fredag 28 september 2012

Min tur...

... ja den här gången var det min tur att vinna, vilket jag verkligen aldrig brukar göra...
Vivian med bloggen Hackordning var det som hade en utlottning av fina "vårstjärnor"... Aftonstjärna, Dalmatisk vårstjärna och  Stjärnhyacint... fem av varje. De kom i fint paket igår och om det inte regnar alltför mycket, så ska de ner i jorden idag :)
Dalmatisk vårstjärna... så fin!
(bilden är lånad från Vivians blogg)
Det är fint ute nu...
Höstfärger längs Grensholmsvägen...

... från Ribbingsholm, utanför Skärblacka
och så... visst är det "ljuset i tunneln"... (eller allén vid Ribbingsholm)

På väg tillbaka till bilen så fick jag se en duva... och den fick mig att tänka på noter...
... så... :)

Ha det gott!

7 kommentarer:

  1. Vad fina o vad kul att vinna. Grattis!!
    Nja de har regnat från o till lite hela veckan tycker jag, men idag är det kanonfint väder här, så skönt. Fram för allt för de som jobbat hela veckan kan nu förhoppningsvis njuta av en fin helg. Önskar dig en sådan.
    kramiz

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten!
    Vilka färger det är i naturen, och om solen kunde titta fram så skulle de lysa ännu mer i sin färgsprakande prakt. Vilken härlig idé du fick med duvan..hi...hi....
    Ha de fint vännen :)
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinsten! Jag tillhör också dom som aldrig drar en vinstlott. Höstfärgerna nu är ju såå härliga.
    Idag lyser solen då blir det trädgårdsarbete.

    SvaraRadera
  4. Grattis till vinsten! Bilden med ljuset i tunneln liknar en tavla jag har sett. Mycket vackert! Jag ska testa trudelutten du skrev och lyssna om våra duvor låter så. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej & Grattis, men skojar du inte till höstfärgena i Photoshop? Det ser nästan lite komiskt ut. Men ok, naturen är kanske sådan just nu.

    SvaraRadera
  6. Ja, grattis. Vad fina höstbilder, och duvans toner skulle jag vilja höra.
    Ha en fortsatt skön helg
    Vivian

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.