onsdag 5 augusti 2015

Ny månad igen...

... och det betyder ny tisdagslunch med Totte!
Hämtade honom vid 11-snåret som vanligt... och det var hans tur att sätta ihop menyn och hitta lunchhak...
Med en halvdålig karta så visade Totte vägen,,, och lurade oss grundligt... för det blev först åt helt fel håll...
... men så småningom kom vi rätt... Linköping!
Restaurang Gula Huset på Klostergatan i Linköping. Bra käk där! Vad vi åt? Jag och Lasse valde lax och Totte tog pannbiff. Vi parkerade i p-huset och vi som kommer från landet måste ju fundera lite hur nymodigheterna fungerar - betalning i automat. vid utcheckning funkade bra, även om det var av annorlunda modell än i Norrköping :)

Hemma igen så ringde Lasses mobil... det var Calle... nybliven lastbilsägare... punktering... fem minuter efter fyra... däckverkstaden stängd... pojkarna skulle hämtas... han lät lite stressad...
... så då fick farmor göra en akututryckning för att hämta barnbarnen på dagis och fritis... 
Ludvig var ju där han brukar... Casper var första dagen på fritis... och jag visste ungefär var, men inte var man går in... nåja, det fixade sig det också.
Hem till Ugglebo... -Vad vill ni ha för mat frågade jag... - Pannkaka sa Ludvig... ugnspannkaka! 
Så blev det... och kolla vilket konstverk! 
 Alla var eniga... barnbarnen, kusin Lukas och Calle, som åt upp det som blev kvar... att god blev den ändå :)

Ha det gott!



12 kommentarer:

  1. Vilken tur att man kan göra akututryckningar. Och god mat blev det. Vilken superfin ugnspannkaka. / Britt

    SvaraRadera
  2. Åh vad den pannkakan såg smaskig ut!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att det blev Linköping och gula huset. Gula huset har jag hört talas om ska ha bra mat. Får bli ett besök där någon gång.:)
    Ser på skyltarna att ni fått en liten trevlig utflykt här neråt med Totte. Kul.
    Men visst den där ungspannkakan ser hur smaskig ut som helst. Vilken tur att farmor kunde rycka ut akut och inte var på långresa :)
    Ha det gott !
    Kram

    SvaraRadera
  4. Trevligt,ugnspannkaka som är sååå gott med sylt!

    Ha det gott o njut....Kram

    SvaraRadera
  5. Det var inte dåligt det är som att läsa en spännande Novell, Herre min Je där gick det undan, Du kan berätta du, tack trevligt historia.

    SvaraRadera
  6. I Björsäter föddes min mor!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Uggelbo ... finns det många Ugglebo i Norrköpingstrakten? Känner folk med sommarstuga där :)
    Ugnspannkaka :) Tack för lunchtipset!

    SvaraRadera
  8. Då är ni på hemmaplan, förut visste jag inte var ni var. Kram

    SvaraRadera
  9. Så där brukar mina pannkakor också bli och jag kan banne mig inte förstå varför?

    SvaraRadera
  10. Alltså av maträtterna som bjöjds på i Linköping hade jag nog valt mellan Pannbiff och fäskytterfilén. Men jag hade nof´g inte direkt hoppat högt om man säger så.

    Å vilken servie du ställde upp med till sonen och barnbarnen. Å en där ungspannkakan var verkligen ett konstverk. Nästan synd att äta upp den om du frågar mig;)

    SvaraRadera
  11. Kul med överraskningsmiddagar! Det kanske man skulle börja med. Farmor bästa räddaren i nöden!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  12. Ny landsända :-) Vad roligt med en husbil, att kunna "bo" lite varstans. Och ugnspannkaka är ju en klassiker! Med eller utan fläsk :-) Mmmm. Alltid lika spännande att se var ni landar härnäst! Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)