Östergötland...


... landskapsblomman är blåklint
... landskapsdjuret är knölsvan
... och landskapssvampen är kantkremla.
... som för övrigt är en alldeles utmärkt matsvamp. Lätt att lära sig - typisk kremla... och den vita kanten, där hatthuden inte räcker ända ut...

Än en gång Tack för visat intresse... kanske kan det bli någon ny tävling en annan gång :)

Ha det gott!

7 kommentarer:

  1. GRATTIS till vännerna i Matrixen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsterna, jag applåderar jag med. Trevlig bild för beröm tack

    SvaraRadera
  3. Värdiga vinnare, helt klart! Å jättekul att du lottade ut biljetterna i stället för låta dom gå ut.
    Å med tanke på ditt intresse för svamp kunde du ju inte hamnat i ett bättre landskap, eller hur!?

    SvaraRadera
  4. Grattis till vinnaren och till dina fina foton från hemtrakten!! Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinnarna, jag har visst missat denna tävling, har nog haft annat i skallen . . . . .
    Man lär sig alltid något nytt, ibland läser man om landskaps djuren och växer m.m. sen glömmer man av vilka de var.
    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)