fredag 10 augusti 2012

Tema Fredag

... och veckans tema är
Ring - ringar...

Funderade - tänkte först att ... ringar... näe det har jag nog inga... 
Tog en titt i mina Picasa-album och kom på att ringar... ja det finns både här och där :)

  I staden...

... på en kaj i Norrköping
... eller på ett tak i Linköping

På en slusskaj
i Norsholm

I en trädgård...
... också i Norsholm

Mitt i en blomma
... solrosen som bjudit in till "ringdans" :)

I skogen...
... på foten av en stolt fjällskivling...
Här hos Sinneskatten finns många fler bidrag på temat :)

Ha en bra fredag!

19 kommentarer:

  1. Vilken kul idé, spana efter ringar. Kan ge Ringar på vattnet tänker jag då....hi...hi...
    Ha en fin helg vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Oj, så många olika ringar du hittade i ditt fotoarkiv. Jag gillar den rostiga cyklen.

    SvaraRadera
  3. Så många idéer du hade när det gäller ringar. Den rostiga cykeln är toppen och jag log stort när jag såg blomringdansen. Du är fantastisk!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig samling ringar;-)
    Ha en skön fredag;-)

    SvaraRadera
  5. En helt suverän kavalkad av varierade ringar som får mig att le stort. Härlig bildsvit!

    SvaraRadera
  6. Absolut finns det ringar över allt bara man kollar runt o är uppmärksam på det... men även utan uppmärksamhet, de slinker med så där lätt... Älskar dina fina bilder där du fått med så många vackra ringar... första fotot är så himla fint ... Hoppas du mår bra med ditt, du vet ... jag tänker på dig :) Sommarkram

    SvaraRadera
  7. Många ringar i naturen. Gillar din andra bild extra mycket, är det skyltar för affärer? Oavsett så är den ett konstverk :0)

    SvaraRadera
  8. OOOOtroligt vackra bilder!

    Ha det bra!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig kavalkad av ringar !

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder på alla ringar. Tänk så mycket det finns omkring oss och som man kan få upp ögonen för när man ska delta i fototeman.

    Hoppas att du fåren riktigt skön helg!

    SvaraRadera
  11. Jättebra foton!!! Så kreativ du är! Ringdansen på solrosen är bara sååå bra.

    SvaraRadera
  12. Tänk så mycket ringar av olika slag det finns. Det gäller bara att se dom.

    Har du Picasa-album? Skulle du kort kunna berätta om det? Idag trasslade inte mitt inlägg, men då tog jag bara två bilder. Du lägger ju in många fler bilder. Har försökt med Power Point och det flyter inte på räls det heller.

    SvaraRadera
  13. Hej! Så fina bilder och så fiffigt att du kom på de olika motiven.
    Vet du? Du är en super duktig fotograf bara så du vet.
    Ha en skön helg
    Monkan

    SvaraRadera
  14. ja tänk det finns ringar nästan överallt! Gillar din stolt fjällskivlingsring bäst!

    SvaraRadera
  15. Bara man kikar så har vi ringar överallt!

    SvaraRadera
  16. OOOOtroligt så fina bilder, var faktiskt fyndigt!
    Jag har skrivit det flera ggr att du är så duktig på att ta fina foto. Och just det att du ser saker som inte alla gör. T ex ringen i blomman.
    Tack för ditt tips angående foton. Varje gång det fungerar ändå, kör jag vidare. Men rätt vad det är kör jag fast och då ska jag pröva som du skrev. Tack än en gång och ha en bra helg!

    SvaraRadera
  17. Vad många härliga ringar du fångat på bild - så bra. Däremot så känner jag inte igen ringarna på taket i Linköping, inte sambo heller. Åker dit nästa helg så då ska jag titta upp ännu mer än vad jag gjort tidigare. =)

    Ringdansen din är underbar. Jag hade en flugfest en gång som jag döpte till, har ni fest, eller. Min fest slutade lite när "alla" gick hem lite på pickalurven. =)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)