fredag 4 september 2015

Efter regn kommer sol...

... och det gjorde det igår också :)
Min ludna pelargon sträckte sig efter solens strålar...
... och gullriset hade många besökare...
Solrosorna lyser verkligen som solar... humlorna arbetar idogt vidare...
... och ekens löv är ännu gröna.
 Innan solen torkat bort dropparna från det senaste regnet, så blev det några bilder...
 ... men när man är närgången så kan det hamna droppar på linsen och de satt turligt nog kvar en stund medan jag provade lite olika bakgrunder.
Skogspromenaden gav några droppar till...
 De flesta blommorna vill nog ha sol, men inte fuchsorna... de trivs på gaveln av Lillstugan :)

Till sist något helt annat.
Jag städade en av bokhyllorna härom dagen och hittade en bok...
Den gav många glada leenden när jag läste den första gången för så där 25 år sedan och så även nu :)
Hittade ett modetips inför hösten...
... så hundägare... nu vet ni hur just er hund ska se ut för att vara "rätt" klädd :)

Önskar alla en fin hösthelg!

13 kommentarer:

  1. Vackra vattenbilder. De är nästan magiskt vackra regndropparna, som kristaller
    Fuchsia är någonting jag bara har tänkt att jag ska ha men inte kommit därhän än,
    men nu när jag ser alla dina vackra så känner jag mig taggad

    kram

    SvaraRadera
  2. JA
    I går hade vi en riktigt fin dag i Sala!
    Kan bli så i dag också!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fantastiska bilder du tar. Själv måste jag nog skaffa mig en ny kamera, då jag har fått skräp innanför linsen, som gör mörka fläckar på korten. Inte kul alls. Här har vi haft fint väder, men det blir inte så länge till. Det märks att vi är inne i höstmånaderna nu.
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  4. Vad jag har saknat dina fina foton och dina inlägg men som du vet så ligger jag lågt med datorn under sommaren. Nu är det högsäsong igen för alla bloggare så ... Bra att du hjälper mig att ha koll på bloggaren miamiamia som tjuvat mitt inlägg. Hon bör varnas för andra också för andra bloggare har blivit av med sina inlägg. Hoppas att du skrev att det var fel att göra så på hennes blogg ... men jag förstår om du inte gjorde det också i rädsla för att dina inlägg ska tjuvas. Ha en fin helg/ kram

    SvaraRadera
  5. Vilka duktiga små humlor som jobbar så idogt! Härligt att se. Vilka kanonbilder det blev med dropparna på linsen :-)

    SvaraRadera
  6. Så fint du har fångat vattendropparna.
    Superfina bilder från din trädgård.
    Ha nu en härlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder, fick ni också skyfall i går, från att vara sol på ena sidan logen öppnade sig himlen på andra sidan och det kom 5 mm på 5 minuter, snacka om att det flöt......ser ut som om samma sak skulle kunna hända idag :-( Må så gott! /Lotta

    SvaraRadera
  8. Droppen dripp, och droppen drapp, som Alice Babs sjöng om, passar ju utmärkt nu. Flera stycken bloggare som just
    fångat dessa droppars öde. En underbars tid nu innan hösten, jag slukar allt ni skriver och visar bilder på.
    Jättevackra foton som vanligt.

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder, kul med droppen!

    SvaraRadera
  10. Det är rena meditationen att titta på bilderna med vattendropparna! Fantastiskt fina! Och du har lyckats fånga ljuset så fint i bilderna. Härligt med vackra fotografier! Hoppas du får en fin helg Anki :-)

    SvaraRadera
  11. Vilka helt fantastiska bilder. På dina foton gillar jag till och med regn faktiskt;-)
    Skrattade gott åt hundmodet från - ja, 1980-talet eller;-)

    SvaraRadera
  12. Instämmer till fullo,här kom också Solen idag och det blev så hääärligt!
    Och vilka underbart vackra bilder,du är Fantastisk med kameran!

    Ha det gott o njut...Kram

    SvaraRadera
  13. Tack Anki för du väckte mitt minne med den där underbara hundboken. Den är hur rolig som helst. Kan läsas flera gånger. Jag har den i mina "gömmor". Måste nog gå och leta fram den nu och få mig några goda skratt. Appropå modetipsen inför hösten så tyckte mina lilla vovve här bredvid att det vore en ypperlig idé med något sådant när det blir ruskigt ute :)
    Helt underbara bilder av regndropparna och vad häftigt det kan bli !! Det gjorde du bra !

    Ha det så gott och trevlig helg !
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)