lördag 26 juli 2014

Man borde kanske inte klaga...

... men det här är inte skönt längre!
Huvudvärk, kliande soleksem på bröst och armar... och uppblossande handeksem, det är resultatet för min del...
Klarar inte att vara utomhus i den här värmen... så är det bara.
Vad gör man då när man inte kan vara ute?
Sorterar lite i bildarkivet...
Gräs i morgonsol...
... eklöv i morgonsol...
... och rosor i morgonsol...
Nyutslagen daglilja... visst är väl ståndarna vackra!

Stjärnflockan... en av favoriterna...
Inte bara vi som är törstiga i värmen...
... törstig citronfjäril som dricker med sugrör...
...och en snytbagge som hittade livgivande vattendroppar på en plastflaska...
Annars kan man leka lite...
Riddarsporre, som den såg ut... och konverterad till negativ...
Avslutar med en usel bild... totalt fel inställningar på kameran...hann inte med och i nästa ögonblick var den borta...
Vill ändå visa den... för nog ser du hjärtat :)
Ha det gott!
Själv går jag i dvala och väntar på regnet :)

15 kommentarer:

  1. puh puh, varmt som i....
    smhi är fräcka nog att sjhuta upp väderomslaget, nu vete sjutton när det ska börja gå o andas igen, för att inte nämna odet sova! underbara blomster har du hittat att visa upp, fast baggen! jaja, skönheten o odjuret!
    nu går vi o dansar regndansen eller hur?
    kramen

    SvaraRadera
  2. Värme och Bobilsturer gör oss gott när vi ser oss runt i vackra Sverige !!
    Fina kort du lagt in faktiskt,men det gör du ju jämt :-)

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  3. Ja bildarkivet är en bra sysselsättning när solen blir för stark. Här har vi mycket skugga så jag klarar mig utan soleksem i alla fall...
    Fina bilder du hittat i arkivet. Den lilla hjärte-saken har jag haft på besök hos mig också, den var ganska vanlig något år, minns inte riktigt vilket. Söt i alla fall och såna bilder behåller man även om fotokvaliteten inte är på proffsnivå.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder du tagit, den där snytbaggen är ju rent av lite gullig! Jag håller med att det inte är särskilt skönt, med denna ihållande värme. Mina fötter känns som om dom vore flera storlekar större och hjärnkontoret känns rätt dimmigt och ofokuserat stundtals. Har gått en runda i trädgården och nu är det knastertorrt på många ställen. Jag hoppas innerligt att det kommer lite regn snart, annars vet man ju inte hur det går. Hur det blir med svamp är ju tveksamt, men förhoppningsvis är det inte försent.
    Ha det så bra, kramar från Åsa

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra bilder! Nog är det varmt alltid... Vi bygger och målar och det är liiite för varmt för det...

    SvaraRadera
  6. Yes jag ser hjärtat och man måste fokusera.
    Håller med, man borde inte. . . . . . men man gör det ändå. Det är fler än du som gör det, jag t.ex.
    Det är jobbigt att vistas ute, det tycker Lina o Annie också.Men hurra vi fick 1 mm och betydligt svalare, bättre än inget.
    Jätte fina bilder du 'hittade', en del lite spökliga, hi hi . . .
    Hoppas ni får lite svalare ni också.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  7. Ja, inte är du ensam om att lida av högsommarvärmen. De flesta i min omgivning beklagar sig. Men du - om du leker inomhus och får fram sådana bilder - speciellt den med baggen som är så enormt bra - så är jag nöjd:-)

    PS. Baggen ser ut som en blandning av elefant och dinosaurier. Än en gång är jag impad över att du vet vad det är för sort:-) DS.

    SvaraRadera
  8. Jobbigt när man inte riktigt tål värmen!

    Annars så har vi ju en härlig sommar, även i Norrbotten!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Igår fick vi ordentligt med uppfriskande regn här i Gbg så idag hoppas jag att det är möjligt att vara på altanen. Där har varit för varmt tidigare.Jobbigt med soleksem mm men försvinner de ganska omgående när det blir svalare? Jag hoppas på det /Maj

    SvaraRadera
  10. Alla bilder är ju fina, men den sista är ändå bara bäst!! =)
    Ja, idag är det lite väl hett. Började dagen med att springa i skogen.... trodde jag skulle dö, det var bara att ge sig efter 2,5km. Så klibbigt och inget syre, det brukar gå lätt som en plätt att ta sig runt en 7 -8 km. Men ibland är det bara att ge sig. Trodde vi skulle få regn idag....... men icke en droppe verkar det komma. Ac:n går för fullt här inne dag som natt just nu. Inte klokt att man sitter inne och tittar på Tour de France. Men jag säger som du det räcker nu. Det behöver laddas ur en omgång. Kram kram

    SvaraRadera
  11. Jag mår inte heller bra, när det är över 30+, flera dagar i rad. Var rädd om dig. Kram

    SvaraRadera
  12. Så många vackra bilder!
    Ikväll kom REGNET här!!!!!!
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Så fina foton. Tur för vår del att du var inne och plockade fram dem. Tur att du la ut den sista bilden. Har aldrig sett den insekten med hjärtat! Fint! Ha dé gott! Elisabeth

    SvaraRadera
  14. Finfina bilder! Här är också en som står med regnkappan i hand och bara väntar och väntar.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  15. Ser och njuter! Hoppas din eksem ger med sig! kryakram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)