onsdag 2 september 2015

Tisdagslunch igen...

... tycker inte det är länge sen senast, men är det månadens första tisdag, så är det.
Inget vidare utflyktsväder...
Inget väder som lockade till någon längre biltur heller, men för att få tiden att gå så blev det först en tur till Söderköoing, sen 210: an till Västra Husby och så tillbaka till sta´n.
Alltid upptäcker man något nytt... som här nedanför gamla Ljuragaraget - ett höghus (nåja... inte såå högt, men högre än husen vid Ljuratorget i alla fall). Där vid Ljuratorget växte jag upp... bodde i huset där vid den vita pilen fram till dess jag var 19 år och flyttade hemifrån.
I Ringborgs gamla bilhallar och i garaget finns numer många olika affärer... i stort sätt alla med invandrare... här säljs grönsakerna från stånd utanför och här är oftast full fart. Bra att lokalerna utnyttjas så det blir liv och rörelse i området.

Vi fortsatte och kom så småningom till Norrköpings flygplats...  har haft det med på listan flera gånger, men först den här gången blev det av.
Inne vid incheckningen var det alldeles öde... det är ju inte Arlanda precis :)
Restaurangen har plats för många gäster och det var mycket folk när vi kom...när vi ätit klart hade de flesta redan försvunnit.
Lunchbuffé med två olika rätter - en kött och en fiskrätt, nybakad pizza vid egen disk där nya gjordes vartefter... stor salladsbuffé, smör, bröd, dricka samt kaffe och kaka till det facila priset av 79:-... det är bra!

Nu vet jag ju att inte alla är lika glada för regnet, men som svampnörd kan man inte annat än vara nöjd över det senaste dygnets regn!
Igår fick vi nästan 30 mm och inatt kom det 17 till... härligt :)
För att muntra upp er som hellre ser solen så kommer här lite solrosor!

Ha det gott!


12 kommentarer:

  1. En liten nostalgitripp gjordes, med andra ord :)
    Ja, svampen mår bra av regnet. Toppen för oss som tycker om att vandra i skog och mark
    för att plocka allt det goda som växer däri.

    kram

    SvaraRadera
  2. Det var underbart med ett besök i Norrköping. Min älsklingsstad , det är väl bara kanske för det är min barndomsstad.
    Det är länge sen jag var i dessa kvarter. Så mossigt det låter, men detta förstår du om en 25 år att man kan känna så här.
    Stor kram och tack til dig lilla vän.

    SvaraRadera
  3. Vad bra att du är snäll mot både regn och solälskare. Jag visste inte ens att Norrköping hade en flygplats. Med tanke på att det är en "stor stad" är det inte speciellt förvånande. Jag lovar att ha en svampfråga imorgon. Kram Bosse

    SvaraRadera
  4. Sedan september började har det regnat hela tiden, jag tror det behövs!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack, jag håller mig till solrosorna,
    mmm det var nästan så regnmätaren svämmade
    över idag på morgonen då jag inte tömde den igår kväll.
    Jo nu borde ju svampen skjuta upp ur jorden, men se
    upp för alla jägare som är ute med sina bössor nu.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja tänk så många fina bilder du får till,även i Regn! :-)
    Och nu kommer de Älskade svamparna upp!

    Ha det gott o njut....Kram

    SvaraRadera
  7. Tack och lov att du avslutade med dessa fantastiska bilder på solrosorna. Jag tillhör ju definitivt den skaran som varken gillar regn, rusk, höst eller vinter.

    Norrköpings flygplats restaurang gillas skarpt!. Å så otroligt prisvärda rätter. På Arlande är det raka motsatsen - prismässigt alltså. Där lurar man verkligen alla utländska flygresenärer å enstaka svenska antar jag.

    SvaraRadera
  8. Där ser man vad fort tiden går! Solrosorna piggade upp i regnet :)

    SvaraRadera
  9. En månad går verkligen fort. Jag föredrar nog också dina solrosbilder den här gången. Tyvärr har jag inte haft några själv i år. Fåglarna glömde att så till mig.

    SvaraRadera
  10. Augusti rann iväg fort kanske för att det äntligen blev fint väder. Billig mat minsann hittade du på flygplatsen. Hoppas att det inte är dåligt väder mer än idag och att helgen blir fin. Jag ska dra till Tefteå utanför Umeå för att dansa så jag hoppas på härligt väder och rolig dans

    SvaraRadera
  11. Regnet behövdes, men nu får det gärna bli mer sol!
    Härliga solrosor!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  12. ÅHH vad fina solrosor och jag älskar även deras avkomma FRÖNA haha :) MMMMM


    Ha en kanonvecka :)

    LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)