fredag 14 september 2012

Blommig fredag... Höst...


... ja det är väl bara att inse att hösten är här :) 
... med svamp :)
(ockragul grynskivling)
... med traktorägg på vallen...
... hasselnötter i hagen
och gullriset blommar... 
... liksom sommarens sista nävor...
Stjärnflockan - jag den är vacker...
... även när den är överblommad :)
... men vackrast av alla just nu är...
HÖSTKROKUSEN!
(plötsligt stod de där i full blom :))
Det här får även bli mitt bidrag till

klicka på bilden så kommer du dit och kan se fler höstbilder :)
Ha det gott!

19 kommentarer:

  1. Varför har jag inte tänkt på att sätta höstkrokus? De är ju jättevackra! Hösten är en vacker och färgrik årstid. Kram

    SvaraRadera
  2. Å, så vackra höstbilder. I Ösmo syns fortfarande inga höstkrokusarna.

    SvaraRadera
  3. Stjärnflockan.!!! Den var fin!

    Trevlig Helg o
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vackra höstbilder:)
    krokusen var ju såå fin (tror inte jag sett nån sån) ... :o kul att lära sig nåt nytt:)

    Ha en fin helg;)

    kraaam

    SvaraRadera
  5. Fina bilder som du visar. Ha det bra !

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder, Anki!
    Stjärnflocka har jag med, den gamla bleka färgen. Blomkrabbspindeln (tror jag!) är rolig med sina kameleontegenskaper. Höstkrokus skulle man kanske haft, den var fin.

    Här var något skumt hos dig med, med länkarna. Trycker man på Blommig fredag-bilden när man är i inlägget, då går länken bara till blombilden, MEN här inne på kommentarssidan visar länken till den sidan. Hos mig har besökarna blivit förflyttade till ett inlägg tidigare, när de försökt skriva kommentarer på mitt senaste inlägg och jag fattar ingenting! Så det måste vara Blogger som dummar sig!
    Ha en fin helg! Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Oj vad många vackra bilder:)

    Du!! idag har de faktiskt varit höst här oxå:)

    Kramiz o go fredagas afton

    SvaraRadera
  8. Fina bilder. Jag är nyfiken på vad det är för fototävling (?) du är med i.
    Snabelsvärmaren är inget vacker, men häftig.
    Har du sett mycket fjärlar o larver? Du fotograferar ju ofta insekter.

    SvaraRadera
  9. Så mycket jag får lära mej när jag kikar in hos dej. Höst-krokus visste jag inte ens att det fanns :)

    SvaraRadera
  10. Så vackert hos dig.
    Ha en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Vilka härligabilder.
    Höst krokus det visste jag inte att det fanns.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  12. Kul att du hittade till min sida och att du tyckte om mina svampbilder. Jag/vi lär inte komma ut i svampskogen precis. Maken har ett dåligt knä,så han går med en krycka.

    Men utställningen var verkligen inspirerande och vacker med massor av fina färger.

    Vilka vackra bilder du visade och bakgrunden i bloggen är ju tjusig.

    Ha det allra bäst och jag önskar dig en trevlig helg.

    Gilla

    SvaraRadera
  13. Älskade traktoräggen på vallen :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  14. Vilken läcker spindel, tror inte jag sett någon rosa här än.
    Ha en bra hösthelg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  15. Vilken fin variation på ditt bidrag.

    Kram

    SvaraRadera
  16. Ha! Jag skriver från jobbet nu - och den datorn får inte spelet, när jag besöker dig.

    SvaraRadera
  17. vilken söt rosa spindel på stjärnflockan, den har jag aldrig sett förr!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  18. Vilka fantastiskt härliga bilder.
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  19. Nästan magiska bilder. Mvh Matts

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)