onsdag 30 juli 2014

Äntligen en dag utan brännande sol :)...

Dagen startade med en riktigt härlig morgon... såå skönt med lite sval morgondimma,
men så snart solen kom upp över skogen försvann den och solen kom fram precis som vanligt...
Jag träffade en fluga som åt frukost. Strax efter jag tog bilden på nattljusen så slog de ihop blommorna. I kväll slår nya blommor ut... nästan självlysande i skymning och gryning...
Men på det stora hela så har dagen varit betydligt behagligare än de senaste - ingen riktigt gassande, stekhet sol och inte så kväljande varmt, men inget regn heller... jo, några droppar kom det, men inte så det ens blev fuktigt...
Annat var det igår... då var det varmt - väldigt varmt! Farfar och farmor har inte någon pool, men det går bra med ett handfat och en trädgårdsslang också  :)
Vattnet är kallt... jättekallt!
... men skönt ändå :)

Ha det gott!

17 kommentarer:

  1. Jag har allt sänt dej en och två tankar idag...för här har det inte varit någon sol alls...!! Inte heller något regn, men såå mycket behagligare. Så behagligt att nu är honungsrosen nere...!! Men tillbaka till din blogg, dina bilder...nu har du ett och annat att lära mej när vi träffas, för det här med macro...tror din kamera har lite mer finesser än min, eller också är det skit bakom min kamera...Isåfall behåller vi det för oss själva hoppas jag...?! Har fortfarande inte kommit över det där med örnen, så jag är väl lite "down".
    Så underbara bilder på barnbarnen, och där ser man...när fantasin får ta plats så finns det alltid lösningar. Ska väl erkänna att jag gjort likadant idag när huvudet och kroppen var fullt med fnas från rosen...
    Och håll i dej...nu krånglar växlarna på husbilen...jag tror jag smäller av. Nu TROR han jag delar tidningen med att det är ett enkelt fel, något som ska fyllas på, you know... Ja annars smäller jag av, denna husbil...Men jag ska inte ta ut något i förskott.
    Och...första bilden...magisk...bara så du vet!!
    Ha det nu gott, en sval natt väntar oss känns det som. Och...vi hörs!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det gäller att svalka sig! Här har det varit väldigt varmt idag, men ikväll är det rätt behagligt!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. En fantastisk sommar är det ju, men det behövs ju regn. Så är det bara. Vi har inte fått en enda droppe på en månad nu och idag när jag gick i skogen prasslade löven runt mina fötter precis som om hösten. Och trädgården och naturen behöver riktigt regn. Vi vattnar så gott det går, men det går ju inte att hålla på med det hela tiden. Och inga bär blir det och svampen, ja, kommer det regn så går det väl att rädda eller hur? Men hittills har det inte synts något.
    Gillar er pool bra mycket bättre än andra jag sett som varit lite mer på riktigt, men för mig är en balja en riktig pool! Och den ska vara kall!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Här kom det ca 100 regndroppar sedan var det över. Hade längtat efter en regnig timme i alla fall. Härligt att det duger med slang och tvättfat :-)

    SvaraRadera
  5. Så glad man kan bli för regn och då har vi ändå tillgång till vatten på ett helt annat sätt än på många håll i världen. Vi fick regn i söndags, men inte innan och inte efter. I "vår" sjö badade barn hur länge som helst, så det var nog riktigt varmt. Själv undviker jag bad.
    Balja är bättre än inget alls.

    SvaraRadera
  6. Jo slang och tvättfat hade jag också som barn, och de dög alldeles utmärkt.
    Här har det regnat hela natten, men nu är ordningen återställd - strålande sol. Lie svalare här också faktiskt.

    SvaraRadera
  7. Jag har uppskattat de riktigt varma dagarna, men uppskattar också att det blivit lite svalare. Härliga fotografier på barnbarnen.

    SvaraRadera
  8. Svalkade nog gott! Jag har själv tagit trädgårdsslangen och blött ner mig från knäna och neråt de här varma dagarna! Kanske att vi får det något svalare till helgen..... Kram

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder på barnbarnen. Vi använde alltid också trädgårdsslangen när våra barn var små. Kram

    SvaraRadera
  10. Din översta bild är ju bara för häftig....detta grå tillsammans med den härliga gröna färgen...mycket mycket lyckat i mina ögon. Hoppas allt bra med dig.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Slang och balja funkar ju kanonbra. Har sett en hel del barn som springer i vattenspridaren, man vattnar gräsmattan med
    Kram

    SvaraRadera
  12. Ja, man skulle nog vara barn nu när det är så varmt - bara ta fram slangen och svalka sig.
    Kram och må så gott i värmen!

    SvaraRadera
  13. Underbara och svalkande bilder. Vattenslangen är kul både för lek och blöta. När det är dags för fotbad tar jag alltid emaljfat. Det är så lent och behagligt. Snygga är de också.
    Skönt att värmen dragit sig tillbaka något, men vattna får vi göra fortfarande.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  14. Myrorna svärmade hos oss också, inomhus i sommarstugan. De flög ut ifrån takbjälken. Fram med RADAR, och nu får jag hoppas att de väljer ett annat ställe!
    Jättefina myrbilder!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  15. Glömde svara på din fråga ang matning av fåglar. Vi matar året runt, men under sommaren i mindre omfattning.
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  16. Så härliga bilder på barnbarnen och jag förstår känslan då det blev "kallvatten" i slangen :)))) Din översta bild är enormt vacker i färgerna , gillar den mycke // Anita :)

    SvaraRadera
  17. Magiska morgonbilder, man riktigt känner det svala nu. Tack och lov är det stickande hettan över och man återgår till det mera normala. Nu kan man åter tänka klart, *fniss*
    Så gott de härliga ungarna har det, jag riktigt hör deras tjut av förtjusning. Javisst går det lika bra att spruta och skvätta vatten på varann. Så gjorde vi som barn och det fungerar fortfarande.
    Många har pool och grattis till dem, men jag vill inte ha någon pool även om jag fick den gratis.
    I så fall en medföljande 'poolkille' som sköter om den, (och kanske mig med) hi hi hi . . . .
    Njut och må gott/ Eva

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)